Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
#319282
Kefraya (nu vijf) is gisteren met haar eerste zelfgevangen vogeltje thuisgekomen. Ze heeft geen moment geaarzeld en heeft het beestje in vier happen verslonden, inclusief pootjes en snaveltje :-X Er bleef slechts een enkel veertje achter op het terras ...
Enerzijds ben ik wel trots op haar dat ze 'echt' barft, anderzijds hoop ik niet dat dit het begin is van een lange rij vogelvangpartijen :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319375
Ja je moet haar wel een lijstje uit haar koppie laten leren van welke vogeltjes wel en welke niet gevangen mogen worden ;D

De meeste katten vangen wel vogells en muizen maar eten ze niet op, die brengen ze netjes bij het baasje als dank voor de bak brokjes, in iedergeval zijn onze barfkatten zo netjes alleen te moorden om te eten, dat is zoals de natuur het bedoeld heeft.
Door Kefraya
#319403
Gelukkig was het inderdaad geen beschermde soort, al heeft mammavogel nog lang geroepen en gezocht :'(

Vroeger (in het pre-verstijdperk) ving ze wel eens een muisje, waar ze dan eindeloos mee speelde tot het dood was. Dit is al een hele verbetering: vangen, doodbijten en meteen opeten :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319519
Kruimel schreef: Die had HONGER :o :o
Hier vangen ze ook vanalles maar opeten ho maar. 'We eten geen verpakt voer, poeh'
Nou dat hoeft niet hoor, maar ze herkennen het gevangen spul als eten. hier krijgen ze ook muizen te eten die ik zelf gevangen heb, en eendagskuikens (rauw) dus vogels en muizen zijn om op te eten, niet om mee te spelen en te laten liggen.
Door An
#319609
Hier zou dat absoluut zeker ook verslonden worden en maar goed ook, mag er niet aan denken dat ze voor niks beestjes lopen doodoen ;)
Door SHIVA
#320046
Snoesje van ons is de enige van de drie die vogels en dergelijke vangt maar ze ook opeet behalve de snavels en pootjes
simba kan nog geen vlieg vangen hij kijkt er naar en miauwt een beetje verder niks
lucky is nog aan het oefenen maar geeft het gauw op
waarom moeite doen als het binnen staat
gr shiva
Gebruikersavatar
Door Joss
#322715
Donna vangt nu geen vogeltjes meer (ze is 13 en vindt dat nu waarschijnlijk verspilde moeite ;D)

Maar vroeger kon je je kont niet keren of er lag weer een één of ander dier. En ja ze was nog brokkenpoes dus opeten Ho maar !! Het was soms zelfs zo erg dat ik een keer voor het raam stond, en dat ik ineens vogeltjes uit een nest zag "vliegen" de 1 na de andere... Ik dacht nog, wat gek die hebben hun verenpak nog helemaal niet compleet... Ze vielen dus ook als bakstenen... Nou dat klopte dus, want mevrouw sloeg ze uit hun nest stuk voor stuk... :-X :-X Gelukkig leefde het spul nog, want ze hadden een zachte landing in een hooibaal, dus ik heb ze terug kunnen zetten en heb Donna toen maar binnengehouden tot ze uitgevlogen waren... Tsss Rotkat.... ::)
Door An
#323346
Gringo heeft vandaag 6 uur in de tuin achter een vogel gezeten...maar helaas de vogel was te snel voor onze onervaren jager hahaha. Nah ja ik vond het in elk geval heel stoer zijn eerste echte jachtpartij (er is er nog eentje geweest maar dat was achter een bij...die had hij wel te pakken ::) met een kanjer van een poot tot gevolg...)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#323352
An schreef: Gringo heeft vandaag 6 uur in de tuin achter een vogel gezeten...maar helaas de vogel was te snel voor onze onervaren jager hahaha. Nah ja ik vond het in elk geval heel stoer zijn eerste echte jachtpartij (er is er nog eentje geweest maar dat was achter een bij...die had hij wel te pakken ::) met een kanjer van een poot tot gevolg...)
Dat zal hij dan voortaan wel laten ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door