Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door faya
#3191040
Ik blijf lezen en vergelijken maar kom er nog niet helemaal uit. Wil een soort minimale hulpapotheek hebben voor mijn honden. Nu heb ik meestal oogdruppels met euphrasia in huis, arnica tabletten D6, vetramil, speciaal zoutwateroplossing apotheek ook voor ogen, verder AST oorreiniger. Ik heb nu veel gelezen over kurkurma, propolis, appelazijn e.d. diverse homeopatische enkelvoudige middelen maar blijf onzeker wat de beste dingen zijn. Wil graag dingen die ontstekingen te lijf gaan, ene hond vaak ooguitvloeiingen ( dicht traanbuisje ) sinds euphrasia oogdruppels en zoutwateroplossing schoonmaken eigenlijk nauwelijks meer ontstekingen, beide zijn uitwendig, zou iets van euphrasia homeopatische druppels inwendig dan ook kunnen bijdragen aan beter sneller herstel of voorkomen van ontstekingen ogen. Andere hond eerder gevoelig op oren, druppel nu 1x per week AST oorreiniger, maar zou iets anders willen gebruiken, druppelen meer preventief, verder middelen om wonden, ontstekingen, bacteriën, jeuk, etc. te behandelen wat is dan beetje basisapotheek?
#3191067
Basis apotheek. Jeetje. Nou ja, voor de oortjes ben ik nogal Puur Oor. En voor de oogjes ben ik nogal van de Similasan nr 2. En hangt het natuurlijk af van je hond, de situatie, etc. Ik heb altijd Traumeel in huis voor de honden. En verder Probiotica. En Similasan nr 2 voor Linga. En Okugest van VSM voor de darmpjes. En Echineacea Extra Forte van Bloem voor ontstekingen. En groene leem Wondpasta van de Groene Os voor wondjes (kun je trouwens ook goed op de pootjes, de bacteriele infectie, smeren!). Honingzalf voor wondjes en dan vind ik deze veruit de beste:

Afbeelding

Vetramil vind ik echt bagger, vergeleken met dit. Kun je ook goed op de pootjes smeren.
#3191070
Ik heb een deel van wat Lizzy heeft. En daarnaast heb ik nog:
- bach rescue druppels (voor wat extra geestelijke ondersteuning indien nodig, bv bij vuurwerk)
- tea tree olie (bij kleine ontstekingen, enkele druppels in water)
#3191393
Oke, dank, puur oor had ik ook al aan zitten denken, similiasan hou ik in gedachte, wat ik nu heb werkt ook goed. Waarom de echinacea van Bloem? Zijn dit capsules, tabletten of druppels?Met wondpasta bedoel je die prijzige van36 euro? vetramil bevalt hier wel goed en dat van chi lijkt me ook een optie, welke bedoel je dan want ik zag nogal wat mogelijkheden.
Lizzy schreef:Basis apotheek. Jeetje. Nou ja, voor de oortjes ben ik nogal Puur Oor. En voor de oogjes ben ik nogal van de Similasan nr 2. En hangt het natuurlijk af van je hond, de situatie, etc. Ik heb altijd Traumeel in huis voor de honden. En verder Probiotica. En Similasan nr 2 voor Linga. En Okugest van VSM voor de darmpjes. En Echineacea Extra Forte van Bloem voor ontstekingen. En groene leem Wondpasta van de Groene Os voor wondjes (kun je trouwens ook goed op de pootjes, de bacteriele infectie, smeren!). Honingzalf voor wondjes en dan vind ik deze veruit de beste:

Afbeelding

Vetramil vind ik echt bagger, vergeleken met dit. Kun je ook goed op de pootjes smeren.
#3191411
faya schreef:Oke, dank, puur oor had ik ook al aan zitten denken, similiasan hou ik in gedachte, wat ik nu heb werkt ook goed. Waarom de echinacea van Bloem? Zijn dit capsules, tabletten of druppels?Met wondpasta bedoel je die prijzige van36 euro? vetramil bevalt hier wel goed en dat van chi lijkt me ook een optie, welke bedoel je dan want ik zag nogal wat mogelijkheden.
Ik weet ook niet wat het verschil is en ik heb die vraag aan de fabrikant gesteld, antwoord gekregen maar mijn laptop is gecrashed en mijn mails zijn pleite. Dus ik kan je verder helaas niet helpen. Maar als Vetramil jou wel bevalt: ook prima natuurlijk.

De Echinacea Extra Forte van Bloem bevat ook Plantago en Cat's Claw en Echinacea Angustifolia. Super goed huid en luchtwegen-helend, ontstekingsremmend en weerstand verhogend.
#3191422
sorry niet duidelijk geweest niet verschil tussen vetramil en mesitran, ik bedoel wondpasta van groene os, die is nogal prijzig, dat bedoelde ik
Lizzy schreef:Ik weet ook niet wat het verschil is en ik heb die vraag aan de fabrikant gesteld, antwoord gekregen maar mijn laptop is gecrashed en mijn mails zijn pleite. Dus ik kan je verder helaas niet helpen. Maar als Vetramil jou wel bevalt: ook prima natuurlijk.

De Echinacea Extra Forte van Bloem bevat ook Plantago en Cat's Claw en Echinacea Angustifolia. Super goed huid en luchtwegen-helend, ontstekingsremmend en weerstand verhogend.
#3191425
faya schreef:sorry niet duidelijk geweest niet verschil tussen vetramil en mesitran, ik bedoel wondpasta van groene os, die is nogal prijzig, dat bedoelde ik
Ah! Ja, die bedoel ik. Maar even verder shoppen en je hebt 'm voor 29 euro. En je doet er een eeuw mee.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door