Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#3190391
Zou het dan toch zo zijn dat Lizzy, stiekem anabolen voert aan haar kefir?? Ik heb maandag van haar 20 gram kefir ontvangen, goed.... helemaal correct gewogen 21 gram. Vandaag waren die "krengen" al gegroeid tot 83 gram!!!!! :o Dat is toch niet normaal!!! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3190420
Pauline schreef:Zou het dan toch zo zijn dat Lizzy, stiekem anabolen voert aan haar kefir?? Ik heb maandag van haar 20 gram kefir ontvangen, goed.... helemaal correct gewogen 21 gram. Vandaag waren die "krengen" al gegroeid tot 83 gram!!!!! :o Dat is toch niet normaal!!! :biggrin2:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen zeg?? dat groeit wel erg snel...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3190423
*Marga* schreef:Hoe heb je dat voor elkaar gekregen zeg?? dat groeit wel erg snel...
Ik heb geen idee.... Maar ik heb ze vanaf maandag elke dag in 200 ml melk van de zuivelboerderij hier gezet en het ging als een speer...... Nu moet ik wel zeggen dat ik ze niet afgespoeld heb toen ik ze woog, dus er zat wel wat dikke drab bij.

Hahaha lekker voor mensen die geen kefir kennen of ermee willen beginnen..., dikke drab.

Tot nu toe het resultaat nog niet gedronken hoor. Morgen nieuwe melk en dan ga ik met een normale hoeveelheid melk werken en kijken of het dan minder sterk gefermenteerd ruikt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3190550
Doranto schreef:Hier groeit het een stuk langzamer.
Doe jij het in een afgesloten pot? Ik heb het in en pot waar de deksel los op ligt. Misschien dat het daardoor snel aangroeit bij jou?
Ik doe het in een afgesloten pot! En het ziet eruit als een illegale drankstokerij.... Wat bubbelen!

@Hanny: uiteraard mag dat!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3190551
Lizzy schreef:;D ;D

Hier groeit het ook super hard hoor. Ik geef het sinds enkele dagen zelfs aan mijn kippen (de bloempjes)! Ik heb ook nog nooit zulke grote kefirbloempjes gehad.... :g:
Ik heb het gisteren in een lege pot met een inhoud van 800 ml gedaan. De ruim 80 gram kefir en het restje melk wat ik nog had, daarnet gekeken... het is gewoon bijna één dikke massa! Met een enorme hoeveelheid bubbels erop.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door