Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3192485
Omdat hier in de zomer een broertje komt voor Tobias, moet er ook een tweede bench komen. De bench die er nu staat is erg groot voor een cocker, maar twee honden in 1 bench lijkt me niet verstandig, zeker wanneer ‘Broer’ nog klein is. Dus moet er een tweede bij. Maar ik vind die benches zo lelijk! Ik zag het echt niet zitten om twee van die ondingen in huis te hebben staan.
Heb dus op internet wat inspiratie op gedaan en ben zo op het idee gekomen om het in te bouwen in een meubel. Daar zet ik wieltjes onder zodat het makkelijk te verplaatsen is. We gaan voor een maatje kleiner: 80 cm breed en 60 cm hoog. Aan weerszijden daarvan een hoge kast met deels lades en deels planken, ook op wieltjes.
Vandaag alle spullen gehaald. De accu van de schroef/boormachine ligt aan de stroom om op te laden. En Tobias houdt toezicht: ;D

Afbeelding

En ja: ik heb natuurlijk nog zeeën van tijd voordat ‘Broer’ er is, maar zo kan Tobias eerst wennen aan deze verandering voordat die tweede, veel grotere verandering komt. ::)
Laatst gewijzigd door MillyMol op do 04 feb 2016, 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#3192523
Slim om het nu alvast te doen en ik ben erg benieuwd naar hoe het er uit komt te zien! Heb je een tekening of foto van wat je wilt maken?
Door Lil
#3192641
Ik ben benieuwd! Vind benches ook echt van die vieze ondingen in huis (maar heb er ook een staan). Wel slim om het nu al te doen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3192742
Borke schreef:Slim om het nu alvast te doen en ik ben erg benieuwd naar hoe het er uit komt te zien! Heb je een tekening of foto van wat je wilt maken?
Ben ik ook wel benieuwd naar! Klinkt goed!!
Door MillyMol
#3193540
Zo hè hè, het klussen is bijna achter de rug. Hieronder het resultaat:


Eerst alle spullen gehaald en Tobias als opzichter aangesteld:

Afbeelding


Na anderhalve dag klussen zaten de kasten in elkaar en had ik in de linker hoge kast de lades gemonteerd (de witte kasten op de achtergrond werden vervangen):

Afbeelding


Alle andere lades erin gehangen, op 1 na ( nog 1 ladefrontje is in nabestelling). Oude kasten en oude bench verwijderd, puppybench alvast in rechter kast geplaatst en alles op zijn plek gezet:

Afbeelding


Met de deuren dicht ziet het er al best strak uit:

Afbeelding


Stevige traphekjes als bench deuren gemonteerd:

Afbeelding


Even testen of alle berekeningen kloppen en Tobias er echt in past:

Afbeelding

Ben er zelf tevreden over.
Door Siberienne
#3193542
Ziet er strak uit! Die traphekjes zijn een goed idee zeg.

Wij gaan het nachthok in de garage vervangen, komt ook zelfbouw (nu staat er een mega nachthok uit de oude kennel maar de heren slapen niet graag samen, dus staat er nog een bench naast.. ) en dat idee vd traphekjes ophoud ik in mijn achterhoofd. In eerste instantie blijven de hokken bij ons gewoon open Maar als we toch eens iets af willen sluiten is dit een mooie oplossing!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door