Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3193292
Neem nu weer een dag zoals vandaag . Het was hier vanmorgen droog , maar inmiddels vallen er al flink wat buien .
Dus vanmorgen er op uit met de soos . Een uurtje naar het bos , en daar zijn ze dan wel tevreden mee (Met goed weer gaat de soos er nog een keer op uit )
Van dergelijke buien moet vooral de kleine smurf niets meer hebben :biggrin2:

Ze hebben net hun eten al gehad , liggen heerlijk warm te kroelen . En hoeven er niet meer uit om weer eens te poepen , zoals dat met een brok gevoerde hond vaak wel gaat
Nee , daar wordt de rust gelukkig niet door verstoort . Dat gebeurt eenmaal daags
Voortdurend drinken zoals dat met een brok gevoerde hond gaat , idem .
Twee volledig ontspannen , tevreden honden . Die urenlang van hun rust en hun slaap genieten , voldaan en met hun buikjes lekker vol :-* :-*
#3193302
Ik denk ook echt iedere dag "BLIJ dat ik zo voer". Ze zijn allemaal heerlijk uit geweest, daarna een heerlijke bak voer (waar ze nog moeite voor moeten doen - vleesbot) en daarna is het lekker tevreden ronken geblazen. Ze voelen zich goed, ze zien er goed uit, ze genieten en ze weten Godzijdank totaal niet hoe goed ze het hebben.
#3193306
Helemaal mee eens! ! Twee weken geleden hadden alledrie de honden een lelijk maag/darm virus te pakken en iedere keer als het beter leek te gaan en ik ze weer iets meer ging voeren hadde ze weer waterpoep dus heb ik , om te kijken of het misschien aan het vlees lag een paar dagen koudgeperste brokken gevoerd, mijn hemel wat een drama, op zich werd de ontlasting wel weer oké (maar dat was waarschijnlijk toch wel uit zichzelf beter geworden) maar de hoeveelheid water die ze dronken en de enorme hoeveelheid poep, echt bizar. Ben heeeel snel weer over gegaan op het vertrouwde. Ik blij, hondjes blij.
#3193331
Als ik de hond van een vriend uit laat dan denk ik er ook altijd even aan. Die drinkt idd veel meer en de poep die er uit komt is een grote zachte vreselijk stinkende smurry, bah!

Helaas zitten hij en ik niet op 1 lijn, hij vind dat zijn hond weinig drinkt en goede ontlastig heeft en diarree krijgt van vers (duh, ontgiften). Laat maar :biggrin2:
Xavi kakt doorgaans een keurig, makkelijk op te pakken drolletje en drinken doet hij weinig.
#3193466
constance.blokzijl schreef:Fijn is het he! En ik heb jaren KVV gegeven maar nu met barf zie ik 2 hondjes nog meer tevreden zijn, dat kluiven/kraken vinden ze geweldig!
Brutus krijgt nu weer even wat KVV en die komt in de ochtend ook echt bij me; mijn bak is leeg! Is dit het??
Maar is echt even beter voor zijn keel...
Deze ervaring deel ik. In november overgegaan op enkel barf. Alleen kwam ik begin dit jaar nog een ruime 12 kg kvv tegen in de vriezer. Die voer je natuurlijk eerst op, je had de koppies moeten zien. Verontwaardigd, waar is ons eten. KVV is op, dus weer barf, zeer tevreden hondjes. Maar de hele dag slapen, nee, dat doen ze niet.
#3193488
Ik ben ooit begonnen met kvv . En twee maanden daarna werd dat barf
Er zijn er twee geweest die tot aan hun dood barf hebben gegeten
Dat was voor de toen al oude l*llen het hoogtepunt van de dag :D

Inmiddels heb ik weer een bejaardensoos :biggrin2:
Eentje geniet nog dagelijks van barf , die hoef ik echt geen gemalen te geven ..... hmm waar blijft mijn eten ::)
De andere freule geniet sinds haar 12e jaar met volle teugen van haar gemalen hap
Als het aan haar ligt dan heeft ze het liefst dat de butler het eten voor haar bed neerzet
Dan kan je als je eten op is gelijk neerploffen , het bed wordt dan nog wel even opgemaakt
Dat deugt niet als de butler dat doet , die kan er niks van :biggrin2:
En meer slapen .... dat is inmiddels best een leuke hobby volgens de twee oude wijven :biggrin2:
#3194170
frodo quin schreef:Border collie, wat bedoelen jullie met de opmerking? Dat een border niet aan rustig dutje doen is?
ja om te beginnen haha, een uurtje is erg weinig ook, dan mag het hard regenen en dat maakt niet uit en als die van mij gegeten heeft denkt ze, ah energie laten we weer 3 uur wat gaan doen haha
veel drinken gebeurt wel weer
en dat geld ook nog voor veel van de oudjes die ik ken (waaronder enkele van 13+)
maar er is een goede oplossing hoor, even naar de schapen en dan heb je 12 uur geen actieve hond meer.
#3194352
Helemaal mee eens! Al vond ik het grappig te merken, met kerst heeft Tom wegens omstandigheden een week op blik gestaan (uiteraard wel graanvrij, hoog vlees aandeel enz) en hij deed het er echt super op, ontlasting was eigenlijk geen verschil...alleen meer :P
Hij at er ook net zoveel van als van kvv of barf, wel fijn want we zijn nog al eens de hort op dus fijn om een alternatief te hebben...maar daar blijft het ook bij, een alternatief, kvv of barf voelt toch echt veel fijner :)
#3194386
Die van mij vind het wel oké maar is vaker wat mieperig met verschillende dingen, maar toen ik voor op vakantie graan vrije brok of gevriesdroogd wou voeren was ik pas echt blij met dat ik vers voer.
Ik had iets van 20 verschillende brokken en slechts 1 was een beetje eetbaar >:(
Ook dingen zo als rodie worst of Renske is te walgelijk voor woorden volgens meneer :???:
En dat geld voor de rest van de brokken en koekjes al helemaal, als ik al niet vers voeder dan was ik er zeer waarschijnlijker met deze meneer er wel bij terecht gekomen uit puren wanhoop ::) :biggrin2:

Maar het is elke keer weer genieten als ik mini wolf dan een karkas aan stukken zie scheuren, en als een echt mietje moeilijk zie doen met dat pootje wat hij eigenlijk niet op het vlees wilt zetten :biggrin2:
Maar ja zonder vies pootje krijgt hij het niet weg dus als het pootje er eenmaal op staat dan is het scheuren en trekken geblazen als volleerde mini wolf ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door