Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathy
#3193935
Door de prednison is mijn huid super droog aan het worden , wat kan ik het beste er op smeren ? en stinkt niet al te erg ;D
Door MillyMol
#3193938
Gebruik altijd een doucheprodukt met neutrale pH waarde waarin geen zeep zit . Koop een goede babyolie en smeer je na het wassen van top tot teen in. (niet onder de kraan natuurlijk).Laat een paar seconden intrekken en spoel dan met lauwwarm water af. Dep daarna de huid droog in plaats van over de huid te wrijven. Succes
Door Cathy
#3193943
MillyMol schreef:Gebruik altijd een doucheprodukt met neutrale pH waarde waarin geen zeep zit . Koop een goede babyolie en smeer je na het wassen van top tot teen in. (niet onder de kraan natuurlijk).Laat een paar seconden intrekken en spoel dan met lauwwarm water af. Dep daarna de huid droog in plaats van over de huid te wrijven. Succes
Dank je :) gebruik nooit zeep , enkel de sop van de shampoo . Is daar een rede voor dat ik het weer af moet spoelen ?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3193946
Eerste waar ik aan zou denken is vaseline, dat ruikt volgens mij ook niet echt?

Kwam op de site van het gezondheidsplein nog de volgende tips tegen:
Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om het ontstaan van een droge huid te voorkomen. Ook als je al een droge huid hebt, werken deze tips voor huidverzorging prima om de huid weer te herstellen. Na ongeveer een week is de huidbarrière weer gerepareerd:

- Douche niet te vaak, te lang of te warm. Het is voldoende om om de dag te douchen met lauw water.
- Probeer het gebruik van zeep te beperken. Als je al zeep gebruikt, neem dan een huid pH-neutrale zeep.
- Smeer je na het douchen in met bodylotion of een vette crème. Je kunt dit het beste doen als de huid nog een beetje vochtig is.
- Je kunt ook tussendoor bodylotion of crème gebruiken.
- Als het koud is kun je je huid het beste beschermen door je goed warm aan te kleden.
en
Voor een goede verzorging van de huid, en vooral de droge huid, is het belangrijk contact met warm water zoveel mogelijk te vermijden. Douche niet iedere dag, maar bijvoorbeeld om de dag. Als je toch iedere dag wilt douchen, kun je minder lang en minder warm douchen.

Na het douchen, als de huid nog een beetje vochtig is, kun je de huid insmeren met een bodylotion. Bij voorkeur hypo-allergeen en speciaal voor de droge huid.
Zag op omaweetraad ook nog verschillende keren de tip van met olie insmeren langskomen (olijfolie of sesamolie): https://omaweetraad.nl/gezondheid/droge-huid
Door Lizzy
#3193947
Ik weet niet of je in de regel kouwelijk bent of het gauw warm hebt? Ben je kouwelijk, dan is sesamolie echt geweldig voor je huid en werkt goed bij mensen die kouwelijk zijn. Olijfolie en kokosolie weer beter bij mensen die het erg gauw warm hebben.

Verder zou ik een shampoo zonder SLS kiezen. En je wassen met Aleppo zeep.
Door Cathy
#3193953
Lizzy schreef:Ik weet niet of je in de regel kouwelijk bent of het gauw warm hebt? Ben je kouwelijk, dan is sesamolie echt geweldig voor je huid en werkt goed bij mensen die kouwelijk zijn. Olijfolie en kokosolie weer beter bij mensen die het erg gauw warm hebben.

Verder zou ik een shampoo zonder SLS kiezen. En je wassen met Aleppo zeep.
Dank je wel wel voor het antwoord , ik ga voor de kokosolie :)
Door Anneloog
#3193955
Jojoba olie of argan olie werkt voor mijn zeer gevoelige zeer droge huid perfect, het trekt snel in en geen vettig gevoel. coco's olie werd mijn huid droger van. En ik gebruik onder de douche allen nog maar Aleppo zeep en dat scheelt ook enorm voor mijn huid. Sheabutter is ook heel lekker mits je niet huismerk van de tuinen neemt want die is bijna niet smeerbaar zo hard ;)
Door Jantina
#3193977
Wij hebben Skinfood van Weleda ontdekt. Na een paar keer smeren is de huid echt hersteld. Mijn zoontje had echt rode, droge plekken op armen en benen na die vorstperiode (zag er eczeem achtig uit zelfs) en na een dag of 5 smeren waren de plekken weg om niet meer terug te komen. Echt een aanrader en helemaal niet duur.
Door Cathy
#3194025
Jantina schreef:Wij hebben Skinfood van Weleda ontdekt. Na een paar keer smeren is de huid echt hersteld. Mijn zoontje had echt rode, droge plekken op armen en benen na die vorstperiode (zag er eczeem achtig uit zelfs) en na een dag of 5 smeren waren de plekken weg om niet meer terug te komen. Echt een aanrader en helemaal niet duur.
Heb net even gekeken wat er allemaal in zit , ga het voor mijn handen kopen , vooral de bovenkant ( knokkels )is net schuurpapier .
Door MillyMol
#3194037
Cathy schreef:Dank je :) gebruik nooit zeep , enkel de sop van de shampoo . Is daar een rede voor dat ik het weer af moet spoelen ?
De olie sluit de poriën in je huid af. Je huid moet nog wel een beetje kunnen ‘ademen’. En je kleren worden anders ook wel erg vet. Het beste kun je de olie erop smeren als je huid nog nat is, dan weer afspoelen en dan pas droogdeppen.
Door Cathy
#3194039
MillyMol schreef:De olie sluit de poriën in je huid af. Je huid moet nog wel een beetje kunnen ‘ademen’. En je kleren worden anders ook wel erg vet. Het beste kun je de olie erop smeren als je huid nog nat is, dan weer afspoelen en dan pas droogdeppen.
Ik heb de kokosolie gekocht , moet dat ook afgespoeld worden ?
Door M@rina
#3194053
Ik heb ook psoriasis en douche hooguit 2x per week, was me iedere dag aan de kraan en smeer me daarna in met, schrik niet de moisturizing bodycreme soft van de lidl. met enige regelmaat ga ik in bad met balneum hermal extra vettende badolie. en inderdaad je droog deppen, in plaats van wrijven.
Door MillyMol
#3194078
M@rina schreef:Ik heb ook psoriasis en douche hooguit 2x per week, was me iedere dag aan de kraan en smeer me daarna in met, schrik niet de moisturizing bodycreme soft van de lidl. met enige regelmaat ga ik in bad met balneum hermal extra vettende badolie. en inderdaad je droog deppen, in plaats van wrijven.
Die is inderdaad erg goed Marina, jarenlang gebruikt om de kinderen mee te badderen toe ze nog klein waren :) En die hoef je niet af te spoelen. Scheelt weer water en tijd.
Door hamada
#3194086
Op www.decbdsite.nl is een huidolie te koop die erg prettig is voor droge huid.
Bij Joy helpt cbd olie 4% inwendig goed tegen de huid/ vacht bijwerkingen van de prednison. Haar droge huid is genormaliseerd, haar vacht is weer zacht, niet uitgedroogd of schilferig.
Misschien de moeite waar om eens te proberen?
Door Anneloog
#3194089
MillyMol schreef:De olie sluit de poriën in je huid af. Je huid moet nog wel een beetje kunnen ‘ademen’. En je kleren worden anders ook wel erg vet. Het beste kun je de olie erop smeren als je huid nog nat is, dan weer afspoelen en dan pas droogdeppen.
dit is wel geheel afhankelijk van het soort olie, ik kan geen dekkende olie's verdragen die sluiten idd teveel af en laten ook een vet gevoel achter. Maar lichte olies zoals jojoba en argan trekken direct in en sluiten niet af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door