Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3193080
Het is nog maar een week geleden dat ik Plukkie dood in haar mandje vond. Ondanks dat ik nog 6 honden heb en Plukkie zeker 20 uur per etmaal lag te slapenis was het stil in huis.

Nu waren we al toch al een tijd opzoek naar een Jack russell en in een dierenasiel in Friesland zat een hondje dat ons wel aansprak. Een kleine vondeling (reu) die ze Jip hebben genoemd. Toen ik daar ging kijken (samen met twee van mijn ‘lastigste’ honden) was ik meteen verliefd. Een klein mager scharminkel, vel over been, maar met heldere oogjes en een macho uiterlijk. Snooker en Blacky zagen het ook helemaal zitten.
Ze vertelden daar echter dat ze net (een half uur geleden) nog een JR hadden opgehaald. Haar baasje was die nacht overleden. Dat beestje wilde ik toch ook wel even zien. Ze kwamen binnen met een wit/bruin kruising JR (teefje) net zo groot als Jip, maar veel te dik. Ja en toen was ik weer verkocht. Ik kon dat hondje toch niet laten zitten. We hebben haar Janneke genoemd. Natuurlijk kunnen Jip en Janneke, Plukkie niet vervangen. de 15,5 jaar met Plukkie zijn niet te vervangen, maar deze twee houden me wel bezig. Ze zijn vliegensvlug. Snooker en Shandy negeren de kleine honden iha, maar Shira wil met ze spelen en Jip wil/durft dat niet en gaat (als een echte JR ) in de aanval en snauwt haar af. Shira laat zich afsnauwen, maar ik heb iedere keer wel een hartstistand. Eén keer ‘hap’ en Jip is er niet meer. Maar verder gaat het super. Janneke wil liever brok en heeft haar vlees niet helemaal opgegeten. Jip wilde wel een driedubbel portie en dat komt eigenlijk wel goed uit. Janneke weegt 8,9 kg en Jip 5,4. Ik denk dat ze alletwee zo rond de 7 kg moeten gaan wegen.
Jip heeft alle mandjes uitgeprobeerd en is tot de conclusie gekomen dat onze stoelen het lekkerst liggen. Dat is dus nog even een strijd. Janneke slaapt op bed. Ook niet de bedoeling.
Maar we hebben nu weer 8 honden en voorlopig mag ik NIET naar een asiel.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3193082
Mooi verhaal LIda, we willen natuurlijk wel foto's ook van Jip en Jan :biggrin2: . Veel plezier en geluk met je nieuwe koppel :-* en nee, ze vervangen Plukkie niet, je gaat Plukkie ook niet vergeten, je vult enkel een gat in huis op en je hart is groot genoeg om Pluk vast te houden en om van Jip en Jan te gaan houden.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3193089
Wat dacht je Lida... Pauline een J&J, dan ik ook een J&J? ;D ;D ;D

Geweldig dat deze twee zo'n goed huis hebben gevonden. En ook ik ben heel benieuwd naar foto's! :-*
Door Lizzy
#3193098
Ohww, wat LIEF van je Lida, dat je beide hondjes hebt meegenomen! Jip en Janneke, echt geweldig! En jaaaaaa, we willen wel foto's hoor.
Door Lida. S
#3193101
Pauline schreef:Wat dacht je Lida... Pauline een J&J, dan ik ook een J&J? ;D ;D ;D

Geweldig dat deze twee zo'n goed huis hebben gevonden. En ook ik ben heel benieuwd naar foto's! :-*
Wij geven de honden altijd een nieuwe naam als we ze krijgen, maar we vonden Jip zo'n vrolijke naam en het past ook zo goed bij het hondje , dus Jip (en zo heet hij pas een paar maanden) mocht zijn oude naam houden, en bij Jip hoort Janneke. Janneke wist binnen een half uur dat dit haar naam was (of zou ze denken "Janneke = koekje"?)
Foto's komen morgen. Het is me nog niet gelukt om een fatsoenlijke foto te maken. Jip zit/staat geen seconde stil en Janneke wil in het fototoestel kruipen.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3193106
Angelique schreef:Mooi verhaal LIda, we willen natuurlijk wel foto's ook van Jip en Jan :biggrin2: . Veel plezier en geluk met je nieuwe koppel :-* en nee, ze vervangen Plukkie niet, je gaat Plukkie ook niet vergeten, je vult enkel een gat in huis op en je hart is groot genoeg om Pluk vast te houden en om van Jip en Jan te gaan houden.
Mooi geschreven!

Heel veel plezier samen, zo te lezen gaat dat helemaal goed komen.
Door Lida. S
#3193113
Ik ben echt blij met Jip en Janneke, maar vandaag loop ik de hele dag te snotteren om Plukkie. Wat mis ik dat kleintje.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3193125
Lida. S schreef:Maar we hebben nu weer 8 honden en voorlopig mag ik NIET naar een asiel.
Wat raar :biggrin2:
Gefeliciteerd met je 2 nieuwe ukken die het hard nodig hadden een plek in iemands hart te krijgen(bij jou dus ;) )
Heel veel plezier met Jip en Janneke.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door