Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#3193680
Kaine zit al voor 1 a 2 jaar dagelijks op pijnstillers inflacam van virbac. Dit voor zijn artrose die hij al vanaf 6 maanden heeft ivm lpc in beide ellebogen.

Sinds een week of 2 heeft hij ineens extreme honger. Als wij niet thuis zijn trekt hij bakken uit de kastjes, orchideeën uit hun pot, alles wat op bureau ligt, kortom alles waar eten ligt of heeft gelegen gaat hij af om te eten.

Hij weet ook niet hoe snel hij op een bord moet vliegen als je die op tafel zet.

Hij was ook afgevallen dus we hadden zijn eten met 250gr per dag verhoogd. Dat bleek teveel te zijn want hij werd wat te dik dus hij krijgt nu 200gr per dag extra.
Hij weegt 45kg en eet nu 950gr per dag.

Drinken doet hij verder normaal en actief is hij ook alleen hij is echt geobsedeerd door eten.

Iemand enig idee waar dit door kan komen?
Kaine is een gecastreerde rottweiler reu van 4,5 jaar jong.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3193699
Misschien fout gedacht, maar ik denk hier niet aan een gezondheidsprobleem, maar een gedragsprobleem, waarbij "probleem" een groot woord is. Is jullie jongste reu nu niet puberaal/hormonaal aan het worden?
Door renate1985
#3193701
Onze puber is inderdaad heel puberaal. Hormonen vallen mee maar wel constant aandacht willen van ons of van kaine. Basco probeerd hij zelden want die snauwt hem meteen af.

Zou dat ook mee kunnen spelen?
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3193756
Ja, dat zou zeker mee kunnen spelen en zelfs de reden voor zijn "extreme honger gedrag" kunnen zijn. Hij is het initiatief aan het nemen, m.a.w. aan het laten zien dat hij toch zeker wel meetelt en dat de jonge man niet moet menen de man in huis te zijn (Basco snauwt hem af om dezelfde reden; Kaine snauwt niet maar laat op zijn manier zien dat het toch wel om hem draait.
Door renate1985
#3193760
Mmmh daar heb je wel een punt.
Moet zeggen dat die 2 ook wel wat macho naar elkaar zijn.
Niet dat ze vechten maar wel wat kracht meten wat altijd resulteert in kaine die "gemeen" gaat doen om het te winnen.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3193764
Misschien is er iets heel anders aan de hand hoor; en heeft hij wel iets onder de leden (wormen, denk ik nu bv aan???).

Mocht het onderlinge competitie zijn dan zou ik dit gedrag (het kracht meten op welk vlak dan ook) aan banden leggen en een duidelijke ouder zijn, maar dat is aan jullie natuurlijk :)
Door renate1985
#3193769
Wij roepen zeno inderdaad tot de orde wanneer hij bezig is. We laten hun het in mate zelf uitzoeken tot ik van kaine een blik krijg die meer als genoeg zegt. Dan weet hij ook dat ik ingrijpen het klaar is.

Ze hebben net een wormen kuur gehad met diameenaarde dus wormen zal het niet zijn.

Denk dat we inderdaad wat strenger moeten zijn tegenover zeno. Hopelijk zal dat helpen en vind kaine daar meer rust in.

Dank je wel voor de tips! Ik had er zelf nooit aan gedacht!
Door renate1985
#3193893
Dat is bij hem wat lastig om te zien. Doordat hij echt alles eet wat hij tegenkomt zit er van alles in.

Qua kleur is het wat grijzig maar dacht dat zou kunnen door de diameenaarde.
Door Hanny
#3193904
Bij één van onze teefjes werden wel wormen gevonden, na een maand diatomeeën aarde gegeten te hebben, gevolgd door 5 dagen propolis.
Dus er van uitgaan dat er geen wormen zijn is toch een beetje natte vinger werk.

Hanny
Door Lizzy
#3193916
Als het grijs is en het veel volume heeft, zou EPI een mogelijkheid kunnen zijn. Hoewel dat dikker worden dan weer niet past. Ik zou er toch een ritje DA aan wagen.
Door renate1985
#3194397
Dank je wel voor je antwoord.

Zijn ontlasting heeft niet meer volume en de kleur is ook minder grijs nu dus vermoed dat die kleur van de diameenaarde komt.

Qua wormen: we hebben doden wormen bij zeno in de ontlasting gehad en bij kaine niks. Zeno was ook aan het sleetje rijden en dat is nu klaar. Voor de zekerheid leveren we maandag wat ontlasting in van alle 3 de honden om te te kijken of ze echt wormen vrij zijn nu.

De extreme honger van kaine begint wel minder te worden. Ik vermoed dat er bij hem een verband is met de diameenaarde. De extreme honger begon toen we ze net 1 week diameenaarde hadden gegeven ( totaal 3 weken gegeven ). Het afvallen zal zijn doordat het kouder is en hij meer verbrand doordat hij met zeno zoveel speelt, stoeit en machtstrijd levert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door