Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#3189547
Ik vergat nog iets.

Dat mijn hond na de eerste acupunctuur behandeling echt een ongelooflijke jeuk over haar gehele lijf had, trekken ze in twijfel. De dierenarts zou namelijk bij het 2e bezoek niets gezien hebben dat ernaar verwees.
In werkelijkheid kwamen we jeukend naar binnen en gingen we jeukend naar buiten. Ze had zelfs een roze Betty Boop broekje aan waar men nog om moest lachen.
Het feit dat er weinig krab sporen op haar lijf te vinden waren (ze waren er wel, al beweren zij van niet), is slechts te wijten aan het feit dat ik eerst de nachten naast haar op de bank doorbracht en zij later de nachten naast ons bed door bracht. Ook regelden wij het zo dat ze overdag ook niet alleen was. Ze moest van mij zelfs mee naar de wc. Alleen zo konden wij voorkomen dat ze zichzelf ernstig kapot zou maken.
Maar omdat hun arts dit alles niet in hun systeem gezet zou hebben, zou het niet waar zijn.. Tjee, wie zal al die slapeloze nachten nu gevoeld hebben..

Ik maak me er echt zo kwaad over..
Door Parelridder
#3189557
Roosj schreef:Volgens mij was die term die tig keer herhaald werd iets van "Good Medical Practise". Alsof het waar is dat je goed bent als je het maar vaak genoeg en in het Engels herhaald. Ze kon het niet eens in goed Engels uitspreken haha..
:biggrin2:

Ik kan me je boosheid en verdriet zo voor stellen! :bigarmhug: :-*

Laat het allemaal even bezinken, slaap er (letterlijk..) een nachtje over of je het opbrengt daarover een klacht in te dienen. Wat een klacht oplevert is max. een berisping. Echter, middels een berisping (= erkenning) kun je ook schadevergoeding krijgen.
Maar misschien zeker zo belangrijk is dat het wellicht iets verandert in de gang van zaken voor de toekomst, voor ándere mensen die daar met dezelfde hooggespannen verwachtingen n.a.v. grote beloftes binnen stappen, om in werkelijkheid uitstel van behandeling te krijgen en/of onjuiste info.
Door Parelridder
#3189564
Roosj schreef:Ik vergat nog iets.

Dat mijn hond na de eerste acupunctuur behandeling echt een ongelooflijke jeuk over haar gehele lijf had, trekken ze in twijfel. De dierenarts zou namelijk bij het 2e bezoek niets gezien hebben dat ernaar verwees.
In werkelijkheid kwamen we jeukend naar binnen en gingen we jeukend naar buiten. Ze had zelfs een roze Betty Boop broekje aan waar men nog om moest lachen.
Het feit dat er weinig krab sporen op haar lijf te vinden waren (ze waren er wel, al beweren zij van niet), is slechts te wijten aan het feit dat ik eerst de nachten naast haar op de bank doorbracht en zij later de nachten naast ons bed door bracht. Ook regelden wij het zo dat ze overdag ook niet alleen was. Ze moest van mij zelfs mee naar de wc. Alleen zo konden wij voorkomen dat ze zichzelf ernstig kapot zou maken.
Maar omdat hun arts dit alles niet in hun systeem gezet zou hebben, zou het niet waar zijn.. Tjee, wie zal al die slapeloze nachten nu gevoeld hebben..

Ik maak me er echt zo kwaad over..
Aaargh!! Dat is wel héél dom!!! Heel vergelijkbaar met een hond die gewrichtsklachten gehad heeft, waarna de belasting wordt aangepast zodat de klachten weer afnemen, om vervolgens te concluderen "De hond loopt goed, hij mankeert niets". Nee, de EIGENAAR heeft middels grote en goede zorg de gevolgen weten te beperken, dat is heel wat anders!
Door Roosj
#3189598
Parelridder schreef:Aaargh!! Dat is wel héél dom!!! Heel vergelijkbaar met een hond die gewrichtsklachten gehad heeft, waarna de belasting wordt aangepast zodat de klachten weer afnemen, om vervolgens te concluderen "De hond loopt goed, hij mankeert niets". Nee, de EIGENAAR heeft middels grote en goede zorg de gevolgen weten te beperken, dat is heel wat anders!
Ja inderdaad..

Ik heb hun gister wel wederom per mail gevraagd om mijn review van hun site af te halen, tot nu toe zeggen ze daar geen woord over en gebeurd dit ook niet.

Over een klacht ga ik inderdaad eerst ff denken. Ik haal me er waarschijnlijk meer ellende mee op mijn hals als dat ik het laat rusten, maar aan de andere kant is het idd wel zo dat ik nu de meest bizarre fouten om me heen hoor en het mss tijd is dat ze "wakker geschud" gaan worden.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3189601
Roosj schreef:Dat is inderdaad wel bij me op gekomen, maar deze praktijk lijkt gewoon niet te willen leren. Wat voor nut heeft zo'n klacht dan en waar zou ik zo'n klacht in moeten dienen?
Dierenartsen hebben een veterinaire tuchtcollege https://www.veterinairtuchtcollege.nl. Daar kun je je klacht neerleggen als je geen gehoor vindt bij de praktijk. En daar kunnen wel degelijk sancties op volgen. O.a berispingen.

Ik heb vol verbazing je verhaal gelezen en zou daar zeker werk van maken! Helaas weten veel mensen volgens mij niet eens dat ook dierenartsen een tuchtcollege hebben.
Door hamada
#3189743
Ik kan me voorstellen dat je twijfelt aan het indienen van een klacht, maar voor zo' n praktijk is een klacht via het tuchtcolege toch echt wel serieuzer dan een mondeling of zelf schriftelijk klagende particulier. Het geeft nl aan dat er meegekeken wordt met ze. En zo'n klacht blijft in hun dossier zitten, ongeacht wat de uitslag wordt.
Het is echt van een andere orde, hoor.
Door Roosj
#3189784
hamada schreef:Ik kan me voorstellen dat je twijfelt aan het indienen van een klacht, maar voor zo' n praktijk is een klacht via het tuchtcolege toch echt wel serieuzer dan een mondeling of zelf schriftelijk klagende particulier. Het geeft nl aan dat er meegekeken wordt met ze. En zo'n klacht blijft in hun dossier zitten, ongeacht wat de uitslag wordt.
Het is echt van een andere orde, hoor.
Mijn probleem is dat wij privé al ontzettend veel voor onze kiezen hebben gekregen en op basis daarvan is het voor ons beter om de stress van een klacht niet aan te gaan. Aan de andere kant wil ik dat ze ervan leren zodat andere dieren niet hetzelfde lot hoeven te ondergaan. Vandaar dat ik twijfel.
Door hamada
#3189836
Dat is dan een lastige afwegen.
Ik denk dat het er dan om gaat wat meer stress oplevert: de ergenis over de houding van de praktijk en de gevolgen van hun handelen of een klacht indienen.
Lijkt me niet gemakkelijk.
Succes en sterkte met het overdenken en het verwerken.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#3192851
Ik zou wel graag willen weten om welke praktijk dit gaat, want dan gaan we DAAR DUS NIET naar toe :???:

Mag ook in een pb.

Ellendig hoor, dat je daar zo bent behandeld!!
Door Roosj
#3196342
Vol blijdschap kan ik jullie vermelden dat met dank aan een reguliere dierenarts en Praktijk Den Hoek, alle klachten zijn opgelost! :D
Haar jeuk is weg, haar eetlust is ongelooflijk, haar energie is af en toe een beetje te haha. En wat is dit toch heerlijk. Ik heb EINDELIJK mijn meissie 100% terug!!

De jeuk is door Den Hoek aangepakt. Ze had ook al zo'n 1,5 jaar een ontstoken oor. Na 8 weken antibiotica wilde Any Animal alleen nog opereren en dat wilde ik niet omdat mijn hond niet tegen de narcose kan. Dit bleef ik herhalen, maar ze wilden niets. Geen nieuwe swab, geen andere antibiotica, niets.

Bij de reguliere da elders heb ik 2 of 3 weken gezalfd en nu is het dus volledig over. Dit is een resultaat dat ik dus niet bij Any Animal gehad heb. Helaas moet ik nu wel haar leven lang oorreinigers gebruiken omdat haar oor blijvend beschadigd zou zijn.

De kans dat ik een klacht ga indienen, is daarom reëel.
Door Parelridder
#3196549
Roosj schreef:Vol blijdschap kan ik jullie vermelden dat met dank aan een reguliere dierenarts en Praktijk Den Hoek, alle klachten zijn opgelost! :D
Haar jeuk is weg, haar eetlust is ongelooflijk, haar energie is af en toe een beetje te haha. En wat is dit toch heerlijk. Ik heb EINDELIJK mijn meissie 100% terug!!

De jeuk is door Den Hoek aangepakt. Ze had ook al zo'n 1,5 jaar een ontstoken oor. Na 8 weken antibiotica wilde Any Animal alleen nog opereren en dat wilde ik niet omdat mijn hond niet tegen de narcose kan. Dit bleef ik herhalen, maar ze wilden niets. Geen nieuwe swab, geen andere antibiotica, niets.

Bij de reguliere da elders heb ik 2 of 3 weken gezalfd en nu is het dus volledig over. Dit is een resultaat dat ik dus niet bij Any Animal gehad heb. Helaas moet ik nu wel haar leven lang oorreinigers gebruiken omdat haar oor blijvend beschadigd zou zijn.

De kans dat ik een klacht ga indienen, is daarom reëel.
Meis wat ontzéttend fijn dat het nu eindelijk verholpen is!!!!!!! En eigenlijk, ondanks de duur, gelukkig toch nog eenvoudig :bigarmhug:
Door Roosj
#3196557
Ja, de reguliere da had er wel een hard hoofd in dat het zo ver zou verbeteren omdat er al "bijna geen gehoorgang zichtbaar" was. Dat vermelde die da letterlijk. Ze had ook niet zo'n snelle verbetering verwacht.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door