Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3188519
Omdat Bandit wijdbeens loopt, kreeg ik van de hondenschool het advies om naar Frank Dirckx te gaan. Dat is een dierfysiotherapeut die werkt in Lathum.

Heeft er iemand ervaring (positief of negatief) met deze meneer?

Ik vind het nogal spannend en kan niks over hem vinden. ;)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#3190260
Late reactie, maar ik heb Frank 1x bij mijn IJslander (paard) gehad. Hij was met 20 minuten klaar, had tijdens de behandeling met mijn stalhouder staan kletsen, stopte 80 euro in zijn zak en was weg. Ik ben voor mijn hond nu op zoek naar een andere osteo, een die echt de tijd neemt, meer uitleg geeft en ook adviezen voor na de behandeling.
#3190293
Oh, bedankt voor je reactie!!
Geeft niks dat hij 'wat later' komt, aan de informatie heb ik wat en daar gaat het toch om. ;)

Ik ben er nog niet geweest.
Hmm, ik ben wel iemand die graag eerst weet waar ze aan toe is, vooral als het om de behandeling van mijn hond gaat. Als hij zo weinig uitleg geeft.....

Is je paard uiteindelijk wel goed geholpen? Waren de problemen over?
Door evelyn02
#3190796
Ik heb goede ervaringen met Marielle Kamphorst, osteopaat (en fysiotherapeut). Werkt in de dierenkliniek in Vorden.
Ze is aardig voor baas en hond. Neemt de tijd en geeft uitleg. Mijn hond heeft ze steeds goed geholpen.
#3190799
Bedankt voor het meedenken!!
Vorden is eigenlijk te ver weg voor mij omdat ik geen auto heb.

Ik wil vooralsnog eventjes de reactie afwachten van die andere osteopaat.
Anders zal ik me verder verdiepen in mevrouw Kamphorst. Wie weet kan ik een bezoek combineren met iets anders. ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3190920
Frank is een prima osteopaat als je zorgt dat er rust is, en veel tijd. Oftewel: geen mensen eromheen want dan gaat hij kletsen en vind ik het resultaat echt minder.

Maar, hij kan echt heel goed helpen!
#3191001
Bedankt Hope!!
Tja, hoe weet ik of er meer mensen zijn als ik kom?
Als ik je ervaring lees, is het toch wel prettig als hij zich op je dier kan concentreren!

Ik wil nog even afwachten hoe die vrouw gaat reageren die ik dit weekend gemaild heb.
#3192522
Afgelopen maandag belde Aike mij op. We hadden voor donderdag afgesproken.
Maar nu is Bandit ziek geworden en door de prednison worden (ook) pijnprikkels onderdrukt. Daardoor kan ze Bandit onvoldoende onderzoeken (Bandit kan moeilijker pijn aangeven), dus de afspraak is verzet naar over 2 weken.

Omdat Bandit zieker geworden is, is gister de prednison verdrievoudigd en de kuur verlengd, dus wéér de afspraak met Aike af moeten zeggen. :(

Zodra Bandit helemaal van de prednison af is, maak ik een nieuwe afspraak.
#3192683
Oh, jij ben toch met jouw Bandit bezig geweest, je kan niet álles bijhouden toch. ;)

Dit topic gaat over mijn Bandit. http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 8&t=131425
(ik hoop dat dat zo werkt) Het is nogal een lap tekst, anders kijk je alleen naar de foto's, dat geeft ook wel een beeld denk ik. ;)

Zondag kreeg hij opeens dikke lippen en neus. En op dinsdagavond begon het kapot te gaan. De dag later ging het heel erg kapot. Vrijdagavond weer terug naar de dierenarts: koorts en het herstel ging niet goed. De prednison was verdrievoudigd en antibiotica erbij.
Nu gaat hij eindelijk een beetje opknappen. Zo blij!! Maar hij is nog heel erg moe en ik mag er elke nacht 2 x uit. Dus baasje is inmiddels ook erg moe. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door