Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3190145
Ik heb van iemand een partij barf overgenomen en er zit een haasproduct bij wat ik niet thuis kan brengen. Het zit per 5 kilo verpakt en het is een soort van gehakseld, niet echt gemaken maar ook niet helemaal heel. Het lijkt een mengeling van vlees en orgaan door elkaar. Iemand hier bekend mee? Het ziet eruit als afkomstig van een bp lijntje.
Door hannabelgje
#3190229
Ik denk dat het een combi is van spiervlees en hart. Stukjes hart zijn duidelijk herkenbaar. Verder zie ik geen andere organen terug. Ik ga het maar geven als combi orgaan/spier.
Door hannabelgje
#3190237
Live zie ik dat het voornamelijk stukjes spiervlees zijn, maar ik kwam ook stukjes hart tegen. De katten hebben het getest en die werden helemaal wild ervan. Ik ga het 1x per week voeren dus in principe maakt het ook niet zo heel veel uit zolang ze het graag eten. Maar ik dacht dat het misschien een bekend product zou zijn. Zelf heb ik eigenlijk nooit haas.
Gebruikersavatar
Door pike
#3190253
miik schreef:Ik weet dat Roek soms gemalen haas aanbiedt.,..
Het ziet er idd wel uit als grof gemalen haas oid...
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 4&t=130840
De gemalen haas van Roek ziet anders uit. Dat zijn gemalen koppen met vacht, is fijner dan dit en er zit dus overduidelijk haar in.

Dit ziet uit als een klein gesneden mix van vlees met orgaan. De bruine stukjes zijn waarschijnlijk lever.
Door Janita Bleeker
#3190311
Hallootjes. Heb vandaag weer boodschappen gedaan voor groenteprutje. Ik doe dit aan de hand van de lijst van barfplaats. Ik heb zoete bataat gekocht maar moet ik deze eerst koken? Staat nl niet op de lijst en bij aardappel wel. Bataat is ook een soort aardappel.
Gebruikersavatar
Door pike
#3190380
Janita Bleeker schreef:Sorry verkeerd geplaatst :-[
Hier off-topic maar ik wil toch even reageren. Ik weet niet waar je vraag naar toe is gegaan? Maar bataat kan je rauw door de mix malen. Het is eigenlijk NIET een soort aardappel want de bataat komt uit een heel andere familie. De bataat komt uit de Windefamilie, de aardappel uit de Nachtschadefamilie. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door