Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Rico
#3185708
Ik heb hem in huis :D
De Bruna heeft hem besteld, en ik was niet verplicht hem te kopen en mag hem zelfs ruiken als ik het niks mocht vinden.
De mevrouw kwam ook nog aan dat ze boekjes had van die mexicaan, daar heb ik vriendelijk voor bedankt ;)

Met 153 blz zeker geen klein flutboekje.
Maar heb mezelf nog niet de rust gegund om even te lezen.
Kort doorgebladerd en ik denk dat ik het een heel fijn naslagwerk ga vinden.
Vanavond vroeg naar bed ;)
Gebruikersavatar
Door Rico
#3190581
Jaaa, en ik geloof dat ik het een heel leuk boekje vind!

Ik heb vooral het stuk over BAT een paar keer doorgenomen, omdat dit erg aansluit op dat wat ik nu aan het doen ben met Rico.
Dus ben ongeveer op de helft en even blijven steken.

Maar het is duidelijke taal, prettig te lezen en erg duidelijk mede door de illustraties.
Gebruikersavatar
Door Rico
#3190782
Ahimsa is een boeddhistisch principe van geweldloosheid. De methodes van Grisha Stewart zijn daar op gebaseerd. Dus geen correcties, geen dieronvriendelijke hulpmiddelen en vooral heel positief en duidelijk.

Ik zit al met smart te wachten op het nieuwe BAT boek.
Sowieso spreekt de manier me enorm aan, Rico is/was zo'n bange poeperd door een verkeerde opvoeding/omgang dat hij al van het woord nee onder de bank kroop.
Het is ook geweldig om te zien wat je dus zonder dwang of correcties kan bereiken, eigenlijk is Rico van een bang en onzeker beestje nu zeker een vrolijke hond te noemen met kleine onzekerheden en wat angstprobleempjes. Want we zijn er nog lang niet, het is een beetje zoeken, en vooral voor mijzelf leren, kijken en handelen. En dat gaat nog niet allemaal vlekkenloos ;) Maar we doen ons best!

We boeken resultaat, het gaat steeds een beetje beter, soms met grote stappen, soms met kleine pasjes.
En ik hoop met heel mijn hart dat hij ooit gewoon zo zeker van zichzelf is dat hij kan genieten va een fijn en veilig leventje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door