Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathy
#3191887
Mijn reu Yuma is heel sociaal naar andere honden toe , hij gaat niet bij iedere kijken , hij zal wel lezen oke die niet .

Nou is het mij 1 keer gebeurt dat een andere reu naar hem toe kwam , meteen was bij alle 2 de honden alles in hoge houding en om elkaar heen lopen , ik loop altijd een stuk door , vond het na een paar tellen wel genoeg een geef een zachte fluit zonder zijn naam te noemen , maar de andere reu liet hem die gaan , blokte hem iedere keer , ben toen maar naar de eigenaar toegegaan en gevraagd of hij zijn hond even wilde roepen , zijn antwoord was nou hij doet toch niks , ben er toen maar zelf tussen gaan staan en Yuma terug gestuurd , meneer natuurlijk boos , maar ik had geen zin in een knokpartij .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3191891
Nou ja, zo dus ook een beetje. De hond proberen weg te sturen en doorlopen. Wil de ander zijn hond hebben, komt die ,m maar halen als die zich niet laat wegsturen. Dan maar een boos kijkende andere eigenaar ofzo, beter dan dat ze aan het knokken gaan.
Door Cathy
#3191902
Angelique schreef:Nou ja, zo dus ook een beetje. De hond proberen weg te sturen en doorlopen. Wil de ander zijn hond hebben, komt die ,m maar halen als die zich niet laat wegsturen. Dan maar een boos kijkende andere eigenaar ofzo, beter dan dat ze aan het knokken gaan.
Had dit nog nooit meegemaakt ( teven mens ) Yuma is mij eerste reu , vandaar mijn vraag ;)
Door Cathy
#3191903
Angelique schreef:Nou ja, zo dus ook een beetje. De hond proberen weg te sturen en doorlopen. Wil de ander zijn hond hebben, komt die ,m maar halen als die zich niet laat wegsturen. Dan maar een boos kijkende andere eigenaar ofzo, beter dan dat ze aan het knokken gaan.
Had dit nog nooit meegemaakt ( teven mens ) Yuma is mij eerste reu , vandaar mijn vraag ;)
Door Cathy
#3192030
Doranto schreef:Jemig zeg, wat een oliebol die eigenaar :-X
Vind dat je het heel goed hebt opgelost, en gelukkig is het niet mis gegaan!
Als ze waren gaan vechten , haal ik de mijne met 1 commando er uit , maar ja dan moet de ander wel meewerken , dus ook weg lopen .
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3192057
Dit zijn situaties die ik vermijd als de pest. Want door dit soort situaties is Oscar's oplossing van vluchten naar vechten veranderd. Daar baal ik van en daar "baalt" Oscar ook van, want hij is helemaal geen vechtersbaas, maar voelt zich er wel toe gedwongen.

Je hebt het prima opgelost als ik het zo lees. Ik probeer andere honden ook te blokken en roep ook direct of mensen hun honden bij zich willen houden of weg willen halen. En ja, de meeste eigenaren zijn daar niet welwillend in, want hun Fifi doet niets, wil alleen maar spelen of kijk dan toch, ze kwispelen dus ze vinden het leuk! Ik ben er mee opgehouden om op die momenten aardig gevonden te willen worden, al is het wel zo dat hoe kalmer je zelf blijft, hoe groter de kans dat het met een sisser afloopt. Zowel qua honden als qua bazen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3192087
Kaela schreef:Dit zijn situaties die ik vermijd als de pest. Want door dit soort situaties is Oscar's oplossing van vluchten naar vechten veranderd. Daar baal ik van en daar "baalt" Oscar ook van, want hij is helemaal geen vechtersbaas, maar voelt zich er wel toe gedwongen.

Je hebt het prima opgelost als ik het zo lees. Ik probeer andere honden ook te blokken en roep ook direct of mensen hun honden bij zich willen houden of weg willen halen. En ja, de meeste eigenaren zijn daar niet welwillend in, want hun Fifi doet niets, wil alleen maar spelen of kijk dan toch, ze kwispelen dus ze vinden het leuk! Ik ben er mee opgehouden om op die momenten aardig gevonden te willen worden, al is het wel zo dat hoe kalmer je zelf blijft, hoe groter de kans dat het met een sisser afloopt. Zowel qua honden als qua bazen.
+1!
Jacy heeft vroeger ook ontweken, maar nu laat hij goed merken dat hij niet wijkt. . En als je hond meekomt gewoon doorlopen. . ;)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door