Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cj
#3191745
Ik heb mijn honden afgeleerd om hun behoefte te doen in de tuin. Waarom? Geen idee?
Lijkt me soms wel makkelijk, met slecht weer of als je ziek bent.
Hebben jullie ook dingen afgeleerd, waar je spijt van hebt?
Saskia
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3191763
:g: :g: :g:
hmmm volgens mij heb (krijg) ik ze nooit iets afgeleerd :biggrin2:

Nee vlgs mij niet, er zijn wel dingen die ik wel zou willen kunnen, dat is alle honden traplopen binnenshuis en dan alleen wanneer ik zeg dat ze mogen. Dat is gewoon nou eenmaal af en toe handig. Maar ja eentje die het zichzelf heeft aangeleerd :biggrin2:
Door smulpaap
#3191773
Ik zou weleens rustig een banaan willen pellen :biggrin2:
Soms loop ik naar buiten ..... maar dan nog . Kijkt er iemand door de tuindeuren
Als ik dat hoofd zie , dan kan je mij alweer wegdragen ;D
Dus ..... eigenlijk had ik het haar af moeten leren . Maar ik heb het nooit gedaan
En nee , spijt heb ik er niet van . verder is ""het kind "" niet lastig
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3191779
Zo af en toe lijkt het me wel grappig als Jacy mij in het gezicht zou likken. Maar als ik me dan bedenk dat hij vorige week een luier in de bosjes vond... Nèh.. ;-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Door jasmijn
#3191806
cj schreef:Ik heb mijn honden afgeleerd om hun behoefte te doen in de tuin. Waarom? Geen idee?
Lijkt me soms wel makkelijk, met slecht weer of als je ziek bent.
Hebben jullie ook dingen afgeleerd, waar je spijt van hebt?
Saskia
Hier het zelfde probleem :-\
Nou ja eingelijk hadden we geen tuin maar heb ik hem af geleerd om op zo'n plas matje te doen, want hij ging in huis plassen daar door.
Nu we wel een tuin hebben krijg ik hem het niet aan geleerd om dat zijn behoefte in te doen ::)
Zou het van daag echt super handig gevonden hebben als hij het wel deed, net in de horizontaler regen een rondje gestrompeld want erg veel pijn aan mijn rechter voet.

Dus als iemand nog een tip heeft om een hond aan te leren in de tuin te plassen hoor ik het graag ;)
Door miik
#3191810
jasmijn schreef:Hier het zelfde probleem :-\
Dus als iemand nog een tip heeft om een hond aan te leren in de tuin te plassen hoor ik het graag ;)
Ik zou het denk ik achterste voren gaan doen...
Een krant mee en naar de uitlaat strook lopen... Als je hond daar plast snel de krant eronder schuiven en dat enorm belonen. Totdat de hond snapt dat ie bij de uitlaat strook op de krant kan plassen... Dan gaan oefenen dat je de krant ook op de stoep kan leggen of een willekeurige plek.... En dan vooral óschtends vroeg oefenen als je weet dat ie nodig moet plassen. Eventueel er een commando aan koppelen.... En dan bv de deur uit gaan, omlopen, de achtertuin in, en dan de krant in de tuin leggen en daar op laten plassen. Als dat goed gaat rechtstreeks vanuit huis de tuin in. En dan de krant gaan afbouwen.
Ohja en ik zou een pendaal emmer zakje meenemen om de natte krant in te stoppen op de terugweg :cool:
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3191816
jasmijn schreef:Dus als iemand nog een tip heeft om een hond aan te leren in de tuin te plassen hoor ik het graag ;)
Je schijnt ze te kunnen leren dat ze op een plekje in de tuin mogen poepen door hun (elders gelegde drol) op die plek neer te leggen.
Ik weet het fijne er niet van. Misschien als er een paar drolletjes liggen en je je hond er steeds op wijst, dat je het kan aanleren? Dat ze dan zien dat het dáár mag.

Of eerst een commando eraan geven, bv 'plassen' als hij buiten plast. Als hij dat goed kent na een tijdje dat in de tuin proberen: naar het plekje wijzen waar het zou mogen en dan 'plassen' zeggen.
Mijn eerste hond kon plassen op commando, dat was soms best handig.
Door smulpaap
#3191819
miik schreef:Ik zou het denk ik achterste voren gaan doen...
Een krant mee en naar de uitlaat strook lopen... Als je hond daar plast snel de krant eronder schuiven en dat enorm belonen. Totdat de hond snapt dat ie bij de uitlaat strook op de krant kan plassen... Dan gaan oefenen dat je de krant ook op de stoep kan leggen of een willekeurige plek.... En dan vooral óschtends vroeg oefenen als je weet dat ie nodig moet plassen. Eventueel er een commando aan koppelen.... En dan bv de deur uit gaan, omlopen, de achtertuin in, en dan de krant in de tuin leggen en daar op laten plassen. Als dat goed gaat rechtstreeks vanuit huis de tuin in. En dan de krant gaan afbouwen.
Ohja en ik zou een pendaal emmer zakje meenemen om de natte krant in te stoppen op de terugweg :cool:
Ja . Dat dus . Zo hebben wij Noa weer zindelijk gekregen .
Maar dan in omgekeerde vorm , vanuit de tuin naar het veld
Door Parelridder
#3191869
Voor wat betreft het aanleren van poepen/plassen in de tuin. Dat is hier in het verleden ook een poosje nodig geweest, vanuit die ervaring:
Veel honden doen dat graag op een plekje waar het in kan weg lopen (gras, zand..). Mócht de omschreven training met de krant niet lukken, dan kan het helpend zijn om zo'n plekje te creeeren. Denk aan bijv. een 'zandbak' of een oude deurmat/kokosmat.
T.a.v. de krant training: de eerste tijd niet te schoon zijn: als je een vieze krant 'gescoord' hebt op het veldje, deze in je tuin leggen (stenen er op, tegen weg waaien..). Bedenk dat krant zindelijkheid betekent dat je dit waarschijnlijk ook weer moet afleren tzt, zeker wanneer de krant de voorkeursplek wordt en je weer in staat raakt hem gewoon uit te laten. Ik ken een hondje dat werkelijk krant zindelijk was, waarvan de eigenaar dagelijks de geur van urine in de gang had omdat hond eerder door de gang liep dan hij..
Ik ken je situatie niet, maar begrijp dat je erg slecht ter been bent nu, dan kan het natuurlijk stomweg nódig zijn. Maar realiseer je dat het op een warme zomerdag veel minder leuk is als je hond eea in de tuin doet, je ruikt zelfs plasjes dan best snel. En buren kunnen het gebaar alleen al storend vinden.
Succes!!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3191870
cj schreef:Ik heb mijn honden afgeleerd om hun behoefte te doen in de tuin. Waarom? Geen idee?
Lijkt me soms wel makkelijk, met slecht weer of als je ziek bent.
Hebben jullie ook dingen afgeleerd, waar je spijt van hebt?
Saskia
Precies dit. Wij hebben maar een klein tuintje en met een grote reu die overal zijn poot optilt... :puke:

Maar ja, toen werd hij geopereerd en mocht en kon hij geen 20 meter lopen. Daar sta je dan, nooit over na gedacht van te voren. Hond ook nog zo onhandelbaar als de pest door de medicijnen die hij gekregen had die de agressierem weg haalden en de enorme pijn die hij had.

Als we ooit een iets grotere tuin krijgen, ga ik dus een speciale plas-plek maken. Een hond die de hele tuin onder pist vind ik smerig. Met een teefje is dat niet zo'n punt, maar een reu pist dan alles onder. Dus dan ga ik een hoekje maken waar het wel mag, wat ik ook schoon kan spuiten met de tuinslang op warme dagen.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3191873
smulpaap schreef:Ik zou weleens rustig een banaan willen pellen :biggrin2:
Soms loop ik naar buiten ..... maar dan nog . Kijkt er iemand door de tuindeuren
Als ik dat hoofd zie , dan kan je mij alweer wegdragen ;D
Dus ..... eigenlijk had ik het haar af moeten leren . Maar ik heb het nooit gedaan
En nee , spijt heb ik er niet van . verder is ""het kind "" niet lastig
Ja, precies dit. Dat ze ook een stukje fruit mogen. En voor mezelf vind ik dat niet vervelend. Maar ze doen het ook bij andere mensen. Zoals hier bij mijn vader. En zo opdringerig ook ::)

Afbeelding
Door smulpaap
#3191885
Spikkelneus schreef:Ja, precies dit. Dat ze ook een stukje fruit mogen. En voor mezelf vind ik dat niet vervelend. Maar ze doen het ook bij andere mensen. Zoals hier bij mijn vader. En zo opdringerig ook ::)

Afbeelding
:biggrin2: :biggrin2: Ik zou dat lekkers oh zo graag uit je handen willen jatten
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door