Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3193902
Hallo, een teckelreutje, 12 jr, is gecastreerd, een paar maanden geleden, vanwege een ontsteking in een van de teelballen. Daarna is hij incontinent geworden. Hij krijgt hiervoor propalin. Gister was hij hier bij mij, maar ik kan wel zeggen, dat dat dus echt niet helpt. Het druppelt als maar eruit. Overal kleine plasjes. Dit hondje is van oudere mensen.
Voor de castratie was hij niet incontinent, dat is direkt daarna begonnen. Wie weet iets om dit te verhelpen??
Alvast bedankt voor het meedenken....grtjs Ingrid
Door vagebond
#3193981
Dat weet ik niet. Dus propalin zou moeten werken? Ik dacht eigenlijk dat het bij teefjes voorgeschreven werd.
Maar normaal gesproken zou propalin ook bij reuen moeten werken?
Door Siberienne
#3194272
Effe copy paste uit een oude mail naar een vriendin;
Propalyn, wat een 'sympaticomimeticum' is (sp?). Mooi he, dat potjeslatijn.
Het is een stimulerend middel, soort adrenaline dat de blaaskringspier tot samentrekken stimuleert (nou weet je meteen waarom plassen als je heel gespannen bent soms lastig kan zijn...) vandaar ook de bijwerkingen die genoemd worden; onrust, soms zelfs agressie.

Het zou bij reuen ook moeten kunnen werken, soortgelijk middel is enurace

Bij teefjes wordt ook nog wel eens incurin gegeven, dat is een hormoon preparaat voor wegvallen vd oestrogenen, dat zal bij reutjes niet zo van toepassing zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door