Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Mischa
#318982
Bij de dierenwinkel waar ik als kind kwam stond altijd een grote emmer pens. Deze emmer stonk geweldig en een middelgrote zwerm vliegen leek haar lot eraan verbonden te hebben.

Als ik tegenwoordig bij de dierenwinkel pens haal, stinkt dat eigenlijk helemaal niet zo hard. Toegegeven, rozen ruiken lekkerder, maar het is geen vergelijk met de lucht die in mijn geurzenuwen gegrift staat.

Ik vraag mij dus ook het volgende af. Was die pens van vroeger bedorven of heb ik nu gewoon niet de goede pens? Ik ruik verders nog prima :P dus daar ligt het niet aan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#318993
Hahahaha, als je vuile pens hebt ruikt dat inderdaad , maar ik denk wel dat er een verschil is met vuile pens die buiten de koeling in een open emmer staat te rijpen en vuile pens wat netjes gekoeld en vliegenvrij is gehouden.
Gebruikersavatar
Door Mischa
#319133
Ok, dankjewel Sylvia,

Las heel vaak dat de lucht die van vuile pens afkomt niet zuinig is en dat juist de vuile pens is wat je hebben wil.
Aangezien de pens die ik af en toe koop helemaal niet zo hevig ruikt dacht ik dat ik dan misschien schone pens zou hebben.
Dat is dus waarschijnlijk niet zo begrijp ik uit je antwoord: het is nog steeds vuile pens, het wordt alleen gekoeld bewaard en gaat daarom niet zo stinken.

:-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319138
Mischa schreef: Ok, dankjewel Sylvia,

Las heel vaak dat de lucht die van vuile pens afkomt niet zuinig is en dat juist de vuile pens is wat je hebben wil.
Aangezien de pens die ik af en toe koop helemaal niet zo hevig ruikt dacht ik dat ik dan misschien schone pens zou hebben.
Dat is dus waarschijnlijk niet zo begrijp ik uit je antwoord: het is nog steeds vuile pens, het wordt alleen gekoeld bewaard en gaat daarom niet zo stinken.

:-*
Als de pens wit van kleur is , is hij gebleekt en dan heb je er qua voedingswaarde weinig aan.Schone pens ruikt dus niet.
Gebruikersavatar
Door Mischa
#319166
Hmmm, die ene kant van de pens is goorwit, de andere een soort van donkergroen en andere stukken weer licht grijsgroen.
Hard stinken doet het niet, maar het ruikt zeker niet als iets waar ik mijn tanden in zou durven steken.
Ik denk dat ik maar gewoon bij de winkel ga vragen of het vuile pens is of niet. Misschien toch de kortste klap.

;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319258
Mischa schreef: Hmmm, die ene kant van de pens is goorwit, de andere een soort van donkergroen en andere stukken weer licht grijsgroen.
Hard stinken doet het niet, maar het ruikt zeker niet als iets waar ik mijn tanden in zou durven steken.
Ik denk dat ik maar gewoon bij de winkel ga vragen of het vuile pens is of niet. Misschien toch de kortste klap.

;D ;D ;D ;D
o dat is vuile pens hoor , gebleekte pens ziet er heel steriel uit, maar ook daar zou ik mijn tanden niet in willen zetten, hoewel het om die reden wel gebleekt is, in veel landen wordt pens gewoon gegeten :-X
Door Mevroi Kruim
#319352
Yep, ben zelf als kind nog wel eens gepest met rolpens in het zuur :P :P :P :P dus zelfs in Nederland werd vroeger pens gegeten ;D
Geen wonder dat ik nu vegetarier ben 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#319373
Kruimel schreef: Yep, ben zelf als kind nog wel eens gepest met rolpens in het zuur :P :P :P :P dus zelfs in Nederland werd vroeger pens gegeten ;D
Geen wonder dat ik nu vegetarier ben 8)
hahahah Inderdaad ik denk dat zelfs ik daar vegetarier van zou zijn geworden ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door