Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door 253nicky
#3194561
Ik ben hier al lang lid maar ook allang niet meer geweest.

Toch wil ik onderstaande link met jullie delen die voor bepaalde mensen best een uitkomst kan zijn.
Het gaat over zuid Limburg waar een dierenarts aan huis komt.

http://dierenartsaanhuislimburg.nl/

Plaats ik het hier fout of mag het niet, verplaats of verwijder dan gerust.
Door 253nicky
#3194574
Ff ter toelichting want dit is geen spam ofzo:

Helaas gaat het met mijn DH niet zo goed. Ze had al Pannus en sinds kort is er een perianaal fistel bij haar vastgesteld.

Gelukkig kon ik haar thuis laten behandelen ervoor aangezien wij (ik en mijn zoon) geen vervoer hebben en een afspraak maken bij onze vaste DA te lang zou gaan duren aangezien haar pijn.

Gelukkig vond ik dus een dierenarts die aan huis komt en haar die avond nog van haar meeste pijn heeft afgeholpen en medicijnen heeft gegeven. Op dit moment gaat het alweer een heel stuk beter met Kim (De Duitse herder dus) maar tja een perianale fistel is niet niks. De behandeling gaat door.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, kan dit een goede optie zijn voor mensen die wel een huisdier hebben maar niet zomaar ff naar de DA kunnen gaan.
Hij doet de kleinere dingen zoals bv vaccineren enz.

Hij werkt in Zuid-Limburg maar dat kunnen jullie lezen op zijn eigen site.

Ik was zoooo blij dat ik hem vond en kwam, terwijl hij 1 maart pas werkelijk van start gaat.
Vandaar dat ik zijn mooie initiatief ook graag ondersteun en dus zijn link hier plaats. En nee, het is me niet gevraagd, integendeel. Hij weet er zelf niks van maar omdat ik zo blij ben met zo een initiatief promoot ik hem graag :D
Door smulpaap
#3194606
Hier in de regio is dat ook zo . Ik ken ook iemand die gebruik heeft gemaakt van deze diensten .
Dat was voor diegene en de zieke hond op dat moment de meest ideale oplossing
Door Sultan
#3194646
Wij hebben een vaste dierenarts. Mocht er iets zijn met 1 van onze dieren en ik heb geen vervoer, dan komt onze DA gewoon naar mij toe. Probeer zelf altijd wel iets te regelen met buren of familie, maar soms lukt dat niet.
Wij hebben 1 auto, die manlief overdag nodig heeft om op zijn werk te komen. Een ernstig zieke kat, of een hond van meer dan 40/50kg op de fiets mee naar de DA is niet echt mogelijk.
Gelukkig is onze DA praktijk altijd bereidt om aan huis te komen als dat nodig is.
Ook de entingen van onze 11 pups zijn thuis gedaan, daar is niet eens over gesproken, dat doen ze gewoon aan huis.
We hebben een reactieve reu naar andere honden. Moet hij eens naar de praktijk voor onderzoek, wordt er ruim tijd ingepland zodat hij geen andere honden tegen kan komen. Als daar een spoedgeval tussenkomt, worden we gebeld, zodat er geen vervelende situaties ontstaan.
Voor ons is een DA aan huis, of een DA die rekening houdt met onze dieren dus best normaal :)
Door Lil
#3194774
Sultan schreef:Wij hebben een vaste dierenarts. Mocht er iets zijn met 1 van onze dieren en ik heb geen vervoer, dan komt onze DA gewoon naar mij toe. Probeer zelf altijd wel iets te regelen met buren of familie, maar soms lukt dat niet.
Wij hebben 1 auto, die manlief overdag nodig heeft om op zijn werk te komen. Een ernstig zieke kat, of een hond van meer dan 40/50kg op de fiets mee naar de DA is niet echt mogelijk.
Gelukkig is onze DA praktijk altijd bereidt om aan huis te komen als dat nodig is.
Ook de entingen van onze 11 pups zijn thuis gedaan, daar is niet eens over gesproken, dat doen ze gewoon aan huis.
We hebben een reactieve reu naar andere honden. Moet hij eens naar de praktijk voor onderzoek, wordt er ruim tijd ingepland zodat hij geen andere honden tegen kan komen. Als daar een spoedgeval tussenkomt, worden we gebeld, zodat er geen vervelende situaties ontstaan.
Voor ons is een DA aan huis, of een DA die rekening houdt met onze dieren dus best normaal :)
+ 1 en ik zit nog wel in dezelfde regio als de da aan huis. Mijn moeilijke hond krijgt afspraak in avonduren. Dat kost wat meer ( voor iedereen die in avond wil) maar dat maakt niets uit. Dan is er maar 1 da ipv 3 of 4 dus niets in de wachtkamer (hond blijft in auto totdat ik aan de beurt ben).
Door 253nicky
#3194787
Ik zie dat de meningen nogal verschillen. Dat kan en mag uiteraard.

Zelf heb ik ook een vaste DA maar aangezien werk van zoon en afspraak maken, te voet gaan met haar (geen vervoer dus) was het voor mij en zeker voor de hond werkelijk een uitkomst. Ik had haar écht niet nog dagen kunnen laten wachten met haar pijn. (Buren ofzo die met mee mee zouden gaan heb ik helaas niet).

Het gaat nu een stuk beter met Kim maar zoals iedereen hier weet, is een perianale fistel een meer dan vervelende aandoening, vooral bij de DH.

Als de AB kuur voorbij is krijgt ze nog 4 weken prednison. Mijn vaste DA zou precies hetzelfde gedaan hebben in deze.
Kim voelde zich de zelfde avond alweer beter en vrolijker aangezien de druk van de onsteking was.

Ook ik blijf bij mijn vaste DA gaan uiteraard aangezien Rob Steegh werkelijk geen grote dingen aan huis doet. (maar dat is te lezen op zijn site)
Je moet ook bedenken dat hij kleine huisdieren ook doet zoals knaagdieren enz.

Heb je vervoer en kun je gewoon terecht bij je eigen DA, ja daar zou ik dan ook voor kiezen maar bedenk eens hoeveel oudere mensen bv, wel graag een huisdier willen maar ook niet zomaar ff naar een DA kunnen gaan voor bv de jaarlijkse enting, check up, nageltjes (of snaveltjes, tandjes (konijn) knippen bv) Ik heb toevallig een buurvrouw die haar hondjes al een aantal jaren niet meer heeft laten enten om deze reden.

Het is zeker niet voor iedereen geschikt of nodig is maar voor een bepaalde doelgroep zeker wel. In deze regio komen dierenartsen niet zomaar aan huis jammer maar helaas.
Ook is dierenartsaanhuislimburg.nl in deze regio de eerste die dit initiatief neemt. Verder is er in zijn dekkingsgebied hier niemand te vinden zover ik heb gezien. (Ik woon in Maastricht.

Ik wens hem in ieder geval véél succes :D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3194805
Onze dierenarts komt op huisbezoek indien nodig. Als het even kan kom je naar de kliniek, maar dat kan nou eenmaal niet altijd.

Oscar is doods en doodsbang van de dierenarts, dus ik wil hem pertinent hier niet op huisbezoek hebben. Dat lijkt me namelijk zo ontzettend erg voor Oscar, de persoon voor wie je het aller bangste bent in je vertrouwde omgeving. Alleen inslapen gaan we thuis laten doen, maar ik durf weer er van uit te gaan dat dit niet op korte termijn gaat gebeuren.

Voor mensen zonder vervoer is de dierenambulance soms ook een optie.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3194839
253nicky schreef:Je mag ook niet altijd alleen van je eigen situatie uitgaan. De situatie is voor iedereen anders, toch ;)
Ik lees alleen reacties dat het voor verschillende mensen overbodig is omdat de eigen da al aan huis komt? Ik lees volgens mij geen afkeurende reacties? Snap daarom niet zo goed waarom je in de verdediging schiet want dat is in mijn ogen nergens voor nodig ;)

Ik heb zelf ook geen auto maar reismand van de kat past hier precies onder de spin achterop de fiets. Anders zou ik zo'n rekje voorop de fiets overwegen waar het mandje onder past in geval van nood. Daarnaast verzorgt de dierenambulance hier taxidienst naar de dienstdoende da in geval de kat te ziek is voor de fiets of dienstdoende da ver weg zit ;)
Door 253nicky
#3194937
Dinky, Ik weet niet hoe je mijn bericht leest maar in de verdediging schiet ik al helemaal niet. Ik geef alleen maar een optie aan en een ieder mag zelf weten wat hij ermee doet of hoe hij erover denkt.
Als mijn bericht op die manier (in de verdediging schieten dus) zo overkomt, is dat helemaal in ieder geval niet de bedoeling.
Door smulpaap
#3194943
253nicky schreef:Ik zie dat de meningen nogal verschillen. Dat kan en mag uiteraard.

Zelf heb ik ook een vaste DA maar aangezien werk van zoon en afspraak maken, te voet gaan met haar (geen vervoer dus) was het voor mij en zeker voor de hond werkelijk een uitkomst. Ik had haar écht niet nog dagen kunnen laten wachten met haar pijn. (Buren ofzo die met mee mee zouden gaan heb ik helaas niet).

Het gaat nu een stuk beter met Kim maar zoals iedereen hier weet, is een perianale fistel een meer dan vervelende aandoening, vooral bij de DH.

Als de AB kuur voorbij is krijgt ze nog 4 weken prednison. Mijn vaste DA zou precies hetzelfde gedaan hebben in deze.
Kim voelde zich de zelfde avond alweer beter en vrolijker aangezien de druk van de onsteking was.

Ook ik blijf bij mijn vaste DA gaan uiteraard aangezien Rob Steegh werkelijk geen grote dingen aan huis doet. (maar dat is te lezen op zijn site)
Je moet ook bedenken dat hij kleine huisdieren ook doet zoals knaagdieren enz.

Heb je vervoer en kun je gewoon terecht bij je eigen DA, ja daar zou ik dan ook voor kiezen maar bedenk eens hoeveel oudere mensen bv, wel graag een huisdier willen maar ook niet zomaar ff naar een DA kunnen gaan voor bv de jaarlijkse enting, check up, nageltjes (of snaveltjes, tandjes (konijn) knippen bv) Ik heb toevallig een buurvrouw die haar hondjes al een aantal jaren niet meer heeft laten enten om deze reden.

Het is zeker niet voor iedereen geschikt of nodig is maar voor een bepaalde doelgroep zeker wel. In deze regio komen dierenartsen niet zomaar aan huis jammer maar helaas.
Ook is dierenartsaanhuislimburg.nl in deze regio de eerste die dit initiatief neemt. Verder is er in zijn dekkingsgebied hier niemand te vinden zover ik heb gezien. (Ik woon in Maastricht.

Ik wens hem in ieder geval véél succes :D


Ik denk dat het bv voor bejaarde mensen een goede oplossing kan zijn .
Beter de dokter aan huis dan zorg mijden toch ?
Door 253nicky
#3195069
Ja Lil en dat vind ik ook jammer.
Zelf schrijft mijn vaste DA er dit over op zijn site:

Spoedgevallen

In geval van nood behandelen wij uw dier ook thuis.
Ons advies is echter om zoveel mogelijk gebruik te maken van de goed functionerende dierenambulance in onze regio. Optimale behandeling kan immers alleen plaatsvinden bij ons in de praktijk.
Door rosmin
#3195089
Voor Sam gebruiken we ook een mobiele DA, omdat hij, ondanks zeer intensief trainen, niet in een rijdende auto durft.
Het lastige hierbij is dat hij beperkte onderzoeksmogelijkheden heeft, kan geen foto's maken bijvoorbeeld, en we dan alsnog naar de vaste DA moeten.
Maar voor relatief eenvoudige controles/ onderzoek is het voor mij een uitkomst en voor Sam heeeeeel veeeeel stress minder.
Ben er dan ook erg blij mee
Door Mowgli
#3195097
ONze oude dierenarts kwam ook aan huis als je hier om vroeg. Wel pas na sluitingstijd en hij vroeg hiervoor flink hoge voorrijkosten. Maar om de hond van mijn Schatzi thuis te kunnnen laten inslapen was dit perfect.

Voor Pugsley hebben we de destijds de dierenambulance gebeld toen we hem moesten laten inslapen. Onze eigen da praktijk was al gesloten (weekend) en we wilden hem ook thuis laten gaan, en tot na het weekend wachten was geen optie. In Berlijn is dit echter een commerciële da praktijk waarvan een aantal dierenartsen met de auto huisbezoeken afleggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door