Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door joel
#3194174
Dit lijkt me een goeie actie, hoop dat t gaat lopen....

Even uitleggen...
Tijdens mijn werk kom ik altijd bij Polleke, een hond van 4 jaar, die woont bij een dame van 88. Vrouwtje is dement en haar hond is letterlijk alles voor haar, zonder hond zal haar leven niet meer belangrijk zijn.
Polleke is haar leidraad door de dag, die zorgt dat ze opstaat, eet, en gezelschap heeft. Polleke vind alles goed, die geniet volop, vooral....van al het eten wat hij krijgt, hij groeit letterlijk dicht.
Nu heeft hij altijd een tuig om, zodat de mantelzorgers hem kunnen uitlaten, maar het tuig zit zooooo strak :-\ Polleke op een dieet zetten, lukt niet, dat begrijpen jullie. Dus ik heb een oude halsband van Qadir meegenomen, maar die wil ze niet gebruiken, ze wil een tuig. Dus ik heb tegen mevrouw gezegd dat ik thuis nog eens zou kijken voor een tuig, dat was goed. Maar met die 'magere' spieten van mij, die tuigen passen dus nooit niet......

Nu dacht ik.....als ik nu eens een groter tuig kan fiksen voor Polleke, kan hij weer echt genieten, liggend op de vensterbank zonder dat het tuig zo snijdt. Nu mag je in de zorg natuurlijk niet teveel betrokken raken bij je clienten, maar als ik zo een beetje kan helpen....en ik kan weer een ander helpen, zonder dat het al te veel geld kost.....


Jullie snappen het dus, ik ben op zoek naar een tuig met borstmaat (achter de oksel door ong. 75-80 cm)
Hij heeft nu dit model http://hondaandelijn.com/w/hondentuig-f ... oC_MXw_wcB

In ruil daarvoor heb ik een
* nagelkniptang voor de hond, amper gebruikt (omdat ik nu een dremel gebruik voor de nagels)
* of een katten vervoersmand/reisbox hard plastic met traliewerk deurtje

Misschien kan het met lijntjes heen en weer reizen?

Is er iemand die Polleke kan helpen?

En misschien hebben jullie ook spullen die je niet gebruikt of juist nodig hebt, of voor een stichting spullen wil inzamelen, zo kunnen we elkaar helpen :)
Laatst gewijzigd door joel op vr 04 mar 2016, 21:33, 5 keer totaal gewijzigd.
#3194178
Ik heb helaas geen tuig over, maar vind het een super initiatief! Afvallen of niet, ook als je veel te dik bent hoef je niet in en snijdend tuig te lopen.

Ik begrijp je gedachte wel Lazy Garfield, ik gun een hondje ook heel graag een vitaal lijf, maar hoe ga je een demente eigenaar dit aan het verstand peuteren? Het moet allemaal wel beklijven... Buiten dat, oudere mensen (deze dame is 88) zijn sowieso vaak veel meer gericht op het toestoppen van verwennerij én hebben al heel wat langer een gewoonte dan jij en ik.. Ik begrijp wel dat het niet lukt om Polleke op een dieet te zetten, hoe mooi dat ook zou zijn.
Ik denk dat het al heel wat is als het lukt over te late stappen op kleinere en 'light' producten, een rondje extra lopen met bezoek of een roep & ren spelletje als 'ie daartoe te porren is.. Niet om Polleke slank te krijgen, maar in een poging te voorkomen dat Polleke op een dag weg rolt.
#3194180
Wat een geweldig initiatief..ik heb helaas ook geen tuig..dus wat dat betreft heb je weinig aan mij ;) ...maar als er cross-ruil nodig is heb ik nog een grote vervoerskoffer voor kleine hondjes of katten. DE KOFFER MAG OOK VERKOCHT WORDEN..DAN MAG T GELD BIJ T TUIG
Verder kan ik als er een beschikbaar tuig komt vanuit de route haarlem - utrecht deze best vervoeren..
veel succes
#3194181
Afvallen gaat nooit lukken bij zo,n dammetje van 88 jaar oud en dan ook nog dement , vrouwtje geniet om haar hondje een stukkie koek te geven of een stukje van haar boterham , denk idd dat groter tuig de mooiste oplossing is :) maar ik snap je wel hoor ;)
Lazy Garfield schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat je Polleke beter helpt door hem/haar te laten afvallen eerlijk gezegd.
Kan nooit gezond zijn.
#3194186
mocht het andere te klein zijn:

ik heb, meen ik, nog wel een tuig (rogz for dogz) liggen, maar ik denk dat die te groot is. (maat kleine bouvier, hals 60cm en groter, borstomvang (achter de voor poot 60 en groter) verbindingsstukonder 25cm en groter verbindingstukboven 17cm).

Ik hoef er niets voor terug, iets kleins mag wel, het ligt hier te verstoffen, mijn boeven krijgen allebei een k-9 tuig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door