Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ywa100
#3195696
De katten van mijn dochter eten van jongs af aan Kvv (lotgering, carnibest) afgewisseld met barf (duifjes, vis, hart, kip etc.).
Wat mij erg verbaasd is dat ze een moord doen voor brood. Ze kan geen boterham op de aanrecht laten liggen, wat er ook op zit of ze eten het op. Ze halen het brood uit de tas van het baasje, die zijn lunch daar in heeft zitten.
Uiteraard willen we niet dat ze het eten, maar heeft iemand hier een verklaring voor?
Dan wil je je dieren zo goed mogelijk en graanloos eten geven, doen ze dit!?
Ze zijn wel bijna dood als zwervertjes gevonden, zou het daar mee te maken hebben?
Ze zijn kerngezond en zien er prachtig uit!

Groetjes,
Yvonne
Door Too
#3195828
;D ;D
Ik lees niks vreemds
Doen ze hier ook hoor, boodschappentas wordt geplunderd, broodtrommeltje de keuken door geschopt want misschien gaat ie open,
Brood behandelen we dus net als vlees, kaas, boter, kokosolie, roggebrood, pannen met een restje ed ..... "let op de katten!!"
Het ligt hoog, in een kast of in de oven of op je bord [en dat moet je vasthouden >:( ]
#3195868
Ja en ook broccoli, kikkererwten burgers, linzensoep, notenmelk,... Eigenlijk is er niets wat ze niet lusten en ze durven allemaal stelen, de ene al erger dan de andere. Dat was trouwens niet anders op brok en blik en heeft volgens mij te maken met beperkt voeren.
Door Too
#3195873
Groentjes uit de soeppan hengelen, spruiten van je vork afmeppen , jammeren voor een snijboon, sla vooral als er een scheutje olijfolie overheen zit.

@Frodo... k weet niet hoor maar ouwtje Omo had, ergens in de dimme oudheid, altijd brokkies klaar staan.......
die groef zich met alle plezier dwars door een brood heen en jatte olijven, biefstukken en kipfilets
#3195889
Ik ben het eigenlijk wel met je eens dat het ook bij onbeperkt voeren kan, maar mijn ervaring is dat een kat meer op eten gefixeerd is als hij/zij beperkt gevoerd wordt tov wanneer er altijd voer staat en dat daarmee het steelgedrag ook erger wordt.
Door hamada
#3195928
Als hier een pak brood op het aanrecht blijft liggen knaagt Midget zich door het plastic, vreet een paar broodjes aan of meerdere boterhammen en laat het daarna met rust. Met vaak als gevolg dat al het brood uitgedroogd is voor we het vandalisme ontdekken. >:(

:biggrin2:
Door Mowgli
#3195974
Mowgli last brood links liggen, daarentegen doet hij een moord voor pasta. Gekookt of ongekookt, dat masat niet uit. Als we spaghetti eten, moeten We echt oppassen, want hij hengelt het zo uit de zeef als deze op tafel staat.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
#3196164
ywa100 schreef:Leuk om de reacties te lezen! Ik denk niet dat het van de "honger" komt, want ze komen buiten, vangen een muis en leggen hem heel voor je voeten. Rare wezens die katten ;)
Dat zouden mijn katten denk ik nooit doen, diegene die wel iets naar een muis zouden doen zouden ze ook opeten, iets eetbaar laten liggen, neen hoor. Mijn katten hebben echt altijd reuze honger. Het vreemde is alleen dat als ik ze in een verstrooide bui of als traktatie ze een dag dubbel zoveel geef ze nog veel meer honger hebben :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door