Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3193787
Ik heb nu al een tijdje mijn spiegelreflexcamera en vroeg me af wat jullie van mijn foto's vinden :biggrin2:

Afbeelding


1/4000, F4.5, Manual, iso 6400, 42 mm, +/- 1.7
Afbeelding

Afbeelding


1/4000, F6.3, Manual, iso 400, 200 mm, +/- +0.7
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


1/4000, F5.3, Manual, iso 400, 68 mm, +/- +0.7
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Retrievers op vr 05 feb 2016, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#3193802
Lizzy schreef:Ik kan ze wel zien! Ik vind ze prachtig! Maar ik heb geen verstand van fotograferen dus aan mij heb je niks qua hints en tips...
;D Ik wilde net antwoorden: ik vind ze leuk! Maar ik ben een totale knurft in fototechniek, dus daarin heb je ook niets aan mij.
#3193851
Angelique schreef: Schiet je in RAW? En voor de beoordelingshandigheid is het handig om de (korte) exifgegevens erbij te zetten. Zo ook je type camera.
Ja precies... om echt wat te kunnen zeggen graag de exifgegevens; sluitertijd/diafragma/iso/belichtingscompensatie/witbalans.
Wat ik al wel kan zeggen is dat ik bij een paar foto's echt de (juiste) scherpte mis. Maar dat zou misschien kunnen liggen aan het verkleinen?
#3193907
Ik kijk nu even zonder exif dan. Het awwgehalte laat ik geheel buiten beschouwing.

Retrievers schreef:Ik heb nu al een tijdje mijn spiegelreflexcamera en vroeg me af wat jullie van mijn foto's vinden :biggrin2:

Afbeelding


Deze is te somber. Scherptepunt lijkt op het gras te liggen. De compositie en de scherptediepte vind ik wel prettig.


Afbeelding

Als het origineel net iets scherper is zou ik hierover best tevreden zijn. De honden doen het beiden goed tegen deze achtergrond. Compositie is leuk. De bruine hond had net iets scherper gemogen.

Afbeelding

Deze foto heeft voor mij echt niet veel. Geen contact met het onderwerp. Onderwerp te centraal, tegenlicht waardoor een uitgebeten lucht en vale kleuren. Wellicht dat je met een goede crop en wat post processing er nog wel wat meer uit kan halen. De hond lijkt me er scherp genoeg voor.

Afbeelding

Leuke actiefoto. En sorry blondie, maar dat stukje rug wat er van je uitsteekt stoort mij toch een beetje. Ik zou dat wegshoppen.


Afbeelding

Leuke setup, maar mist voor mij wat sprankelinglevendigheid wat betreft kleur en licht.

Afbeelding

Deze vind ik gewoon erg mooi. Sfeervol! Ik zou natuurlijk kunnen gaan mekkeren over tegenlicht en een te donker uitgevallen hond, maar soms is het wat het is en in deze maakt het geheel de technische boekjes inperfectheid meer dan goed. Maar zou net als wat anderen iets meer scherpte mogen hebben. Ik krijg het idee dat je met een vrij klein diafragmanummer schiet.

Afbeelding

Weinig van te zeggen. Scherpte lijkt goed, kleuren zijn fris, compo is leuk.



Afbeelding

Mooi! Het achterste voetje mist wat scherpte lijkt het. De omzetting naar zwart/wit is zeker niet verkeerd.

Afbeelding

Die ziet er prima uit. Beide honden scherp, zo ook het opspattende water, levendige kleuren en prettige compositie.

Afbeelding

Leuke actiefoto. Kleurtjes wat vaal.
Globaal gezien mis je her en der net het juiste scherptepunt. Schiet je in RAW, dan kun je de levendigheid van foto's nog net iets meer benadrukken en dat hebben veel foto's nou net even nodig. Bij JPG mengt de camera al alle kleuren en is er naderhand niet veel meer te corrigeren. Zeker als je gebruik moet maken van hét moment en niet even rustig positie in kan nemen en wachten tot de zon je onderwerp nou eens even perfect belicht.
#3193962
Ik zal mij er ook is aan wagen :)

De eerste foto vind ik de compositie leuk al vind ik de bossage links wat "te veel" maar de foto is te donker. Als je in RAW fotografeert geen probleem dan is dat zo opgelost. De kop van de hond mag (moet :-[ ) sherper.

foto 2; Achtergrond leuk, compositie ook leuk zo beetje van onderaf. Ik denk dat met een ander diafragma de 2de hond wat meer scherpte had kunnen geven maar....de kans is dat de vage achtergrond dan ook meer mee gaat spelen. Dat hangt dan weer af van de afstand tussen hond en achtergrond. Ook hier mag de scherpte wat beter en dan met name op de golden retriever.

foto3; Als je zelf iets meer naar links had gegaan dan had die boom op de achtergrond niet uit je hond komen groeien :biggrin2: ;) ;) De foto is te flets, midden op de dag gefotografeert?
Het onderwerp staat te midden in de foto. Als je de hond meer ruimte had gegeven in de kijkrichting dan krijg je al een heel ander beeld. Dat de hond wegkijkt van de camera stoort mij niet.

foto4; Leuk moment vast gelegt maar mist scherpte. En idd. dat stukje blonde hond stoort wat maar ook het gras op de voorgrond had van mij weg gemogen. En ik zou meer ruimte willen in de kijkrichting van de hond.

foto5; Leuke foto maar doet mij verder niets :-[ Meer een kiekje om een leuk moment vast te leggen dan echt een foto-foto....

foto6; Ja dat is een mooie foto, al mag het wel weer wat scherper. En qua compositie zou ik, denk ik, dat golfje net onder de foto er af halen.

foto7; Goed gelukt! Genoeg ruimte in de kijkrichting en de scherpte lijkt hier beter.

foto8; Ik denk dat de omzetting naar zwart/wit inderdaad een goede keus is. Maakt de foto "krachtiger".

foto9; Leuke actie foto. Compositie grappig alsof ze zo de foto in komen rennen. Maar ook hier....mag meer scherpte :-[

foto10; Juist bij zo'n moment vast leggen is scherpte moeilijk maar blijven oefenen en ik denk dat je met andere instellingen al een eind verder komt!

Overall zijn het echt geen slechte foto's maar ik denk dat je er meer uit kan halen dan dit! Ben dan ook erg benieuwd met wat voor instellingen je de foto's gemaakt hebt, of je zelf dingen instelt of de camera op automatisch hebt staan.
#3194374
Angelique schreef:Ik kijk nu even zonder exif dan. Het awwgehalte laat ik geheel buiten beschouwing.

Globaal gezien mis je her en der net het juiste scherptepunt. Schiet je in RAW, dan kun je de levendigheid van foto's nog net iets meer benadrukken en dat hebben veel foto's nou net even nodig. Bij JPG mengt de camera al alle kleuren en is er naderhand niet veel meer te corrigeren. Zeker als je gebruik moet maken van hét moment en niet even rustig positie in kan nemen en wachten tot de zon je onderwerp nou eens even perfect belicht.
Nee ik schiet in jpg, maar ga binnenkort wel in raw & jpg schieten. Ik had tot vorige maand geen opslag en nu heb ik 1 terabyte, dus kan ik nu wel in allebei foto's maken. Ik weet alleen niet welke bewerkingsprogramma ik wil gaan gebruiken. Ik wil ook cursussen gaan volgen en hoop eigenlijk zo weinig mogelijk te moeten bewerken.


Deze is te somber. Scherptepunt lijkt op het gras te liggen. De compositie en de scherptediepte vind ik wel prettig.
Ik vond deze nog enorm goed gelukt, ik had maar 5 seconden om mijn camera naar haar toe te brengen en te schieten, 1 seconde hierna rende ze weer het water in. Het scherptepunt zit volgens mij net onder haar gezicht.

Als het origineel net iets scherper is zou ik hierover best tevreden zijn. De honden doen het beiden goed tegen deze achtergrond. Compositie is leuk. De bruine hond had net iets scherper gemogen.

Ik heb ze beide op een klein tafeltje laten zitten en lig zelf op de grond.
Ik had de focus op de blonde gedaan, ik wist toen namelijk nog niet hoe ik het precies moest gebruiken omdat ik de camera net had gekocht. :biggrin2:

Deze foto heeft voor mij echt niet veel. Geen contact met het onderwerp. Onderwerp te centraal, tegenlicht waardoor een uitgebeten lucht en vale kleuren. Wellicht dat je met een goede crop en wat post processing er nog wel wat meer uit kan halen. De hond lijkt me er scherp genoeg voor.

Ik vond het juist wel leuk dat ze wegkeek. Ik ben al blij dat je alle natte haren en modder zo goed ziet zitten. :biggrin2:


Leuke actiefoto. En sorry blondie, maar dat stukje rug wat er van je uitsteekt stoort mij toch een beetje. Ik zou dat wegshoppen.

Ga ik doen zodra ik weet hoe :biggrin2:


Leuke setup, maar mist voor mij wat sprankelinglevendigheid wat betreft kleur en licht.

De zwembad stond helaas in de schaduw, omdat het anders heel snel groen word ;)


Deze vind ik gewoon erg mooi. Sfeervol! Ik zou natuurlijk kunnen gaan mekkeren over tegenlicht en een te donker uitgevallen hond, maar soms is het wat het is en in deze maakt het geheel de technische boekjes inperfectheid meer dan goed. Maar zou net als wat anderen iets meer scherpte mogen hebben. Ik krijg het idee dat je met een vrij klein diafragmanummer schiet.

Kleine diafragma en snelle schutterstijd had ik op een website gelezen. van 1/2000 tot 1/4000 zou goed zijn voor rennende dieren. :dog:

Weinig van te zeggen. Scherpte lijkt goed, kleuren zijn fris, compo is leuk.

Ze kwam net uit het water, ik vindt haar haren zijn heel mooi glad in de foto en het lijkt net of het overgaat in het water :smitten:


Mooi! Het achterste voetje mist wat scherpte lijkt het. De omzetting naar zwart/wit is zeker niet verkeerd.

Ik had de camera net, volgens mij ligt de scherpte op het zand voor haar nagels :2funny:


Die ziet er prima uit. Beide honden scherp, zo ook het opspattende water, levendige kleuren en prettige compositie.


Op deze ben ik zooooooooooooooooooo trots :kitty:

Leuke actiefoto. Kleurtjes wat vaal.

Deze is bewerkt met de camera opties :whistle: :biggrin2:
Hier het originele

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Retrievers op zo 07 feb 2016, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#3194383
zurca schreef:Ik zal mij er ook is aan wagen :)

De eerste foto vind ik de compositie leuk al vind ik de bossage links wat "te veel" maar de foto is te donker. Als je in RAW fotografeert geen probleem dan is dat zo opgelost. De kop van de hond mag (moet :-[ ) sherper.

Helaas in JPG gemaakt.

foto 2; Achtergrond leuk, compositie ook leuk zo beetje van onderaf. Ik denk dat met een ander diafragma de 2de hond wat meer scherpte had kunnen geven maar....de kans is dat de vage achtergrond dan ook meer mee gaat spelen. Dat hangt dan weer af van de afstand tussen hond en achtergrond. Ook hier mag de scherpte wat beter en dan met name op de golden retriever.

Ik lag met mijn rug op de grond, de 2 honden zaten op een heeeeeeel klein tafeltje en ik had de camera net een paar dagen.

foto3; Als je zelf iets meer naar links had gegaan dan had die boom op de achtergrond niet uit je hond komen groeien :biggrin2: ;) ;) De foto is te flets, midden op de dag gefotografeert?
Het onderwerp staat te midden in de foto. Als je de hond meer ruimte had gegeven in de kijkrichting dan krijg je al een heel ander beeld. Dat de hond wegkijkt van de camera stoort mij niet.


Ja, ik had mijn camera net en wou niet wachten tot zons op of ondergang (het gouden uurtje?) :biggrin2:

foto4; Leuk moment vast gelegt maar mist scherpte. En idd. dat stukje blonde hond stoort wat maar ook het gras op de voorgrond had van mij weg gemogen. En ik zou meer ruimte willen in de kijkrichting van de hond.

Ik was bang een halve staart te fotograferen, daarom maar het midden gepakt.

foto5; Leuke foto maar doet mij verder niets :-[ Meer een kiekje om een leuk moment vast te leggen dan echt een foto-foto....

;)

foto6; Ja dat is een mooie foto, al mag het wel weer wat scherper. En qua compositie zou ik, denk ik, dat golfje net onder de foto er af halen.

Als ik een bewerkingsprogramma heb haal ik ook meteen die vervelende (maar goed voor de natuur) windmolens weg :(

foto7; Goed gelukt! Genoeg ruimte in de kijkrichting en de scherpte lijkt hier beter.

Ik vindt het een mooie foto, vooral hoe haar haren in het water lijken over te gaan.

foto8; Ik denk dat de omzetting naar zwart/wit inderdaad een goede keus is. Maakt de foto "krachtiger".

In kleur is ie niet zo mooi, sepia was ook niks.

foto9; Leuke actie foto. Compositie grappig alsof ze zo de foto in komen rennen. Maar ook hier....mag meer scherpte :-[

Waar precies, ik vond deze nou juist mooi gelukt :???:

foto10; Juist bij zo'n moment vast leggen is scherpte moeilijk maar blijven oefenen en ik denk dat je met andere instellingen al een eind verder komt!

;)

Overall zijn het echt geen slechte foto's maar ik denk dat je er meer uit kan halen dan dit! Ben dan ook erg benieuwd met wat voor instellingen je de foto's gemaakt hebt, of je zelf dingen instelt of de camera op automatisch hebt staan.
#3194384
Afbeelding 1/4000, F6.3, Manual, iso 1600, 150 mm
Afbeelding 1/4000, F4.5, Manual, iso 6400, 42 mm, +/- 1.7
Afbeelding 1/4000, F4.8, Manual, iso 1600, 48 mm
Afbeelding 1/4000, F6.3, Manual, iso 400, 200 mm, +/- +0.7
Afbeelding
Afbeelding 1/4000, F6.3, Manual iso 200, 200 mm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding 1/4000, F5.3, Manual, iso 400, 68 mm, +/- +0.7
Afbeelding 1/4000, F5, Manual, iso 1600, 60 mm
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door