Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3190367
In maart ben ik pas jarig, maar meestal komt er in januari of februari iets op mijn pad wat ik graag wil hebben en ook een bezuiningseffect heeft en dan wordt het alvast gekocht en in gebruik genomen :-X :P Mijn vader en ik hebben allebei een vloerlamp in de kamer omdat er een stuk is waar je moeilijk een wandlamp vastmaakt...... De oude lamp is een halogeenlamp, met bovenin max 300 watt en een leeslampje van 60 watt. Die uplighter staat elke avond aan, niet op zijn hardst, maar toch wel op de helft denk ik. Nu stond er in een folder van een lampenwinkel in Utrecht een mooie vloerlamp met ledverlichting.... de uplighter max 18 watt en de leeslamp 4 watt............ tel uit je winst, de uplighter staat nu ook niet vol aan, zeg 10 watt en het leeslampje alleen als ik iets moet doen waarbij ik meer direct licht nodig heb. Ik bespaar dus per avond 140 watt per uur in de uplighter. Zeg dat je de lamp 4,5 uur aan hebt, dan is het een besparing van 630 watt per avond en zo'n 4.400 watt per week. Is toch geld......

Dit is mijn verjaarskado:
Afbeelding

Afbeelding


Oud en nieuw:
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door