Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lida. S
#3193714
Jip weegt 5,4 kg. Het is echt een mager scharminkel, je ziet overduidelijk zijn ruggengraat. Gewoon vel over been.
Hij eet heel graag. Ik geef hem nu 300 gram. Blacky is net zo zwaar, maar mooi op gewicht krijgt 175 gram. Jip krijgt dus bijna het dubbele, maar zou het kwaad kunnen om hem nog meer te geven? Ik denk dat als ik hem 1 kg kvv geef dat hij dat binnen een minuut naar binnen werkt, maar dat lijkt me niet gezond voor het beestje. Hoe kan ik het het beste aanpakken? 2x of 3x per dag eten geven? En hoeveel?
Door Shanti en co
#3193737
Ik denk dat 300g een mooie hoeveelheid is om mee te beginnen, het is met zijn huidige gewicht 5-6%. Je wilt namelijk ook niet dat hij te snel aankomt. Hij moet spieren kweken, geen vet, en dat kost tijd.
Hoevaak per dag je het beste kan voeren weet ik niet maar ik zou ook 2 of 3 keer per dag doen. Kvv verteerd redelijk snel en omdat hij zo mager is lijkt meerdere keren per dag mij het beste maar dat is vooral gevoelsmatig.
Door Lida. S
#3193739
Thessa en Shanti schreef:Ik denk dat 300g een mooie hoeveelheid is om mee te beginnen, het is met zijn huidige gewicht 5-6%. Je wilt namelijk ook niet dat hij te snel aankomt. Hij moet spieren kweken, geen vet, en dat kost tijd.
Hoevaak per dag je het beste kan voeren weet ik niet maar ik zou ook 2 of 3 keer per dag doen. Kvv verteerd redelijk snel en omdat hij zo mager is lijkt meerdere keren per dag mij het beste maar dat is vooral gevoelsmatig.
Voor mij is het ook gevoelsmatig. Het is moeilijk. Maar dan geef ik hem voorlopig 2 x 150 gr per dag. En tussendoor krijgt hij ook nog beloningsbrokjes. Hoeveel dzou hij per week mogen aankomen?
Door Shanti en co
#3193743
Ik vind het moeilijk om daar een gewicht aan vast te plakken, hopelijk heeft iemand daar een richtlijn voor.
Het belangrijkste is natuurlijk hoe hij het doet en eruit ziet, al zijn bespiering beter wordt met het aankomen is het goed maar als hij een speklaagje krijgt (en dus nog steeds ondervoed is ondanks dat hij qua gewicht goed kan zijn) kun je de hoeveelheid vet beter verminderen en wat minder voeren.

Nieuwe, extreem magere hond. Dit is een topic over een hond die naast te mager nog meer problemen had maar misschien heb je er wat aan.
Door Lida. S
#3193758
Thessa en Shanti schreef:Ik vind het moeilijk om daar een gewicht aan vast te plakken, hopelijk heeft iemand daar een richtlijn voor.
Het belangrijkste is natuurlijk hoe hij het doet en eruit ziet, al zijn bespiering beter wordt met het aankomen is het goed maar als hij een speklaagje krijgt (en dus nog steeds ondervoed is ondanks dat hij qua gewicht goed kan zijn) kun je de hoeveelheid vet beter verminderen en wat minder voeren.

Nieuwe, extreem magere hond. Dit is een topic over een hond die naast te mager nog meer problemen had maar misschien heb je er wat aan.
Jeetje, dat was heftig. Gelukkig is Jip een ander geval. Wel erg mager, maar kern gezond
Door smulpaap
#3193777
Ik zou het ook even met 300 gram proberen Lida , en dan voorlopig twee maal daags
Daarnaast zou ik meneer , als hij erg bewegelijk is en zelf zijn rust niet neemt 2 tot 3 x daags benche -rust geven
Of op een andere plek waar hij rust neemt en geen prikkels krijgt
De JRT is een erg bewegelijk hondje , ze hebben a.hw geen tijd om dik te worden en blijven aan de gang
Dat is tenminste wel mijn ervaring met de Russels die wij hebben opgevangen
Vaak was stress ook de oorzaak van ondergewicht , en daar zijn ze best gevoelig voor
Hier werkte een duidelijk dagprogramma dan ook het beste de eerste tijd
Door Lida. S
#3193788
smulpaap schreef:Ik zou het ook even met 300 gram proberen Lida , en dan voorlopig twee maal daags
Daarnaast zou ik meneer , als hij erg bewegelijk is en zelf zijn rust niet neemt 2 tot 3 x daags benche -rust geven
Of op een andere plek waar hij rust neemt en geen prikkels krijgt
De JRT is een erg bewegelijk hondje , ze hebben a.hw geen tijd om dik te worden en blijven aan de gang
Dat is tenminste wel mijn ervaring met de Russels die wij hebben opgevangen
Vaak was stress ook de oorzaak van ondergewicht , en daar zijn ze best gevoelig voor
Hier werkte een duidelijk dagprogramma dan ook het beste de eerste tijd
Het is een beweeglijke vlo.geen seconde rust. Ik ben hem constant kwijt. Zo staat hij naast me en als ik met mijn ogen knipper is hij uit het zicht.
Hij ligt gelukkig wel graag in zijn mandje ( nadat ik hem uit mijn stoel heb gejaagd)
Wandelen met dit weer vindt hij niets. Hij moet aan de riem mee, want anders rent hij direct terug naar de deur, en zodra de deur open gaat vliegt hij zijn mand in.
Door Lida. S
#3194202
enya13 schreef:mss heeft hij een jasje nodig buiten nu hij zo kouwelijk en mager is?
Ik ben geen voorstander van jasjes oid. Als het nu zou vriezen is het wat anders, maar het is nu 9 graden. Maar ik heb ook niet het idee dat het de kou is, hij heeft een hekel aan regen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door