Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Renner
#3193078
Onze Renner is nu 17 weken en 5 weken aan het Barfen. Het gaat heel goed, hij eet rustig en vindt alles lekker:)

Hij geeft alleen best vaak over, voor mijn gevoel alleen als hij groente gegeten heeft. Hij geeft dan altijd de volgende ochtend over. Ik heb al verschillende mixjes geprobeerd en ook een paar keer één soort groente gegeven, maar hij blijft overgeven. Als ik hem een paar dagen geen groente geef is er niks aan de hand. Gisteren na 5 dagen weer groente gegeven en ja hoor, vanochtend was het weer raak.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips?
Door inni
#3193117
Ik zou met gekookte en gemixte zoete aardappel beginnen en dan nog in kleine hoeveelheden en als dat lukt meer geven en iedere keer weer een soort bijvoegen. Hier eentje die verschrikkelijke diarree (met plassen bloed door het persen) krijgt van groenten en vooral van groene boontjes, ik kook en pureer ze maar het helpt niet...Zoete aardappel gaat wel goed, worteltjes in kleine hoeveelheden, erwtjes al ze echt goed gaar zijn......ik zoek heel voorzichtig verder.
Door Lizzy
#3193118
inni schreef:Ik zou met gekookte en gemixte zoete aardappel beginnen en dan nog in kleine hoeveelheden en als dat lukt meer geven en iedere keer weer een soort bijvoegen. Hier eentje die verschrikkelijke diarree (met plassen bloed door het persen) krijgt van groenten en vooral van groene boontjes, ik kook en pureer ze maar het helpt niet...Zoete aardappel gaat wel goed, worteltjes in kleine hoeveelheden, erwtjes al ze echt goed gaar zijn......ik zoek heel voorzichtig verder.
Behalve zoete aardappel zijn courgette, andijvie, witlof, waterkers ook makkelijk verteerbaar.
Gebruikersavatar
Door Renner
#3193140
Lizzy schreef:Hoe geef je de groenten? Want als het niet goed gekookt of niet goed gepureerd is, kotsen ze het hier ook uit hoor.
Ik kook en/of pureer altijd, dus daar kan het niet aan liggen..
inni schreef:Ik zou met gekookte en gemixte zoete aardappel beginnen en dan nog in kleine hoeveelheden en als dat lukt meer geven en iedere keer weer een soort bijvoegen. Hier eentje die verschrikkelijke diarree (met plassen bloed door het persen) krijgt van groenten en vooral van groene boontjes, ik kook en pureer ze maar het helpt niet...Zoete aardappel gaat wel goed, worteltjes in kleine hoeveelheden, erwtjes al ze echt goed gaar zijn......ik zoek heel voorzichtig verder.
Oké, dan ga ik het ook eens met zoete aardappel proberen.. En dan steeds iets erbij.. Bedankt voor de tip!
Denken jullie dat het ook nog aan het tijdstip kan liggen? Ik voer hem nu nog 3x per dag, maar geef eigenlijk altijd 's avonds groente erbij.
Door inni
#3193267
Lizzy schreef:Behalve zoete aardappel zijn courgette, andijvie, witlof, waterkers ook makkelijk verteerbaar.


Witloof lukt hier momenteel ook maar ik ga met stapjes van 5gr (hond weegt 4kg ;) )
Gebruikersavatar
Door Renner
#3193389
tt-tjes schreef:Daar dacht ik ook aan. Misschien eens de groente er 's morgens bij geven en kijken hoe dat gaat?
Ja, dat ga ik inderdaad ook proberen, kijken ofdat dat helpt..
Gebruikersavatar
Door pike
#3193786
judith1967 schreef:Is het geen gal ?
Mss last van een te lege maag s 'ochtends?
In dat geval zou hij ook overgeven als hij geen groente heeft gehad toch?

Maar ik vraag me nu af: Wat geeft de hond over? Komen de groentes eruit? Of is het wel gal want dan heeft het dus niets met de groente te maken.
Geef je de groente bij zijn vlees of geef je alleen maar groente?
Gebruikersavatar
Door Renner
#3193822
pike schreef:In dat geval zou hij ook overgeven als hij geen groente heeft gehad toch?

Maar ik vraag me nu af: Wat geeft de hond over? Komen de groentes eruit? Of is het wel gal want dan heeft het dus niets met de groente te maken.
Geef je de groente bij zijn vlees of geef je alleen maar groente?
Ja dat lijkt mij ook.. Ik geef de groente samen met het vlees. Meestal heeft het echt een beetje de kleur van de groente.. Maar hoe weet ik of het echt de groente zijn of dat het gal is?
Gebruikersavatar
Door pike
#3193996
Als ze gal opgeven dan is dat geel van kleur.
Ik zou het dan inderdaad proberen zoals al is aangegeven: Een soort makkelijk verteerbare groente en als dat goed gaat de volgende soort erbij. Of anders helemaal geen groente geven zoals Lizzy zegt, en in plaats daarvan chlorella en/of zeewier.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door