Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door chandho
#3189922
Goeiemorgen,

Mij n kat Garfield werd vorige week geopereerd aan 2 bollekes op zijn buik. Na een paar dagen kwam daar nogal wat spanning op te staan, dierenarts heeft dan gedraineerd, maar 2 dagen later stond het weer een beetje bol. Toen werd besloten om opnieuw open te doen en de inwendige oplosbare draadjes samen met wat littekenweefsel te verwijderen. Ik mocht er "savonds om maar dat moment bloedde zijn wond nog. Dus ben ik hem de volgende dag gaan halen, gisteren. Deze morgen is er nu weer zwelling ter hoogte van het bovenste draadje...Iemand ervaring hiermee? Ben nogal ongerust

groetjes
:(
Door hannabelgje
#3189930
Klinkt alsof hij niet goed tegen het hechtmateriaal kan. Ooit gehad met onze hond. Toen zijn de hechtingen er wat eerder uitgehaald. Verstandig om toch weer even contact op te nemen met de da. Wat is er precies verwijderd, tumoren?
Door Parelridder
#3189955
chandho schreef:Goeiemorgen,

Mij n kat Garfield werd vorige week geopereerd aan 2 bollekes op zijn buik. Na een paar dagen kwam daar nogal wat spanning op te staan, dierenarts heeft dan gedraineerd, maar 2 dagen later stond het weer een beetje bol. Toen werd besloten om opnieuw open te doen en de inwendige oplosbare draadjes samen met wat littekenweefsel te verwijderen. Ik mocht er "savonds om maar dat moment bloedde zijn wond nog. Dus ben ik hem de volgende dag gaan halen, gisteren. Deze morgen is er nu weer zwelling ter hoogte van het bovenste draadje...Iemand ervaring hiermee? Ben nogal ongerust

groetjes
:(
'k Heb er gen ervaring mee, maar ik zou niet afwachten en meteen even je da bellen. Je kunt ook proberen of je er een duidelijke foto van maken kunt en die naar hen mailen om in te schatten hoe snel je moet langs komen. Maar vaak vertekent de kleur en mate van zwelling op foto's even al het al dan niet plakkerig zijn, dus 'life' is wel duidelijker.

Beterschap!!
Gebruikersavatar
Door chandho
#3189960
de dierenarts noemt het cystes, het is een kater, ik dacht aan melkkliertumoren,dit komt soms voor bij katers ook. Er werd ook geen labo onderzoek gedaan op de knobbleltjes. Hij werd eerst inwendig genaaid, dus men dacht misschien verdraagt hij de oplosbare draadjes niet, die werden verwijderd en hij werd nu aan de buitenkant genaaid en daar zit nu weer wat zwelling. Heb de dierenarts gebeld en die zegt dat daar een bloedvaatje is afgebonden, en als hij normaal eet en zo, moet ik me geen zorgen maken. Ik zal het toch maar in de gaten houden.

groetjes
Gebruikersavatar
Door chandho
#3190698
Wel Garfield lijkt er geen last van te hebben, hij eet nog altijd heel goed, springt overal op en af...de zwelling lijkt afgenomen, er zit nu wel een harde knobbel ter hoogte van de eerste 2 draadjes....
Afwachten tot morgen dus.
Gebruikersavatar
Door chandho
#3193555
Er zat dus inderdaad weeral wat ontsteking op, intussen zijn de draadjes verwijderd en het ziet er goed uit. Bedankt voor de reacties.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door