Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door roosvrielink
#3191803
hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een natuurlijk vlooienmiddel voor hond en kat.
van de week zag ik 2 vlooien bij mijn teef lopen... :o dus ben naarstig op zoek naar een effectief maar niet giftig middel
alvast bedankt,
gr. van Roos.
Door tessa
#3191946
Dat bestaat helaas niet. Je zou kunnen wassen met bijv teesrshampo en dat zeker vijf minuten laten inwerken, maar meestal heb je toch echt gif nodig, zeker voor in de omgeving.
#3191975
roosvrielink schreef:hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een natuurlijk vlooienmiddel voor hond en kat.
van de week zag ik 2 vlooien bij mijn teef lopen... :o dus ben naarstig op zoek naar een effectief maar niet giftig middel
alvast bedankt,
gr. van Roos.
Lees deze eens door:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 0&t=131392
Zie ook post van renate1985.
Dit is volkomen natuurlijk goedje en helpt ook tegen vlooien.
Wel handschoenen en een mondkapje voordoen wat het stuift enorm, is een heel fijn goedje.
Door renate1985
#3197578
Suzanne schreef:Ik vind dat altijd zo "lachwekkend".. ik moet een mondkapje voor. ... en de hond dan???
Dan is het toch voor hem net zo slecht?

Suzanne
Nee zelf hang je erboven en zit je in die stof.
Ik smeer de nek en kop niet in van de hond dus die heeft niet stofwolk bij zijn kop.

Het is niet schadelijk voor je als je het inademt, het veroorzaakt alleen dat je een droge hoest krijgt tijdelijk.
Als het in je longen komt droogt het je longen uit waardoor je hoest. Dit gaat ook snel weer over. Aangezien ik astma heb gebruik ik dus een mondkapje zodat ik daar geen last van heb.

Dus nee, het is niet slecht of schadelijk.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3197601
renate1985 schreef:Nee zelf hang je erboven en zit je in die stof.
Ik smeer de nek en kop niet in van de hond dus die heeft niet stofwolk bij zijn kop.

Het is niet schadelijk voor je als je het inademt, het veroorzaakt alleen dat je een droge hoest krijgt tijdelijk.
Als het in je longen komt droogt het je longen uit waardoor je hoest. Dit gaat ook snel weer over. Aangezien ik astma heb gebruik ik dus een mondkapje zodat ik daar geen last van heb.

Dus nee, het is niet slecht of schadelijk.
Ik ben daar toch huiverig voor. Ik las dat het dezelfde eigenschappen als asbest heeft en we weten allemaal hoe schadelijk dat is. Nu wil ik niet zeggen dat dit net zo gevaarlijk is, ik heb weinig verstand van scheikunde, maar ik vind het eng hoe gemakkelijk men er enthousiast over is.
Zeker als dingen als een mondkapje aangeraden wordt en huisdiereigenaren strooien het allemaal over hun huisdieren en door hun huis. Je hoeft geen stofwolk te veroorzaken om het in te laten ademen.
Door renate1985
#3197613
Op korte termijn inhalatie van diatomeeënaarde vormt geen ernstige gezondheidsrisico's. Frisse lucht en de rest moeten verlichten de symptomen van irritatie van de luchtwegen veroorzaakt door korte blootstelling aan de stof. Een stofmasker of gasmasker moet worden gebruikt om te voorkomen dat de gevaren van langdurige blootstelling aan diatomeeënaarde.

Gevaren voor de gezondheid van diatomeeënaarde

Op korte termijn inhalatie van diatomeeënaarde presenteert geen ernstige gezondheids-zorg; Diatomeeënaarde bevat echter kristallijn silica. Volgens de staat van Oregon departement van milieukwaliteit, is langdurige blootstelling aan hoge niveaus van kristallijn silica-bevattende stof gekoppeld aan een ziekte van de longen genaamd "silicose."

Soorten diatomeeënaarde

Er zijn twee soorten diatomeeënaarde, natuurlijke en warmtebehandelde. Warmtebehandelde diatomeeënaarde, de soort gebruikt in zwembad filters, wordt verwerkt op een wijze die de hoeveelheid kristallijne silicaat in het stof verhoogt. Als zodanig, is behandelde diatomeeënaarde meer van een inademing gevaar dan de natuurlijke vorm.

Symptomen van diatomeeënaarde inhalatie

Blootstelling aan elk type van diatomeeënaarde kan tijdelijke irritatie van de luchtwegen veroorzaken met symptomen zoals hoesten, niezen of jeuk van de keel en neus.

Behandeling van diatomeeënaarde inhalatie

De bestrijdingsmiddelen Action Network beveelt aan inhalatie van diatomeeënaarde met frisse lucht en rest behandelen. Als de symptomen blijven, dient de patiënt het advies van een arts.

Voorkomen van diatomeeënaarde inademing

Stof maskers of ademhalingstoestellen moeten worden gebruikt tijdens het verwerken van diatomeeënaarde te minimaliseren van de kans op van inhalatie.


Bron: http://www.pattube.com/9wAvqMpa31/
Door renate1985
#3197614
Hier staat inderdaad dat langdurige blootstelling kankerverwekkend kan zijn.
Maar je gebruikt het niet dagelijks en langdurig. Ik heb het nu totaal 3x gebruikt en alles is vlo vrij.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3197654
Ik val in herhaling, maar ach. Ik snap na jou post nog minder dat er zo enthousiast gedaan wordt over het spul. Chemische middelen worden geschuwd vanwege alle kwalijke eigenschappen, maar iets wat een dergelijke "bijsluiter" heeft wordt aan de lopende band aangeraden en gebruikt.
Door Lizzy
#3197662
Wat ik toch het fijnst vind werken tegen vlooien is oneindig vaak stofzuigen en je stofzuigerslang dichtplakken met tape als je 'm weer weg zet. Eventuele vlooien kunnen dan niet meer ontsnappen (ik gebruik van dat afplakband, dat haal je er weer makkelijk af). En verder vlooienkammen, vlooienkammen en vlooienkammen. Ter ondersteuning gebruik ik het liefst dit:

Afbeelding

Of

Afbeelding
Door Lizzy
#3197664
Kaela schreef:Ik val in herhaling, maar ach. Ik snap na jou post nog minder dat er zo enthousiast gedaan wordt over het spul. Chemische middelen worden geschuwd vanwege alle kwalijke eigenschappen, maar iets wat een dergelijke "bijsluiter" heeft wordt aan de lopende band aangeraden en gebruikt.
Het lijkt me niet slim om DE elke dag lekker in te gaan staan ademen. Maar het valt allemaal best mee hoor, met de bijwerkingen, als je het normaal gebruikt:

http://www.deq.state.or.us/er/docs/Lowe ... tSheet.pdf

En als ik moet kiezen, adem ik toch liever af en toe dit in dan de Botlek-zooi die we op onze honden gooien. Ik gebruik dit overigens niet op mijn honden tegen de vlooien om de simpele reden dat ik het vorig jaar vaak heb gebruikt tegen bloedluis bij de kippen (en dat werkt fantastisch en dan lopen de kippen niet in het hok). Het kwam veel op mijn handen terecht en het droogde in behoorlijke mate de huid van mijn handen uit. Ik moet dat niet op mijn honden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3197885
Je zegt het zelf al dat je het spul niet op je honden wil, dan lijkt mij toch dat je het ook nieg zo fantastisch vind.

Ik ben met longen toch heel behoudend. Als jij al aangeeft wat dat spul met je huid doet, dan vind ik dat echt bezwaarlijk om in te ademen. Longen en vooral longblaasjes hebben niet altijd een goed vermogen om te herstellen. Veel minder als je huid.

Ik snap best dat het incidenteel te prefereren kan zijn boven gif. Maar hier op het forum wordt het steeds meer aangeprezen als volkomen ongevaarlijk en onschuldig. En dat vind ik echt onterecht.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door