Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Diego
#3195445
Ik van de toneelvereniging. Niet hond gerelateerd dus.
Wat wil je graag weten? Ik persoonlijk vond het niet zo leuk als ik eerlijk ben, die vergaderingen zijn niets voor mij. ;)
#3195495
Ik ben geen secretaris maar al 5 jaar penningmeester van onze hondenclub.
De hoeveelheid werk ligt voor een secretaris vooral in hoe groot de vereniging is en hoe actief die is.
Normaal gesproken staat het aardig vast welke taken iemand binnen een bestuur heeft en welke taken bij een specifieke functie horen.
En kunnen notuleren is handig
Door Lida. S
#3195557
hannabelgje schreef:Is het veel werk? Of valt dat mee?
De hoeveelheid werk ligt helemaal aan de vereniging. Ik zou je wel willen adviseren om te kijken of er een bestuursaansprakelijkheidsverzekering is afgesloten. Ik ken bestuursleden die behoorlijk in de (financiele) problemen zijn geraakt door verkeerd beleid van medebestuursleden
Door tessa
#3195609
hannabelgje schreef:Is het veel werk? Of valt dat mee?
Nou, op zich valt het wel mee, behalve bij bijvoorbeeld het organiseren van bepaalde activiteiten zoals een clubmatch.
De 'basis' administratie valt bij ons wel mee en de ledenadministratie doe ik niet.

Wel kost het bezoeken van vergaderingen van de Raad van Beheer, het beantwoorden van mailtjes en allerlei rand dingen zoals gesprekken met de kringgroepen en het maken van het clubblad wat tijd, dus al met al is het eigenlijk wel wat werk ja, maar omdat ik het wel leuk vind ervaar ik het meestal niet als belastend. Je hart moet wel bij het ras liggen want je hebt bijvoorbeeld ook te maken met het opstellen van het verenigings fok reglement en het opstellen van bijvoorbeeld een puppytest of gedragstest.
Tenminste, bij onze vereniging ben ik daar wel bij betrokken, maar ik weet niet of dat overal zo is
#3195611
Lida. S schreef: De hoeveelheid werk ligt helemaal aan de vereniging. Ik zou je wel willen adviseren om te kijken of er een bestuursaansprakelijkheidsverzekering is afgesloten. Ik ken bestuursleden die behoorlijk in de (financiele) problemen zijn geraakt door verkeerd beleid van medebestuursleden
Bedankt voor de tip! Zou ik zelf nooit aan denken. Maar wel heel belangrijk inderdaad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door