Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#319523
Ik heb vandaag nog maar eens een zakje kippenekken gehaald. Ze zijn goed platgemept met een hamer want het is pas de derde keer dat ik ze geef. Maar ik moet zeggen dat hoewel ik de botjes zacht (in de zin van buigzaam, makkelijk verpletterbaar) vind, maar razend scherp! De stukjes bot die je overhoudt na het platslaan zijn echt scherp, ik zou mn vinger eraan open kunnen halen. En het zijn wel kippenekken en geen kalkoen ofzo, daar heb ik expliciet naar gevraagd.
Kun je hem misschien beter in stukjes knippen ofzo, dat je niet zoveel scherpe flinters krijgt, ik vind dit echt best naar om te geven.
Door Laura2004
#319540
Met kippenekken is het bijna onmogelijk dat er iets fout gaat. Ik zou ze gewoon heel geven dat heb ik ook vanaf het begin gedaan en er is nog nooit wat mis gegaan en dat terwijl ze toen ook nog brokken kregen.
Door rees
#319544
Onze Macy eet ze al vanaf dat ze 8 wkn oud was kan echt geen kwaad :)
Door Nelly
#319554
Hier worden de nekken alleen platgemept voor de katten en dat omdat die er nog aan moeten wennen. De honden eten ze zo, zelfs Andor al vanaf dat hij hier kwam wonen( 7 weken). Heb overigens nog nooit gemerkt dat kippenekken scherp zijn.
Door 202spots
#319578
Je kan ook de nekjes heel laten en zelf vasthouden (met washandje voor 't glijden) terwijl je de hond er zelf kleine stukjes van af laat bijten.
Door Nelly
#319773
tieneke schreef: Hier rossen ze de nekken naar binnen zonder te kauwen,scherp? ;D
Snap 't ook niet zo goed.
Door LunaDorisRoxy
#319911
Hallo,

Hier krijgen ze ook al van pups af aan kippenekken en de alllllereerste keer hebben we ze vastgehouden ( 7 weken oud ) om te kijken wat ze er mee deden.....
Ze vonden het niet te versmaden HEERLIJK. :P

Nu hebben we ook 3 volwassen honden en een daarvan heeft er een handje van om de nek helemaal in een keer in te slikken, dus knip ik ze voor hem in drieen
( in een maaltijdvariatie ).
Wanneer de nek als een beloning of tussendoortje gegeven wordt, dan geven we ze ook aan hem in zijn geheel.
::)
Door Bianca1
#319922
Lupa schreef: wat is de definitie van scherp ???
ik vind kippenekken echt niet scherp, ik geef ze mijn honden mar het valt bij mij niet onder bot
De nek is inderdaad niet scherp, maar als je hem fiks hebt platgeslagen, zijn die splinters wel degelijk scherp, maar klaarblijkelijk ben ik de enige die dat vindt, dus ik zal niet zo moeilijk doen en maar gewoon geven.
Door pippie
#319928
bianca1 schreef: De nek is inderdaad niet scherp, maar als je hem fiks hebt platgeslagen, zijn die splinters wel degelijk scherp, maar klaarblijkelijk ben ik de enige die dat vindt, dus ik zal niet zo moeilijk doen en maar gewoon geven.
Een hondenmaag kan dit echt heel goed aan hoor, dat wordt prima verteerd, mijn pup van ruim vier maanden eet hier ook al probleemloos kippenekken en zelfs hele bouten dus je hoeft je echt niet ongerust te maken ;)
Door Cathelijn
#319929
bianca1 schreef: De nek is inderdaad niet scherp, maar als je hem fiks hebt platgeslagen, zijn die splinters wel degelijk scherp, maar klaarblijkelijk ben ik de enige die dat vindt, dus ik zal niet zo moeilijk doen en maar gewoon geven.
ik heb ze ook gevoeld hoor na het platslaan. Ik heb ze toch gegeven en geen problemen gehad. Nu sla ik ze niet meer plat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door