Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door trusty
#319380
Wij hebben net, bij een Turkse slager, lamsnek gekocht. Het is in plakken en in het midden zit een nogal hard stuk bot dat, omdat het vrij klein is, vast in één keer kan worden doorgeslikt. Is het verstandig dit er uit te snijden? ??? ???
Door Audrina
#319387
Hier krijgen ze ook regelmatig een plak lamsnek en dan laat ik het botje er gewoon in zitten. Er wordt ook altijd netjes op gekauwd, maar dat doen ze hier op alles. Als je echte schrokkers hebt, zou ik het eruit halen. Alhoewel dat ook wel weer zonde is want het is juist zo'n mooi eetbaar bot.
Door pippie
#319391
Ik geef het ook gewoon en gaat prima, ze vinden het heerlijk en liggen er op te kluiven
Addy
Door Martine2
#319468
Bij mij krijgen ze grotere stukken waardoor het bot niet in één keer in te slikken is maar als het geen grote schrokkers zijn zal het wel meevallen denk ik. Ik zou het in elk geval geven. Het is natuurlijk ook geen heel hard bot.
Door 202spots
#319471
Ik laat mijn lamnek altijd in de lengte door zagen.
De plakken kan wel...maar dat ronde botje is niet veel bot wanneer ze 'n stuk nek krijgen.
Daarom vind 'n hele nek in de lengte veel makkelijker en veel lekkerder dan de plakken
1ste foto heeft 3 nekken in de lengte,de andere foto zijn de plakken.
AfbeeldingAfbeelding
Door Audrina
#319777
Zal volgende keer eens aan de slager vragen of ie ze ook andersom kan zagen, dus een deel van zo'n nek door de helft ipv plakken. Alleen vind ik het met die plakken juist zo handig dat ze eerst het vlees eraf moeten eten voordat ze dat bot op kunnen eten, zodat ze een soort "bodempje" hebben zeg maar en dat bot niet in die lege maag terecht komt.
Door 202spots
#319790
tieneke schreef: Hier krijgen ze lamsnek in de helft ;D ;D
Okay smartie pants!!!
Hier 1 in de lengte gezaagde HELFT voor Tinus,en 1 in de lengte gezaagde HELFT voor Tara!!! 8)

Afbeelding

Audrina,er zit vlees genoeg aan de nekbot hoor,rond om de bot word het vlees er eerst afgetrokken en dan de bot zelf.
ik vind het "veiliger" om 'n langer stuk bot te geven, waarbij dat "rondje" dus in de helft gezaagd is.
Er is trouwens ook wel verschil in de maat van de nekken hoor,soms zijn ze zo klein dat ik 'n hele nek geef,meestal is door de HELFT gezaagd de goeie maat,en heel soms zijn de nekken zo onwijs lang en toen heb ik ze in 4 stukken (in de lengte) laten doorzagen.
Laatst gewijzigd door mahuni op za 14 mei 2005, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door trusty
#319813
goed idee zal de volgende keer ook vragen of hij het in de lengte wil doorzagen. Dank voor al jullie goede adviezen!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door