Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bartje6
#3190487
Hallo,

Ik geef mijn hond momenteel alleen lamshart, lamslever en lamsnier, omdat ik die bio kan krijgen. Nu lees ik her en der dat runderhart zo gezond is (wegens het bevatten van Q10 bijvoorbeeld) en de voordelen van runderlever etc.

Mijn vraag: weet iemand of er veel verschil zit tussen runder- en lamsorganen?
Bevatten lamsorganen net zulke goede stoffen, of zit er toch minder in van het een of ander?

Ik hoor het graag!

Bij voorbaat dank.
Door Lizzy
#3190549
Bartje6 schreef:Hallo,

Ik geef mijn hond momenteel alleen lamshart, lamslever en lamsnier, omdat ik die bio kan krijgen. Nu lees ik her en der dat runderhart zo gezond is (wegens het bevatten van Q10 bijvoorbeeld) en de voordelen van runderlever etc.

Mijn vraag: weet iemand of er veel verschil zit tussen runder- en lamsorganen?
Bevatten lamsorganen net zulke goede stoffen, of zit er toch minder in van het een of ander?

Ik hoor het graag!

Bij voorbaat dank.
Alle diersoorten zijn uniek in hun voedingsstoffen. En daarom raden we aan om af te wisselen. Ik vind alleen orgaan van lam ietwat aan de krappe kant, maar ja, grote voordeel is dat het wel bio is. Volgens mij bevat lamsvlees ook Q10 maar niet zoveel als rundvlees.

Hier kun je de twee vergelijken:

http://nutritiondata.self.com/facts/bee ... cts/3464/2
http://nutritiondata.self.com/facts/lam ... cts/4660/2

Zet ze bovenin wel beide op 100 gram, anders zit je de verkeerde hoeveelheden te vergelijken.

Je zou als basis de lamsorganen kunnen nemen en toch wat af kunnen wisselen met bijv. wat andere diersoorten. Ik doe dat zelf ook. Bij mij is de hoofdmoot rund, omdat dit biologisch is. Maar daarnaast voer ik ook wat lam, geit en eendorganen.
Door Bartje6
#3190721
Dank je weer voor je antwoord en links. Daar heb ik iets aan.

Ik wilde meteen van de gelegenheid gebruik maken je te complimenteren met deze site en met hoeveel tijd en moeite je in alle antwoorden steekt. Het is een uitgebreide bron van informatie die door mij i.i.g. erg wordt gewaardeerd!
:flowers:
Door Lizzy
#3190813
Bartje6 schreef:Dank je weer voor je antwoord en links. Daar heb ik iets aan.

Ik wilde meteen van de gelegenheid gebruik maken je te complimenteren met deze site en met hoeveel tijd en moeite je in alle antwoorden steekt. Het is een uitgebreide bron van informatie die door mij i.i.g. erg wordt gewaardeerd!
:flowers:
Wat ontzettend aardig van je, dank je wel! En heel graag gedaan trouwens :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door