Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#3190263
Xerox heeft al 4 jaar de diagnoses HD D, spondylose en artrose. Met driekwart dosering Novacam en Doils visolie hebben we bíjna het onvoorstelbare bereikt: zijn 10de verjaardag viert hij op 28 april en hij is nog steeds gelukkig.

Sinds afgelopen zondag loopt hij zonder aanwijsbare reden op 3 poten. Aan het begin van een kort boswandelingetje liep hij iets stram en bij de auto gebruikte hij zijn rechterachterpoot niet meer. Dit is altijd al zijn slechte poot, maar zó slecht heb ik hem niet eerder gezien. En dan? Ik overwoog al langer CBD-olie, dit krijgt hij sinds gisteren.

Meer synthetische pijnstilling is geen optie, want zijn maag kan niet meer verdragen dan hij nu krijgt. Vandaar ook de CBD, volledig natuurlijk en niet belastend voor de maag.

Ik wil nog een keer alles op alles zetten om hem weer aan het lopen te krijgen, want Xerox maakt in alles duidelijk dat hij maar 1 ding wil: leven. Het liefst laat ik hem onderzoeken en behandelen zonder narcose, dus geen röntgenfoto's of MRI.

Ik dacht eerst aan dokter Aharon van kreupeldier.nl, maar gezien zijn spondylose en de ervaringen hier op BP, streep ik dat af. De Wagenrenk in Wageningen heeft een orthopeed die wel kan voelen, maar hoogstwaarschijnlijk andere synthetische medicatie zal meegeven. Dat wil ik nu net niet, ik wil eigenlijk dat het probleem in zijn lichaam van buitenaf opgespoord en opgelost wordt, voor zover mogelijk. Hij hoeft niet als een jonge God rond te huppelen, dat zou niet realistisch zijn. Als hij maar gewoon weer kan lopen...

Waar kan ik (liefst niet pas over 2 weken) terecht met Xerox voor goed onderzoek zonder narcose en direct aansluitend een behandeling? Ik denk zelf aan osteopatie (daar ben ik met hem nog nooit geweest), maar wie en waar? We wonen zelf in Arnhem, Gelderland.
Laatst gewijzigd door Xerox op za 23 jan 2016, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#3190289
Ik zou Fenella eens naar hem laten kijken.
Mijn labje heeft ook spondylose, hd, artrose, kreeg van mijn da een pijnstiller waar ik niet zo tevreden over was, heb haar toen gevraagd naar hem te kijken. Ze is dierenarts,osteopaat en geeft ook acupunctuur, bekijkt het dier volledig, en is ook eerlijk tegen je, gaf mij adviezen mbt toevoegingen te geven, maar ook een andere pijnstiller, en daar doet mijn oudje( 15 + ) het nog goed op. Ze heeft mijn lab toen alleen een behandeling gegeven op algehele gezondheid, dus niet op de hd enz, want zei ze ik kan dat wel doen, maar hij staat scheef, daar voelt hij zich comfortabel bij, als ik dat recht ga zetten, is het eind resultaat slechter dan waar hij nu staat. Vol overgave heeft hij zijn behandeling ondergaan, mijn teef vond het maar niks dat er wel aan hem gefrummeld werd en niet aan haar, terwijl ze echt niet een allemans vriend was, maar ze waren beide helemaal weg van haar. Gewoon een no nonsens persoon die er is voor je dier.
http://www.dierenarts-osteopaat.nl/?page_id=29
Beterschap voor Xeros.
#3190421
Lizzy schreef:Zou er geen kruisband afgescheurd kunnen zijn?

Kun je naar Eersel of is dat te ver weg ?
De afstand doet er niet toe, daar zit een goede kliniek begrijp ik? Ik kreeg net al een berichtje via Facebook als reactie op een filmpje, of het de kruisband niet is....

Verder: bedankt voor de tips!
#3190437
Lizzy schreef:Zou er geen kruisband afgescheurd kunnen zijn?

Kun je naar Eersel of is dat te ver weg ?
Ik dacht ook aan een ev. gescheurde kruisband ja
Dat kan soms geleidelijk gaan . Totdat de kruisband op een dag echt pang zegt
En gezien alle andere , al bestaande klachten zou ik naar een goede arts gaan ja . En niet naar Aharon
Ik duim voor Xerox dat het meevalt :-*
#3190608
De gescheurde kruisband was zelfs zonder röntgenfoto's om andere zaken uit te sluiten, 100% zeker. Xerox gaat maandagochtend onder het mes. We gaan een ontzettend zware tijd tegemoet vrees ik, maar voor inslapen is Xerox echt niet klaar en vooral geestelijk nog veel en veel te goed.

Nog een dagje om te knuffelen en dan gaan we samen de strijd aan. We hebben al veel overwonnen samen, maar dit zal heftig worden... Maar wel de enige juiste beslissing. De arts vond hem heel goed bespierd en enorm sterk voor zijn leeftijd, dus die mazzel hebben we.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door