Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3195819
Omdat Fozzel binnenkort onder narcose moet, dacht ik toch even kvv te geven. Hoever vantevoren, 1 dag of 2 dagen?
Wil zeker zijn dat er evt grotere stukken bot verteerd zijn.
Meneer is nl ook een stresskotser, als meneer Kaio weg gaat voor werk kotste hij in het begin ook als ie niet 's avond thuis kwam. En als de baas dan thuiskwam, was het jooepie, joepie! ojee burp. Ook dan dus. Hij geeft sowieso wat sneller over, kijkt even beteuterd en gaat weer zijn gangetje.
Dus zeker bij zoiets stressvols als een operatie en narcose wil ik risico's tot het minimum beberken. Gemalen opkotsen is nog altijd makkelijker ::) ;)
Dagen erna geef ik hem ook even kvv, hoe lang geen idee, als ie zich goed voelt kan iets te knagen geen kwaad zeker omdat ie nog niet veel mag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3195820
Met het idee dat ze ze graag nuchter op tafel hebben vanwege het kotsen gaf ik enkel de laatste maaltijd voor het '12 uur nuchter" in gemalen vorm. Afhankelijk van wat er gedaan wordt dan daarna ook nog een dag of 4 á 5 gemalen. dit met het achtergrondidee dat ik op dat moment liever heb dat ze der energie in herstel stoppen dan in het verteren van zwaar voer.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3195829
Een goed idee van je, om hem eventjes KVV te geven!

Mag je erbij blijven als hij onder narcose gaat? Dat scheelt zoveel stress voor de hond!
Ik mocht er zelfs bij zijn toen Bandit weer bijkwam, dat heeft hem echt goedgedaan. Hij werd een beetje onrustig wakker, zodra hij mij zag, zag je hem ontspannen en viel hij weer in slaap. :-*
Door Lizzy
#3195836
Kaio schreef:Omdat Fozzel binnenkort onder narcose moet, dacht ik toch even kvv te geven. Hoever vantevoren, 1 dag of 2 dagen?
Wil zeker zijn dat er evt grotere stukken bot verteerd zijn.
Meneer is nl ook een stresskotser, als meneer Kaio weg gaat voor werk kotste hij in het begin ook als ie niet 's avond thuis kwam. En als de baas dan thuiskwam, was het jooepie, joepie! ojee burp. Ook dan dus. Hij geeft sowieso wat sneller over, kijkt even beteuterd en gaat weer zijn gangetje.
Dus zeker bij zoiets stressvols als een operatie en narcose wil ik risico's tot het minimum beberken. Gemalen opkotsen is nog altijd makkelijker ::) ;)
Dagen erna geef ik hem ook even kvv, hoe lang geen idee, als ie zich goed voelt kan iets te knagen geen kwaad zeker omdat ie nog niet veel mag.
Ik zou de laatste maaltijd voor de operatie gemalen geven. En dan een dag of 2 erna ook gemalen. En dan misschien geplet, afhankelijk van hoe hij zich voelt.

Sterkte met de narcose van Fozzel!
Door sella
#3195879
Ik geef altijd 48 uur van tevoren al gemalen/ licht verteerbaar om het risico van verstopping na de narcose te voorkomen.
Als alles goed gaat na de ingreep krijgen ze zo snel of zo langzaam als ze willen weer normaal eten.
Door smulpaap
#3195892
Ja hier ook bij de beide dames 48 uur van te voren gemalen /licht verteerbaar .
Ze waren beiden ongeveer 1,5 uur onder narcose
Ruim op tijd gestopt met Doils , dunner bloed is ook niet wat je wilt tijdens een ingreep
En na de ingreep eerst kleine porties gemalen of kvv , als dat erin bleef dan verhoogde ik de porties
Hier hadden ze de volgende dag pas weer trek
Ik gaf de eerste dagen na de ingreep ook mager /licht verteerbaar /gemalen , wel gelijk weer groentemix erbij voor de poep
Zeker na narcose en een a.b kuur wil dat ook weleens problemen opleveren
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3195895
smulpaap schreef:Ja hier ook bij de beide dames 48 uur van te voren gemalen /licht verteerbaar .
Ze waren beiden ongeveer 1,5 uur onder narcose
Ruim op tijd gestopt met Doils , dunner bloed is ook niet wat je wilt tijdens een ingreep
En na de ingreep eerst kleine porties gemalen of kvv , als dat erin bleef dan verhoogde ik de porties
Hier hadden ze de volgende dag pas weer trek
Ik gaf de eerste dagen na de ingreep ook mager /licht verteerbaar /gemalen , wel gelijk weer groentemix erbij voor de poep
Zeker na narcose en een a.b kuur wil dat ook weleens problemen opleveren
Met de visolie ? :o -gaat visolie verstoppen-
#3195910
Border Bandit schreef:
Mag je erbij blijven als hij onder narcose gaat? Dat scheelt zoveel stress voor de hond!
Ik mocht er zelfs bij zijn toen Bandit weer bijkwam, dat heeft hem echt goedgedaan. Hij werd een beetje onrustig wakker, zodra hij mij zag, zag je hem ontspannen en viel hij weer in slaap. :-*
Dit doet onze dierenarts ook; ik vind het ook veel verschil maken hoor! Vooral het erbij zijn als ze weer wakker worden, onze dierenarts zegt dat het heel veel onrust en stress wegneemt wat uiteindelijk de genezing weer bevordert.
Door smulpaap
#3195914
Border Bandit schreef:Een goed idee van je, om hem eventjes KVV te geven!

Mag je erbij blijven als hij onder narcose gaat? Dat scheelt zoveel stress voor de hond!
Ik mocht er zelfs bij zijn toen Bandit weer bijkwam, dat heeft hem echt goedgedaan. Hij werd een beetje onrustig wakker, zodra hij mij zag, zag je hem ontspannen en viel hij weer in slaap. :-*
Ja hoor , wij zijn er ook bij gebleven . Ik heb ook de operaties gevolgd achter glas , en direct nadat de ingrepen klaar waren konden we weer bij ze

Als een DA bv tegen mij zou zeggen , dit is niet gebruikelijk , dan zeg ik tot ziens en dan ga ik naar een ander
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3196251
Lizzy schreef:Je moet met de visolie stoppen omdat dit bloedverdunnend werkt :)
Dat begreep ik, maar dat wist ik dus niet, maar gelukkig zie ik op www dat het best meevalt. Maar de olie staat nu in de kast voor na de operatie.
Wanneer kan ik er weer mee beginnen? een weekje na de operatie? Operatie valt best mee, om het zo te zeggen, qua risico's en bloedgedoe etc. ED kijkoperatie, wordt wat rommel weggehaald.
Gebruikersavatar
Door kira
#3196285
Hier helaas ernstig veel ingrepen gehad de laatste drie jaar. Ik doe altijd de dag voor de operatie KVV geven. Dan na de operatie ook tot dat de hond normaal in staat is om in een fatsoenlijke poephouding te staan en in een fatsoenlijke eethouding te staan. De ene keer is dat de dag na de laatste operatie en soms duurt dat langer. Na de laatste operatie is Bronwyn erg slecht geweest en heb ik heel lang KVV gegeven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door