Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3194874
Goedenavond,
Mijn vraag is, is het mogelijk dat mijn hondje een allergie heeft voor koudgeperste zonnebloem olie dat in de carnibest zit. Iedere keer als ik KVV geef en mijn hond krijgt weer jeukende bultjes op haar snuit dan zie ik op de verpakking staan dat er zonnebloemolie in zit. Of is dat toeval?

Zijn er hier meer mensen die een hond hebben met jeukende bultjes op de kin door allergieën?
#3194931
Ja hoor herkenbaar . Ik ben ooit begonnen met Carnibest , twee van de vier honden verdroegen het niet bepaald goed .
Geen jeukende bultjes , maar wel een rode onrustige huid en veel krabben enz . En bij de ene hond kwamen de problemen met haar oor ook weer terug .
Ik ben toen dus gestopt met C.B en overgegaan op een ander merk kvv zonder toevoegingen . En de klachten verdwenen bij beide honden .
#3195002
Fire1977 schreef:Goedenavond,
Mijn vraag is, is het mogelijk dat mijn hondje een allergie heeft voor koudgeperste zonnebloem olie dat in de carnibest zit. Iedere keer als ik KVV geef en mijn hond krijgt weer jeukende bultjes op haar snuit dan zie ik op de verpakking staan dat er zonnebloemolie in zit. Of is dat toeval?

Zijn er hier meer mensen die een hond hebben met jeukende bultjes op de kin door allergieën?
Ja hoor, dat kan makkelijk. Ik ken trouwens meer honden die allergisch zijn voor lijnzaadolie als zonnebloemolie maar beide kan.
#3195218
OK, dus het kan wel degelijk daaraan liggen dus.
In welke KVV zitten deze toevoegingen dan niet? Geef nu bandit maar daar zit weer maïsolie in.
En is die zonnebloemolie die witte stukjes die je altijd in KVV ziet zitten want in carnibest zit dan wel heel erg veel voor een chihuahua.
#3195230
Fire1977 schreef:OK, dus het kan wel degelijk daaraan liggen dus.
In welke KVV zitten deze toevoegingen dan niet? Geef nu bandit maar daar zit weer maïsolie in.
En is die zonnebloemolie die witte stukjes die je altijd in KVV ziet zitten want in carnibest zit dan wel heel erg veel voor een chihuahua.
Volgens mij is dat vet, die witte stukjes.

Volgens mij zit er geen olie toevoeging in AHV, BARF menu, Bibi, CarniVoer, DARF, Haaksbarf, etc.
#3195240
Lizzy schreef:Volgens mij is dat vet, die witte stukjes.

Volgens mij zit er geen olie toevoeging in AHV, BARF menu, Bibi, CarniVoer, DARF, Haaksbarf, etc.
Dat zou zomaar eens kunnen ja , schapenvet bv

Als het om een dergelijk klein hondje gaat dan zou ik ook eens goed gaan kijken naar het percentage vet in de diverse merken
Konijn staat bv bekend als mager . Kijk je nu naar bv Barf menu konijn dan zit daar maar liefst 20 % vet in
Als je graag bandit wilt blijven voeren dan zou je ook de wildmix kunnen geven , daar zit geen olie in en bevat 14 % vet
Of de smaak lam , dit bevat 13 % vet en er zit ook geen olie in
#3195335
Fire1977 schreef:Is dat erg dan als er veel vet in KVV zit? Kunnen ze daar soms huiduitslag van krijgen?
Heb niet zoveel verstand van al die verhoudingen en waar je op moet letten bij een hond van 3,5 kg
Mijn keuze zou het niet zijn , als er zoveel vet in een kvv zit . Er is niets mis met wat vet , en dat hebben ze ook nodig .
Maar een teveel aan vet kan vroeg of laat ook leiden tot tekorten , of gezondheidsproblemen
Kvv is natuurlijk altijd standaard -voeding en nooit op een hond afgestemd
Kijk je nu naar bv OerVoer -eend dan zie je een % vet van 13 %
Haaksbarf -eend bevat 19,9 % vet
Carnivoer is idd ook wel een merk wat niet te vet is en verder geen toevoegingen bevat
Ik persoonlijk zou daar dus zeker op letten met een heel klein hondje
#3195376
Hier ook reacties op toegevoegde oliën. Hier nu zonder problemen de carnivoer, heel tevreden over, en heb nog bandit liggen, maar deze meng ik iets op met de carnivoer dan gaat het goed. Laatst alaska konijn gehad en dat ging ook niet helemaal lekker....Maar daar zit alleen groente aan toegevoegd...
Haaksbarf begin ik ook niet meer aan, rommelende darmen en een paar keer een gigantische stinkrol gehad(wel om kunnen ruilen)
Dus ik ben ook nog zoekende naar een 2e merk erbij...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door