Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door faya
#3187245
een jonge labrador reu die ik ken en die bij mij op apporteertraining zit is altijd heel erg afgeleid door allerlei geurtjes, luchtjes etc. de reu is net 2 jaar oud en heeft eigenlijk altijd wat te veel vrijheid gehad. denk nu echter ook dat hij wat te oversexed is ( bleef snuffelen aan broek van zijn baasje die een net gewassen broek aan had maar wel net met 2 andere honden - teefjes, niet loops had aangehaald. Reu ook altijd heel vaak overal plassen ) hebben jullie tips?
Door faya
#3187266
hij ruikt constant - als hij uit auto komt gaat neus al de lucht in, kan hij zich niet concentreren. Clicker niet oplossing en ook is hij niet onzeker
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3187281
Misschien moet je de link eens lezen. . Ik geef alleen aan dat een hond altijd een reden zou moeten hebben om niet leuk samen te werken.
Succes met zoeken naar de oorzaak.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3187322
faya schreef:een jonge labrador reu die ik ken en die bij mij op apporteertraining zit is altijd heel erg afgeleid door allerlei geurtjes, luchtjes etc. de reu is net 2 jaar oud en heeft eigenlijk altijd wat te veel vrijheid gehad. denk nu echter ook dat hij wat te oversexed is ( bleef snuffelen aan broek van zijn baasje die een net gewassen broek aan had maar wel net met 2 andere honden - teefjes, niet loops had aangehaald. Reu ook altijd heel vaak overal plassen ) hebben jullie tips?
Dit klinkt in de verste verte niet op hitsig of oversext
Zoals aangegeven kan het vele snuffelen een teken van stress zijn, het kan ook zijn dat snuffelen hem meer oplevert dan de cursus, verder kunnen de hormonen wel een rol spelen in de zin dat hij alerter is en sneller afgeleid.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3187449
Reuen plassen overal en snuffelen graag aan dames luchtjes. Ik lees dus niets geks. Je beschijft niet eens dat de hond klappertand en kwijlt en aangezien ook dat nog ruim in het normale spectrum van reuen gedrag valt, volg ik de diagnose oversext niet zo.

Waar het vervolgens om gaat is dat de baas hem aan het verstand gepeuterd krijgt dat luisteren leuk is. En mogelijk ben ik wat bevooroordeeld, maar ik vind dat veel hondenscholen bar slechte cursussen aanbieden. Enkel gericht op een vaste set commando's, binnen een vaste tijd, afgesloten met een examen. Weinig flexibel en weinig ruimte voor echt persoonlijke begeleiding. Dus dan is het maar net hoe deze hond tot nog toe getraind is en wat daar aan verbeterd kan worden.

Maar aangezien het jou hond niet is: vind de baas het een probleem en wat heeft de baas gedaan om er mee aan het werk te gaan? Dit zijn geen dingen die je met een paar tips oplost, dit vraagt een baas die bereid is op een andere manier naar zijn hond te kijken en mee om te gaan. Creatief, enthousiast, motiverend, met plezier.
Door sella
#3187577
Dit doet mijn reu ook, die is echter heel onzeker en last van zijn hormonen.
Hij is gecastreerd omdat hij extreem grote testikels had(zwane eieren) en hij is een stuk rustiger, echter nog steeds een onzekere hond, dus snuffelen, snuffelen en snuffelen.
Nu de hormonen langzaam uit zijn lijf gaan,hij minder pijn heeft met lopen wordt hij al een heel andere hond.
Hij zal nooit een stoere hond worden.
En op de standaard scholen ben ik maar niet eens gegaan met hem.
Vaak zijn het super gevoelige dieren en die zijn niet gebaat bij drillen en snel onder druk van een examen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3190050
Hmm klinkt bekend. Alleen vind ik het niet oversexed eerder gestressd, opgewonden. En misschien een hond die heel veel met zijn omgeving bezig is.
En extra gevoelig, ja dat is die ene reu van mij ook.

Maar misschien dat de hond speurcursus leuker zou kunnen vinden ook?


Maar hoezo clicker niet de oplossing? Snap de opmerking niet helemaal. Clicker is slechts een hulmiddel bij bepaalde training.

[/quote]
faya schreef:hij ruikt constant - als hij uit auto komt gaat neus al de lucht in, kan hij zich niet concentreren. Clicker niet oplossing en ook is hij niet onzeker
Dit kan wel degelijk op onzekerheid ( en of opwinding) duiden, wow nieuwe omgeving wat is hier allemaal aan de hand? De hond scant op deze manier zijn omgeving. Helemaal geen slecht gedrag, alleen wil je wel dat er rust in het gedrag van de hond komt en dat ie kan leren luisteren.
Alleen dat is absoluut geen quick-fix dat duurt maanden en volhouden voor je er bent. Stessmanagement en geduld.
Eventueel kan er iets tegen stress gegeven worden, hier heb ik phytonics strezz gebruikt ter ondersteuning.
Kaela schreef:Reuen plassen overal en snuffelen graag aan dames luchtjes. Ik lees dus niets geks. Je beschijft niet eens dat de hond klappertand en kwijlt en aangezien ook dat nog ruim in het normale spectrum van reuen gedrag valt, volg ik de diagnose oversext niet zo.

Waar het vervolgens om gaat is dat de baas hem aan het verstand gepeuterd krijgt dat luisteren leuk is. En mogelijk ben ik wat bevooroordeeld, maar ik vind dat veel hondenscholen bar slechte cursussen aanbieden. Enkel gericht op een vaste set commando's, binnen een vaste tijd, afgesloten met een examen. Weinig flexibel en weinig ruimte voor echt persoonlijke begeleiding. Dus dan is het maar net hoe deze hond tot nog toe getraind is en wat daar aan verbeterd kan worden.

Maar aangezien het jou hond niet is: vind de baas het een probleem en wat heeft de baas gedaan om er mee aan het werk te gaan? Dit zijn geen dingen die je met een paar tips oplost, dit vraagt een baas die bereid is op een andere manier naar zijn hond te kijken en mee om te gaan. Creatief, enthousiast, motiverend, met plezier.
Ja helemaal mee eens met die hondenscholen! Een geode school heeft kleine groepen en niet persee x aantal lessen en dan examen om mee te beginnen.



Oo nog een toevoeging, snuffelen is ook een van de 'calming signals'. Kan ingezet worden om anderen te calmeren maar zeker ook zichzelf. Dus een poging omzichzelf te calmeren.
Door faya
#3190116
jammer dat iedereen gelijk zit te zeuren of hondenscholen en foute aanpak, etc. ik geef les / training, zeer kleinschalig, groepen nooit meer dan 5 mensen, meestal maar 3 en met deze nu bijna 2 jaar oude reu zelfs op de privetoer dus niets grootschalig en dwang, hard aanpakken, gewoon een hond zonder concentratie, met alleen maar oog of beter gezegd neus voor omgeving. nav contact met fokker gaan ze suprelorin implantaat toepassen
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3190124
Is toch gewoon zo, 9 van de 10 scholen is teleurstellend, en dat weet ik uit ervaring. Ook omdat ik wel eens verhuisd ben en een nieuwe heb moeten zoeken. Was gewoon een opmerking in het algemeen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3190128
faya schreef:jammer dat iedereen gelijk zit te zeuren of hondenscholen en foute aanpak, etc. ik geef les / training, zeer kleinschalig, groepen nooit meer dan 5 mensen, meestal maar 3 en met deze nu bijna 2 jaar oude reu zelfs op de privetoer dus niets grootschalig en dwang, hard aanpakken, gewoon een hond zonder concentratie, met alleen maar oog of beter gezegd neus voor omgeving. nav contact met fokker gaan ze suprelorin implantaat toepassen
Misschien had je dan je vraag uitgebreider moeten stellen in plaats van nu op je teentjes getrapt zijn?
Uitgaand van de gemiddelde trainingssituatie waren de reacties heel logisch namelijk.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3190133
faya schreef:jammer dat iedereen gelijk zit te zeuren of hondenscholen en foute aanpak, etc. ik geef les / training, zeer kleinschalig, groepen nooit meer dan 5 mensen, meestal maar 3 en met deze nu bijna 2 jaar oude reu zelfs op de privetoer dus niets grootschalig en dwang, hard aanpakken, gewoon een hond zonder concentratie, met alleen maar oog of beter gezegd neus voor omgeving. nav contact met fokker gaan ze suprelorin implantaat toepassen
Jammer dat iedereen vrij uitgebreid antwoord heeft gegeven en er enkel een "Dank voor de reacties" af kan.

Overigens, ik had niet eens door dat het om een klant van jouzelf ging. Mijn comment over hondenscholen was algemeen bedoeld, want helaas helaas, veel hondenscholen werken op manieren die voor het overgrote deel van de honden ongeschikt is. En het komt om eerlijk te zijn niet in mij op dat je als instructeur (of zelfs eigenaar van de hondenschool?) hier een vraag gaat stellen over een klant van jou.
Door faya
#3190731
nogmaals allemaal dank beetje ruis denk ik door mijn korte vraagstelling, had gehoopt op alternatieve oplossingen qua voedingssupplementen of alternatieve geneeswijzen als ondersteuning omdat ikzelf daar gewoon minder van af weet en geen ervaring mee heb ( heb zelf teven, alleen eerste hond was reu en daar dit probleem niet mee gehad )
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door