Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3191782
Ik ben afgelopen vrijdag weer met Joep naar de DA geweest en de ontsteking reageert niet voldoende op AB. Sterker nog..., de ontsteking aan de onderkant is weg, aan de zijkant brult het er nu uit. Heb ik vrijdag nog voor een week AB gevraagd en gekregen, nadat er foto's zijn gemaakt waaruit blijkt dat het niet iets is wat al in het bot zit, sinds gisteren wordt het zoveel erger en duidelijk pijnlijker dat Eddie en ik hebben besloten om morgen te bellen voor een afspraak om het eerste teenkootje te laten amputeren.

Hoewel ik me daar best wel zorgen over maak..., Joep is tenslotte afhankelijk van zijn voorhand omdat zijn achterhand nog altijd wankel is, kan het niet anders. We kunnen hem niet met zo'n pijnlijke teen door laten lopen, met alle eventuele gevolgen van dien. Daarom houd ik me vast aan de uitspraak van de DA die inschat dat hij nog prima herstellen kan van deze operatie. Zij zei letterlijk: "Het zal een weekje lastig zijn, vooral voor jou, omdat je hem veel moet helpen". Maar dat is natuurlijk peanuts voor ons. Als hij maar weer pijnvrij verder kan daarna.

Mochten jullie nog wat duimpjes en good vibes over hebben, dan graag. Ik laat jullie morgen weten wanneer het gebeuren gaat.

Dit is hoe het er nu uitziet:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 10 feb 2016, 20:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#3191815
Ach jeetje arme Joep

Maar ja , als het echt zo ontstoken raakt . Ik ben altijd erg huiverig voor het bot , en dan ben je nog verder van huis
Tessa van mij heeft het een paar jaar terug ook gehad . Ze heeft een licht roesje gekregen en schitterend groen verband :biggrin2:
Haar nagel is er dus ook maar vanaf gehaald . Binnen een paar dagen was ze de dame weer (zonder a.b kuur )
Gebruikersavatar
Door joel
#3192080
waar week je zijn pootje in? Wij zijn inmiddels aardig thuis in de losse, afgevallen nagels met Qadir en wij weken dan 1x pd met dode zeezout, is ook wel pijnstillend en houd het naar mijn idee goed schoon,
Knuffel voor Joep, het doet ook pijn :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3192131
Joep pootje is best dik en het doet hem duidelijk pijn. Ondanks dat hij normaal al moeilijk loopt, zie ik nu echt heel duidelijk dat hij dat voorpootje anders belast. Hij kantelt het naar achteren zodat hij de teentjes ontlast en dat kan natuurlijk niet eeuwig doorgaan.

Dierenarts had gezegd weken in biotex, zeezout heeft hij niet genoemd (vind ik dan weer niet raar). Maar morgen wordt het teentje er dus afgehaald en daar ben ik wel heel erg blij van. Het ziet er ook naar en raar uit. Je kijkt er helemaal licht in. Ik dacht eerst dat het allemaal pus was, maar dat is het denk ik toch niet. Ik mag er inmiddels niet eens meer aankomen. Dan trekt hij het, lichtelijk paniekerig, terug en dus is weken ook geen optie meer. Het is gewoon k u t. Ik vind het zo zielig....

Morgenmiddag is het leed geleden als het goed is en we redden ons ook wel als hij tijdelijk niet goed kan staan, dat zijn we dan ook wel gewend.

Ik houd jullie op de hoogte.
:-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door