Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3189740
Echt? Dat wist ik niet.
Had het pas geleden gekocht omdat we last hadden van vlooien en ze niet weg kregen.
2x alle dieren ingepoederd ermee en geen vlo meer te bekennen ( de vloer enzo hebben we met azijn ingesprayd).

Daarna dacht ik: mmmh zal de honden en kat ook maar eens ontwormen ermee want zeno kreeg last van zijn achterste.

Net op de kalender gekeken en vandaag zitten we op dag 10 van de kuur dus nog 11 dagen te gaan.

Nu dus blijkt dat ze wormen hebben/hadden moet ik het dan na een week of 2 weer herhalen net zoals met een ontwormingspil of hoeft dat niet?
#3189944
renate1985 schreef:Vlooien hetzelfde. Met het uitkammen van de kat alleen maar dode platte vlooien. Voor ons geen chemische troep meer.
Ideaal! Het enige nadeel vind ik dat het zo op mijn luchtwegen slaat en het m'n huid zo uitdroogt (ik heb het gebruikt voor de kippen, bloedluis). Zou dat bij je hond of kat niet gebeuren?

Maar dagelijks inwendig geven tegen wormen, kan dat of kan dat niet? Heeft iemand enig idee?
#3189946
[quote="Lizzy"]Over dat spul he, ik heb ook wel gelezen dat je het dagelijks, altijd mag geven. Wat is daar van waar, weet jij dat Lazy Garfield?

Ik heb het ook besteld. Wat een verrassend goede resultaten lees ik over dit middel!
Mijn teckel (bijna 6 maanden) heeft net een herhaalkuur Panacur gekregen vanwege een giardia besmetting en nu vraag ik me af of ik Diatom de komende maanden beter dagelijks kan geven.
Ook vraag ik me af of het naast het gebruik verstandig is de gebruikelijke ontworming voor pups te geven, in dit geval Milmemax.
Ik ben erg geschrokken van de longwormbesmetting van Linga (gelukkig gaat het nu goed met haar !!!) en ben mede daardoor geneigd preventief te blijven ontwormen.
#3189953
Lizzy schreef:Ideaal! Het enige nadeel vind ik dat het zo op mijn luchtwegen slaat en het m'n huid zo uitdroogt (ik heb het gebruikt voor de kippen, bloedluis). Zou dat bij je hond of kat niet gebeuren?

Maar dagelijks inwendig geven tegen wormen, kan dat of kan dat niet? Heeft iemand enig idee?
Ik heb mijn honden ingesmeerd en toen 4 dagen niet.
Toen weer ingesmeerd en dat is nu alweer 3 weken geleden.
De huid van mijn honden is er niet droger door geworden alleen de eerste dag omdat ik ze helemaal wit in smeer.
Verder gebruik ik zelf een mondkap en handschoenen met inwrijven dus geen last van droge handen of mijn longen.

Dagelijks inwendig geven weet ik niet. Dat kan ik ook nergens terug vinden. Ook duur van de kuur kon ik niet vinden.
Moet zeggen dat ik aan de honden en de kat niks merk. De poep is alleen wat grijzer van kleur maar verder niks. Dus heb niet het idee dat het kwaad kan.
#3190004
Lizzy schreef:Over dat spul he, ik heb ook wel gelezen dat je het dagelijks, altijd mag geven. Wat is daar van waar, weet jij dat Lazy Garfield?

Zo, de dode wormen kwamen eruit?!? Wow!
Dat schijnt gewoon te kunnen ja maar ik doe dat niet. Over hoe het te doen heb ik destijds contact gehad van Annemarie Rijnveld.
Die weet er veel van.
#3190005
Lizzy schreef:Ideaal! Het enige nadeel vind ik dat het zo op mijn luchtwegen slaat en het m'n huid zo uitdroogt (ik heb het gebruikt voor de kippen, bloedluis). Zou dat bij je hond of kat niet gebeuren?

Maar dagelijks inwendig geven tegen wormen, kan dat of kan dat niet? Heeft iemand enig idee?
Ja dat klopt, het is heel fijn gemalen spul en stuift verschrikkelijk.
En het droogt uit ja.
Over dagelijks geven zou je Annemarie Rijnveld eens een PB kunnen sturen, ben ik ook wel benieuwd naar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door