Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#318592
Onze Richa loopt sinds een paar dagen geregeld met haar kop scheef, alsof ze iets aan haar oor heeft. Ik zie er niks aan ,het is ook niet vuil ofzo. Ik mag er ook gewoon aan zitten,dus ik heb niet de indruk dat ze pijn heeft. Zou het toch een ooronsteking kunnen zijn ? Iemand enig idee ? Ik wacht nog even af tot vrijdag,dan ga ik naar de DA als het nog zo is.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door "inge" op wo 11 mei 2005, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ''Lenie...
#318620
Bij mijn hondjes is het meestal zo dat als ze oorontsteking hebben, ze dan heel vaak met hun kop heen en weer schudden ( met hun oren flapperen als het ware ) het zou evt ook iets anders kunnen zijn hè ;)
Alhoewel hoe lang heeft de hond het al ?

Leuke foto hoor :D
Laatst gewijzigd door ''Lenie... op wo 11 mei 2005, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door "inge"
#318632
Nee met haar kop schudden doet ze eigenlijk niet. En ze heeft het nu een dag of vijf denk ik.
Door Mevroi Kruim
#318635
Heeft ze onlangs gezwommen? Soms komt er water in het oor dat er niet uitgaat en op den duur ook een oorontsteking kan veroorzaken. Mijn eerste DH had dat regelmatig, die had van die vleermuisoren en lag nogal diep in het water 8)
Even de oorbasis kneden. Als het sopt waatschijnlijk oorontsteking.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 11 mei 2005, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door "inge"
#318640
Ja ze zwemt heel vaak,dus dat zou kunnen. En hoe kun je het beste een oorontsteking behandelen? Zelf iets halen bij de dierenwinkel of toch maar even naar de DA?
Door ''Lenie...
#318731
;) Denk dat het verstandig is om het even te laten zien bij de DA, ik vind het een beetje riskant om daar zelf mee aan de slag te gaan eigenlijk hoor als ik eerlijk moet zijn.
Door "inge"
#318943
Nou ,we zijn even naar de DA geweest maar er is niks mis met haar oor. (gelukkig!!) Waarschijnlijk wat water in gekomen met zwemmen wat ze nog voelt zitten ofzo. Maar geen ontsteking te zien. Dus we waren zo weer weg en kregen geen rekening. :D
Door ''Lenie...
#319015
:D Beter kan het niet ''en zo heb je toch de zekerheid dat het geen oorontsteking is gelukkig !
Door Mevroi Kruim
#319092
Fijn dat het niks ernstigs is :D
En ik zou met oorontsteking of het vermoeden van ook altijd even naar de da en niet met huismiddeltjes van de dsz gaan knoeien. Iets homeopathisch kan altijd, al zou ik zo gauw niet weten wat in dit geval.
En wat je zou kunnen doen bij het zwemmen is vette watten in het oor ;D Ik weet geeneens of dat nog te krijgen is tegenwoordig (sprak opoe) maar dat dee ik dus bij mijn zeehond altijd, lang geleden. Niet te diep erin duwen, gewoon de gehoorgang afsluiten zodat er geen water in komt.
Door Jinxy
#319386
Kruimel schreef:
En wat je zou kunnen doen bij het zwemmen is vette watten in het oor ;D Ik weet geeneens of dat nog te krijgen is tegenwoordig (sprak opoe) maar dat dee ik dus bij mijn zeehond altijd, lang geleden. Niet te diep erin duwen, gewoon de gehoorgang afsluiten zodat er geen water in komt.
Ha,ha, en dan maar roepen langs de waterkant ;D ;D
Door Martine2
#319480
Dan kan ik elke maand wel een vrachtwagen watten voor laten rijden ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#319502
:P :P :-X :-X ;D ;D
Gewoon goed op elkaar persen die watten, dan nemen ze niet zoveel plek in en is een bestel-eendje vol genoeg 8)

En bij mijn zeehond maakte met of zonder watten niet uit voor het luisteren (doordenkertje ;D)
Door ''Lenie...
#320386
Vrijdag naar de DA geweest met rakker voor zn bloedonderzoek, hij liep ook al een paar dagen zo nu en dan te schudden met zn koppie.
En ja hoor meneertje had oorontsteking, nog net geen middenoorontsteking.
Doe hem 1 x daags oorzalven met '' Neonystatriam,
Hij had ook een raar plekje in zn oor had de DA nog nooit gezien.
Even afwachten maar ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door