Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gertruida.
#3165778
Zie door de bomen het bos niet meer !
Nina een cavalier van 3 heeft een te hoge ph waarde van haar urine , ze staat op carnibest .
Nu dus het advies gekregen om haar op Royal canin te zetten ,maar ze heeft nog nooit brokjes gegeten  geen idee of ze dat eet .
Nu mijn vraag wat kan ik doen op de ph waarde omlaag te krijgen , ze 2 x per dag cranberry en vit.c  .
Ze heeft geen blaasstenen of  zo in haar urine .
Kan ik nog wat aan haar voeding toevoegen of hebben jullie een ander idee !
Door Gertruida.
#3165784
Haar waarde is 7.8
Haar klachten waren vaginitis en vulva met schimmel en bac ,
Zijn al vanaf augustus bezig en nu zijn we naar Merelbeke gegaan voor verder onderzoek ,bac. Is weg maar vulva is er erg aan toe , waarschijnlijk door de hoge ph waarde .
Door Lizzy
#3165788
Vitamine C (als in ascorbinezuur) maakt de urine zuurder. Cranberry ook. Maar, zitten er bacterieen in de urine? Is er wel eens een kweek gemaakt van de urine?

Wat je nog toe kunt voegen is biologische appelazijn. Een scheutje per dag, door het voer.

Je kunt de buitenkant van de vagina spoelen met Lactacyd. Dat is zuur (door melkzuur) en dat is goed. Je kunt trouwens ook Molkosan gebruiken.

Ik weet niet welke Carnibest ze krijgt maar ik zou haar nu een KVV geven zonder rijst. Rijst = koolhydraat = een uitstekende bron voor schimmels.

Ik zou ook haar weerstand gaan opbouwen met probiotica en Echinea Extra Forte druppels van Bloem, met Cat's Claw en Plantago.
Door Gertruida.
#3165794
Haar urine is schoon ,probiotica krijgt ze al ze krijgt carnibest natuur zal kijken of daar rijst inzit.
Appelwijn koop ik straks
,echina ga ik ook halen . alvast weer bedankt .
Door Aprilsnow
#3165801
Gertruida. schreef: Haar urine is schoon ,probiotica krijgt ze al ze krijgt carnibest natuur zal kijken of daar rijst inzit.
Appelwijn koop ik straks
,echina ga ik ook halen . alvast weer bedankt .
Ik zou appelazijn doen  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3165813
Gertruida. schreef: Haar urine is schoon ,probiotica krijgt ze al ze krijgt carnibest natuur zal kijken of daar rijst inzit.
Appelwijn koop ik straks
,echina ga ik ook halen . alvast weer bedankt .
In de Natuur zit wel rijst, altijd al zo geweest.
Door zurca
#3165822
Je zou de carnibest diabetes kunnen gaan geven. Daar wordt geen rijst in gebruikt.
In de normale CB zit witte, parboiled, rijst.
Laatst gewijzigd door zurca op do 29 okt 2015, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door loni
#3189980
Probeer baking soda, dat werkt ontzurend, niet van dokter oetker hoor,kun je kopen bij toko.

Groet Loni
Door Lizzy
#3190023
loni schreef:Probeer baking soda, dat werkt ontzurend, niet van dokter oetker hoor,kun je kopen bij toko.

Groet Loni
Als ik de vraag lees moet de urine juist verzuurt worden dus dan lijkt me baking soda geen goed plan, als dat alkaliserend werkt.
Door hamada
#3190094
Lizzy schreef:Als ik de vraag lees moet de urine juist verzuurt worden dus dan lijkt me baking soda geen goed plan, als dat alkaliserend werkt.
En de dosering van baking soda luistert nogal nauw.
Zelfs voor mezelf zou ik voorzichtig zijn, ondanks de inhoud van internet en boeken hierover. Ik zou het niet aan mijn hond geven.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3190100
hamada schreef:En de dosering van baking soda luistert nogal nauw.
Zelfs voor mezelf zou ik voorzichtig zijn, ondanks de inhoud van internet en boeken hierover. Ik zou het niet aan mijn hond geven.
+1!
Door loni
#3190298
Nee dan natuurlijk niet,dan blijft er vitamine c tabletjes over,dat help goed bij blaas problemen,en ter voorkoming van blaasonsteking

Groet Loni
Door espagne5
#3190950
wij hadden vorig jaar ook problemen met 1 van onze honden ook PH te hoog ze bleek een hardnekkige bacterie in dr blaas te hebben heeft 1 jaar lang op AB gestaan nu is het over gelukkig.Wij gaven in die tijd al appelazijn (troebel) en Cranberry capsules met vit C wat ze alle 2 nu nog steeds krijgt hier staan ze op Lotgering en Barf
Door bente
#3192705
Beste Geertruida,

Wij hebben een labradoodle, die al een half jaar een veel te hoog PH waarde heeft. Gelukkig zakt hij nu. Moest van de dierenarts ook speciale brokken gaan geven en mocht geen extra's meer geven.Zij heeft struviet. De echo wees uit dat er (mogelijk) geen stenen waren, maar alleen gruis. Heb haar toch op vlees gehouden en de brokken speciaal voor honden met struviet als beloning. Daarnaast gaf ik haar Chinese tabletten voor gruis. Na twee zakken pillen voor gruis was haar PH waarde nog steeds het maximale, dus niet te meten zo hoog. Heb toen Chinese tabletten voor Struviet stenen gegeven en haar dagelijks een vorkje zuurkool bij het vlees. Je gelooft het niet maar de PH waarde zakte eerst naar 6.4 en vervolgens naar 6.1. Nog niet genoeg, maar ben toen gestopt met de zuurkool. Nu net weer gemeten en de waarde was weer iets gestegen naar 6.9.Heb daarom zojuist net weer zuurkool gekocht (die ik in een glazen weckpot bewaar in de koelkast) en ga daar maar weer mee aan de slag. Wel gooi ik na twee weken de overgebleven zuurkool weg en doe er weer verse in.

Kijk op internet naar verzurend en basisch voedsel en draai uit. Dan kan je zien wat verzurend is en wat basisch (alkalisch). Rauwe groente is even uit den bose. Alle gekookte groenten zijn verzurend, dus goed. Geef om te kauwen alleen hertengewei, niets anders, want bijna overal zit zout in (proef zelf). Je zult ook zien dat appelazijn eigenlijk helemaal niet verzurend is, maar licht verzurend, dan wel alkalisch. Ik ben er mee gestopt. Ik heb weer een blije en vrolijke hond, al is ze nog iets te hoog in de PH waarde, maar alle beetjes helpen.
Heel veel succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Gr. A.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door