Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hamada
#3194458
Onze Spike heeft Jacksonian epilepsy ( vliegenhappen). Hij is niet gericht op schaduwen, maar naast het af en toe happen naar niet bestaande vliegen heeft hij een fixatie op blaadjes. Als het waait helemaal hoteldebotel, maar ook stilliggende blaadjes. Heel specifiek: als hij er 1 speciale ziet dan moet hij die gewoon meenemen in zijn bek.
Na iedere wandeling heeft hij een bek vol blaadjes, in januari ook oude rotjes. Eenmaal thuis taalt hij er niet meer naar. Liggen ze nutteloos te wezen op zijn bed :biggrin2:
Het vliegenhappen is minimaal met phenoral en cbd olie. Het blaadjes verhaal blijft, alleen minder ontremd dan zonder de med en olie.
Door charmed
#3194499
Schaduwjagen is toch wel iets wat ze zien, met Epilepsie is het toch altijd iets wat ze niet zien zoals Vlieghappen. Ik denk dat het hetzelfde is als je bijvoorbeeld met zo'n lampje gaat schijnen, gaan ze er ook achteraan, want dat zien ze.
Cathy schreef:Hebben jullie wel eens van gehoord ? schaduw jagen en epilepsie in verband met elkaar staan
Gebruikersavatar
Door pike
#3194828
Volgens mij, als bewegende schaduwen epileptiforme toevallen kunnen veroorzaken, dan volgt de toeval direct op de waarneming van die bewegende schaduw. Net als bij lichtflitsen (waar een ander topic over was onlangs). Schaduwjagen echter lijkt mij eerder een dwangneurose, net zoiets als rondjes achter de staart aanrennen.
Door charmed
#3194838
Als schaduwen aanvallen veroorzaken moet je het zoeken onder Lafora Epilepsie. Dat is aanvallen door licht.
Maar gewoon achter een schaduw aanjagen, dat lijkt mij gewoon iets zien en volgen, net een lampje volgen. Tailchasing en Flybiting valt wel onder Epilepsie, heb een hond gehad met Flybiting, ze liep dus in de lucht te happen (heel veel) en als ze een echte vlieg zag, kroop ze weg, was ze doodsbang.
pike schreef:Volgens mij, als bewegende schaduwen epileptiforme toevallen kunnen veroorzaken, dan volgt de toeval direct op de waarneming van die bewegende schaduw. Net als bij lichtflitsen (waar een ander topic over was onlangs). Schaduwjagen echter lijkt mij eerder een dwangneurose, net zoiets als rondjes achter de staart aanrennen.
Door Siberienne
#3194921
Wel eens van gehoord dat obsessief compulsief gedrag - zoals schaduwjagen - in verband kan staan met epilepsie maar waar heb ik het ook alweer gelezen....

Heir staat wel iets over flysnapping als ocd en link met epilepsie http://www.whole-dog-journal.com/issues ... 069-1.html

Maar als ik dit lees http://www.veterinarypracticenews.com/N ... -Behavior/ denk ik dat het ook verwarring is of iets een complexe partiele epileptische aanval is OF OCD

Complex partiele epilepsie is een serie van gedrgaingen als uitkng van epilepsie. Bij mensen ooit gelezen over iemand die raam open en dicht ging doen bv. Tgv epilepsie dus, niet thv ocd
Door hamada
#3194929
ik heb bij Spike de indruk dat hij door zijn epileptische aanleg sterk prikkelgevoelig is en daarom zo fixeert op blaadjes. Maar ook in de auto "scheldt" hij mensen, bomen, passerende auto s uit. En als hij vreemde honden tegenkomt blijft hij blaffen en gillen. Heeft hij een hond vaker gezien laat hij het. Tot diezelfde hond lampjes om of een jas aanheeft. En als bijv. Een bekende labradoodle geschoren is, is deze weer vreemd en begint het gegil weer :P
Door charmed
#3194930
Ik denk dat niemand je hier antwoord op kan geven, behalve een Neuroloog. Als het vaak voorkomt zou ik het toch eens laten bekijken door een Neuroloog.

Ik ken meerdere honden zonder aanleg voor Epilepsie die hetzelfde hebben, het zou dus best kunnen dat het niet Epilepsie gerelateerd is. Maar als je zoiets zeker wil weten, is er maar 1 weg. Dan kan je ook gericht gaan behandelen. In die zin, de juiste dingen gaan doen om dat gedrag te beperken..
hamada schreef:ik heb bij Spike de indruk dat hij door zijn epileptische aanleg sterk prikkelgevoelig is en daarom zo fixeert op blaadjes. Maar ook in de auto "scheldt" hij mensen, bomen, passerende auto s uit. En als hij vreemde honden tegenkomt blijft hij blaffen en gillen. Heeft hij een hond vaker gezien laat hij het. Tot diezelfde hond lampjes om of een jas aanheeft. En als bijv. Een bekende labradoodle geschoren is, is deze weer vreemd en begint het gegil weer :P
Door Cathy
#3195139
Het is gelukkig niet 1 van mijn honden , iemand had een foto van zijn BC geplaatst met een verhaal er bij , toen de een keer bij de da was zag die wat de hond deed in de spreekkamer , da zij dat moet je afleren want daar kan eEpilepsie aan verbonden zijn , hond was 1 jaar oud .
charmed schreef:Ik denk dat niemand je hier antwoord op kan geven, behalve een Neuroloog. Als het vaak voorkomt zou ik het toch eens laten bekijken door een Neuroloog.

Ik ken meerdere honden zonder aanleg voor Epilepsie die hetzelfde hebben, het zou dus best kunnen dat het niet Epilepsie gerelateerd is. Maar als je zoiets zeker wil weten, is er maar 1 weg. Dan kan je ook gericht gaan behandelen. In die zin, de juiste dingen gaan doen om dat gedrag te beperken..
Gebruikersavatar
Door pike
#3195264
Cathy schreef:Het is gelukkig niet 1 van mijn honden , iemand had een foto van zijn BC geplaatst met een verhaal er bij , toen de een keer bij de da was zag die wat de hond deed in de spreekkamer , da zij dat moet je afleren want daar kan eEpilepsie aan verbonden zijn , hond was 1 jaar oud .
Dit vind ik wel een heel vreemde opmerking dan. Als bepaald gedrag epilepsie-gerelateerd is kan je dat nooit en te nimmer afleren dunkt mij. :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door