Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jinxy
#319068
De oorzaak van Jinx d´r vreemde nierwaarden is bekend. Ze is besmet met erlichia. De dierenarts wil nu 5 maanden antibiotica geven.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik probeer nu uiteraard zo snel mogelijk zo veel mogelijk info. te verzamelen.
Wil niet voor niets antib. geven maar ook geen dooie hond.
Ik heb begrepen dat vooral de bloedaanmaak verstoord wordt, verder weet ik niet wat de gevolgen precies zijn, wie wel?
Wie helpt mij???? :'( :'( :'(
Door Peet
#319075
Jeezz..... :-\...

Het zou door een tekenbeet kunnen komen....Het soort antibioticum is wel van belang, want niet elk antibioticum doodt deze bacterie! Doxycycline en enrofloxacin zijn beide effectief, maar Amoxycilline weer niet.

Hier staat meer (wel naar beneden scrollen):
http://courses.iddl.vt.edu/AEID_I/pdf/w ... _NandQ.htm

Ik denk dat je in dit geval toch echt aan de ab moet...
Door Jinxy
#319078
Is een tekenziekte.
We zijn in Italië geweest met haar.
Maar naar mijn weten heeft ze echt geen teken gehad.
Tja, met die vacht zie je ze natuurlijk ook nooit.
Voel me nu een stomme koe, heb nooit een tekenband om gedaan, dit omdat ik dat echte troep vond, en nu denk je, had ik haar maar thuis gelaten.Maar ja, vakantie vier je samen, toch? :-\ :'(
Behandel haar wel altijd met Frontline.
Door Jinxy
#319079
Peet schreef: Jeezz..... :-\...

Het zou door een tekenbeet kunnen komen....Het soort antibioticum is wel van belang, want niet elk antibioticum doodt deze bacterie! Doxycycline en enrofloxacin zijn beide effectief, maar Amoxycilline weer niet.

Hier staat meer (wel naar beneden scrollen):


Sorry Peet, heb gekeken maar uh, snap er echt geen barst van.... :-\
Had een 8 voor engels maar dit gaat te ver.... ???
Toch bedankt....
http://courses.iddl.vt.edu/AEID_I/pdf/w ... _NandQ.htm

Ik denk dat je in dit geval toch echt aan de ab moet...
Door Jinxy
#319376
Vervolg.......
Heb nu dus voor 2xdaags 2,5 tablet van 75mg Doxolan?! (zal wel Doxycicline zijn) gekregen voor een half jaar.
Jinx wordt dus Junx. 8)
Weet iemand of het zin heeft haar nu elke dag Biogarde(i.v.m. darmbacteriën) te geven naast de CB? Zo ja hoeveel? Ben er voor de zekerheid wel mee begonnen.
Had haar gisteren voor de zekerheid nog even bij de DA op de weegschaal gezet. Ondanks het extra voer was ze 2 kilo afgevallen van (was al niet dik) 37,5 naar 35,5, dus toch nog maar wat voer erbij. Ze krijgt ±800 gram CB. Ik kan dat misschien i.v.m. eiwit het beste aanvullen met schapenvet? of vis?

Had de DA verteld over de ´change´ in voer. Hij zei dus dat als ze het er goed op deed, ik dit zeker moet blijven doen. Positief toch?

Ben echt hele internet aan het afstruinen maar kan buiten allemaal enge ziekten bij mensen niets vinden wat lijkt op erlichia bij honden.
Hoe het verloop is, prognose etc. Lijkt wel of ik de enige ben die wat zoekt hierover :'(
Laatst gewijzigd door Jinxy op vr 13 mei 2005, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine2
#319482
Wat een ellende zeg. Die ziekte ken ik niet maar de biogarde zou ik niet tegelijk met de biogarde geven. Mijn dochter kreeg toen ze klein was een keer doxycicline die ik door de yoghi drink (geen idee of je dat zo schrijft) deed maar dat bleek niet te mogen, mocht niet samen met zuivel i.v.m. verminderde werking.
Door Jinxy
#319486
Martine2 schreef: Die ziekte ken ik niet maar de biogarde zou ik niet tegelijk met de biogarde geven.
Dank je wel voor je reactie.
Denk dat je bedoeld Biogarde met antibiotica.
Weet jij nog wel of je dochtertje het apart mocht hebben?(zal bij honden dan wel het zelfde zijn)
Door Lizzy
#319823
Jinxy schreef: Vervolg.......
Heb nu dus voor 2xdaags 2,5 tablet van 75mg Doxolan?! (zal wel Doxycicline zijn) gekregen voor een half jaar.
Jinx wordt dus Junx. 8)
Weet iemand of het zin heeft haar nu elke dag Biogarde(i.v.m. darmbacteriën) te geven naast de CB? Zo ja hoeveel? Ben er voor de zekerheid wel mee begonnen.
Had haar gisteren voor de zekerheid nog even bij de DA op de weegschaal gezet. Ondanks het extra voer was ze 2 kilo afgevallen van (was al niet dik) 37,5 naar 35,5, dus toch nog maar wat voer erbij. Ze krijgt ±800 gram CB. Ik kan dat misschien i.v.m. eiwit het beste aanvullen met schapenvet? of vis?

Had de DA verteld over de ´change´ in voer. Hij zei dus dat als ze het er goed op deed, ik dit zeker moet blijven doen. Positief toch?

Ben echt hele internet aan het afstruinen maar kan buiten allemaal enge ziekten bij mensen niets vinden wat lijkt op erlichia bij honden.
Hoe het verloop is, prognose etc. Lijkt wel of ik de enige ben die wat zoekt hierover :'(
Het lijkt me zeker een goed idee om yoghurt te geven. Hoewel de hoeveelheid goede bacterieen in yoghurt vrij laag is. Aangezien hij AB krijgt, zou ik zelf eerder capsules probiotica/acidophilus geven.

Ik denk dat als je op Ehrlichiose zoekt, je meer succes hebt. Ik denk dat je dan gerust een week leesvoer hebt.

Als de ziekte niet goed behandeld wordt, heeft het vaak dodelijke afloop. Je moest dus inderdaad wel aan de antibiotica. Geen andere keus. Het is dus een zeer ernstige ziekte, maar met AB goed te behandelen, mits je er op tijd bij bent.
Door Timmy
#319849
Jinxy schreef:Ben echt hele internet aan het afstruinen maar kan buiten allemaal enge ziekten bij mensen niets vinden wat lijkt op erlichia bij honden.
Hoe het verloop is, prognose etc. Lijkt wel of ik de enige ben die wat zoekt hierover :'(
Geen idee wat je precies zoekt, maar de prognose bij acute erlichiosis is vrij gunstig, mits er tijdig medicijnen worden toegediend en een symptomatische behandeling (eventueel) wordt ingesteld. Chronische erlichiosis is vaak aanzienlijk hardnekkiger en soms therapieresistent.

Gr.
Linda
Door Jinxy
#321254
Nou, dank jullie allemaal hartelijk. Vind het hartverwarmend dat iedereen mij tips en wensen doorstuurt. :-*
Jinx heeft helaas ook op vers haar downs, dat werd dit weekend duidelijk...Vrijdag was ze echt geen 5 cent waard. Maar ja, alles beter dan broktroep. Vrijdagavond heb ik nog een telefoontje van mijn DA gehad omdat ik had gebeld of ze me wat meer konden vertellen over Ehrl. zijn informatie was ook niet erg motiverend,
Ik heb inderdaad ook op Ehrlichiose gezocht, veel vrolijker wordt ik er niet van moet ik zeggen.
Jinx is altijd bij me, ook op mijn werk en ik moet er echt niet aan denken haar te moeten missen.
Ze is echt mijn vriendje, ze heeft gewoon zo´n fantastisch karakter, ze is superlief en waakt echt heel goed ´t is mijn persoonlijke bodyguard. ;)
Wat me zo frustreert is dat je er alles aan doet om een hond gezond volwassen te krijgen, je weet dat een berner natuurlijk wel veel problemen mee kan brengen, en dan gebeurd je zoiets, zo´n stom etterbeest bijt (teek) en dan zou je ´m moeten missen.. >:(

Heeft er nog iemand tips, dan hoor ik het graag.

Groetjes van Suzy en een poot van Jinx
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door