Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#3194376
Hoi, als gevolg van de nodige pech bij mijn sheltie zit er nogal wat rotzooi in het lijfje.
Hij is in het afgelopen jaar geopereerd, heeft 5 AB-kuren gehad (als het er niet 6 zijn..) maar het lijkt wel "voor het goede doel" te zijn geweest. Er is nog altijd een geringe kans dat opnieuw een operatie nodig is, maar laten we hopen van niet.
En nee, alle "zooi" was niet mijn eerste keus maar nu met een ontsteking aan het teentje / nagelbed heb ik 100 x liever een forse AB kuur dan een operatie daaraan.

Als alles achter de rug is, dan wil ik hem graag ontgiften. Nu nog niet meteen; want hij moet toch eerst weer wat aansterken voor ik dat in zijn lichaam wil hebben; dat gaat 'm kracht kosten al zal hij er ook van opknappen.
Belangrijk is dat het geen invloed heeft op zijn ontlasting. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept maar ik heb wel doorgekregen ooit dat er middelen zijn die wel en middelen zijn die geen invloed hebben op de ontlasting.
In zijn geval mag de ontlasting er niet harder van worden en mag hij zich ook niet moeizamer gaan ontlasten. Het zou net wat minder een probleem zijn als hij ervan aan de diaree zou gaan ;-) maar ook dat is niet het plan zeg maar.

Heeft iemand suggesties waar ik 's naar kan kijken?

Suzanne
Door Parelridder
#3194389
Ik heb begrepen dat ontgiften ook zonder kuur/behandeling gebeurd, op voorwaarde van [a] het wijzigen van de slechte leefgewoontes (of in het geval van jouw maatje natuurlijk de nu nog noodzakelijke medicatie) en tijd.
Gezien de (nu nog) kwetsbaarheid van zijn gezondheid, het traject wat jullie achter de rug hebben en de voorzichtigheid die de komende tijd nog geboden is, zou ik kiezen voor al het goede wat tijd, ontspanning en (zo veel als mogelijk) beweging hierin brengt. Lichaamsbeweging in zowel de vorm van yoga als fitness wordt door mensen veel ingezet als ontgiftingsmethode. En ontspanning & plezier doen herstel zó goed!! Dus ik zou zoeken naar vormen van lichamelijke aktiviteiten en ontspanning die passen binnen zijn belastbaarheid en langs die weg het ontgiften wat van nature toch zal gebeuren middels tijd, stimuleren. Maar bovenal, samen ontzettend genieten van al wat weer kan!! :-*
Door Suzanne
#3194449
Parelridder schreef:Ik heb begrepen dat ontgiften ook zonder kuur/behandeling gebeurd, op voorwaarde van [a] het wijzigen van de slechte leefgewoontes (of in het geval van jouw maatje natuurlijk de nu nog noodzakelijke medicatie) en tijd.
Gezien de (nu nog) kwetsbaarheid van zijn gezondheid, het traject wat jullie achter de rug hebben en de voorzichtigheid die de komende tijd nog geboden is, zou ik kiezen voor al het goede wat tijd, ontspanning en (zo veel als mogelijk) beweging hierin brengt. Lichaamsbeweging in zowel de vorm van yoga als fitness wordt door mensen veel ingezet als ontgiftingsmethode. En ontspanning & plezier doen herstel zó goed!! Dus ik zou zoeken naar vormen van lichamelijke aktiviteiten en ontspanning die passen binnen zijn belastbaarheid en langs die weg het ontgiften wat van nature toch zal gebeuren middels tijd, stimuleren. Maar bovenal, samen ontzettend genieten van al wat weer kan!! :-*



wow, wat een lief antwoord!
Dat zijn dingen die we ook nu al doen! ;-) Daar waar kan en mogelijk is. Hij is voor mij al veel minder een "patientje", maar we zijn inderdaad nog wel voorzichtig ;-)
Het streven is voor nu om de "dreigende" operatie te ontlopen en voor mij heeft het er nu alle schijn van dat dat gaat lukken. Maar, ik kan niet in het teentje kijken, dus over een week (+1 dag) toch een foto.
Ik heb de neiging om te denken dat van buitenaf ontgiften toch in zijn geval goed kan/zal zijn. Voor mijn gevoel is het goed als de rotzooi die erin zit er ook uit komt.. Mijn idee/gevoel is dat dat zijn verdere herstel goed gaat doen, maar ik kan daar absoluut geen bewijs voor aanleveren ;-) het is een gevoel. En gevoel negeer ik niet meer. Bij hem zeker niet!
Dus, ik ben/ga op zoek en kom vanzelf iets tegen wat 'past' ;-) (of niet) ;-)

Suzanne
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door