Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3195000
Lita heeft net haas gehad, in veel te grote stukken naar binnen geschrokt.
En nu overgegeven, op de bank.... >:(

Heb alles meteen opgepakt, maar nu zitten er bloedvlekken op de bank.
De bank is van stof, heeft geen losse hoes of losse kussens.

Iemand goede tips hoe schoon te maken?

Afbeelding
#3195009
Ow wat verschrikkelijk balen!!
Ze zeggen dat het met melk goed gaat, maar melk in je kussens... bleh! Ik zou z.s.m. naar de drogist voor vlekkenverwijderaar voor bloedvlekken van HG. Troep natuurlijk, maar mijn ervaring is dat die wél goed werkt!
#3195018
Hier hielp die vlekkenverwijderaar goed (doorgelekt op een beklede stoel..). Wat ook nog een optie is, als het niet afdoende werkt, is daarna(!!) tapijtreiniger er op. Dat heb je ook in droge variant: strooien, intrekken, zuigen.

Ook met het zout op letten straks: het moet 't vocht (bloed) zo veel mogelijk uit de bank absorberen, maar zorg dat je NIET wrijft op de vlek bij het verwijderen van het zout. Laat het zout dus goed opdrogen voor verwijderen en 'veeg' het niet weg (is al gauw 'in wrijven', maar zuig het op, zonder wrijven).
Laatst gewijzigd door Parelridder op di 09 feb 2016, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#3195027
Parelridder schreef:Hier hielp die vlekkenverwijderaar goed (doorgelekt op een beklede stoel..). Wat ook nog een optie is, als het niet afdoende werkt, is daarna(!!) tapijtreiniger er op. Dat heb je ook in droge variant: strooien, intrekken, zuigen.

Ook met het zout op letten straks: het moet 't vocht (bloed) zo veel mogelijk uit de bank absorberen, maar zorg dat je NIET wrijft op de vlek bij het verwijderen van het zout. Laat het zout dus goed opdrogen voor verwijderen en 'veeg' het niet weg (is al gauw 'in wrijven', maar zuig het op, zonder wrijven).
Heb je alleen de plek behandeld of de hele zitting? Ivm kleurverschil?
#3195034
Ideaal! Nou dan komt nog een laatste advies, verder reikt mijn ervaring niet :biggrin2:
Als(!) het vlekkenmiddel nog iets achter laat, dan daarna(!) tapijtreiniger voor nat schoonmaken gebruiken. Dat kun je ook schrobben met een borstel (bijv. een nagelborsteltje) en flink spoelen onder de douche. Heb je dus alleen een week (of 2) die zitting niet terug, want voor het droog is duurt.
Succes!!
Door Martine-Tom
#3195056
Lizzy schreef:Gebruik echt nooit warm of lauw water! Altijd koud water, omdat het bloed anders stolt. Deppen/spoelen met koud water!
Dat!
En daarna op de natte plek een dikke laag zout en in laten trekken.
#3195095
Nu eerst met koud water en zout aan de gang gegaan, drogen duurt lang!!!
Wil graag weten of het resultaat er is. Hoop zo dat het werkt en geen troep hoef te gebruiken.
Er ligt nu een nieuwe lading zout op.

Spoelen doe ik niet zo graag, ben er nu achter dat er ook hout in de zitting zit, net als springveren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door