Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#318598
Ziggy heeft sinds ik haar heb huiduitslag, maar het wordt iedere dag erger. Over heel haar lichaam heeft ze schilfers en rode bultjes (en in sommige bultjes zit een beetje pus, soort jeugdpuistjes)
Kan dit komen door de omschakeling van voeding of moet ik aan iets anders gaan denken. Ik weet bijna zeker dat als ik naar de da ga dat ze me daar een of ander dieetvoer zullen proberen aan te smeren (wat nooit zal lukken). Dus misschien dat iemand hier op bp deze symptomen herkent en weet waardoor het komt en wat ik hier tegen kan doen. Ze krijgt al vier keer in de week een visolie capsule en ze krijgt schapevet, maar het helpt helemaal niet.
Ook heeft ze iedere keer verstopte anaalklieren die ik zelf al twee keer heb uitgeknepen en 1 keer bij de da heb uit laten knijpen, maar nu zitten ze weer vol (heel vreemd aangezien mijn andere honden hier nooit last van hebben). De da-assistente raadde mij aan om het inwendig met ab te laten spoelen en dit meerdere keren. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt allemaal!!
Door Laura2004
#318784
Nitus schreef: Dit klinkt als ontgiften :-\. Is het misschien geen idee om een groene leem kuur te geven?
Waar kan ik dit halen en hoe werkt dit?
Door Lizzy
#318802
Groene leem kun je gewoon bij de reformwinkel kopen.

Overigens vind ik het niet verstandig om die anaalklieren maar blijven uit te knijpen. Dat kan op een gegeven moment ook niet goed zijn en volgens mij maak je daar het probleem mogelijk alleen maar erger mee (de anaalklierproblemen).

In jouw geval zou ik dus zelf naar een goede homeopathisch werkend dierenarts gaan. Je hebt er zelfs die pro-vers zijn.
Gebruikersavatar
Door Mischa
#318807
Een collega van mij had een bouvier waarbij om de zoveel tijd standaard de anaalklieren uitgeknepen moesten worden. Voor de hond een ramp, voor de dierenarts een vaste bron van inkomsten. Toen is ze ermee naar een andere dierenarts gegaan en die heeft ze verwijderd en toen was het over met alle problemen.

Ik weet verder niet waar die klieren allemaal toe dienen. Maar als niets meer helpt is verwijderen misschien een optie. Vraag eens aan de dierenarts of dat gebruikelijk is.

Groetjes
Door sascha
#318947
hallo

je zou kunnen proberen om je hond te wassen met rooibosthee
rooibosthee is n.l. tegen huidproblemen vandaar en je kunt haar ook appel azijn laten drinken is ook tegen huidproblemen heb ik van een klassiek homeopaat die zich heeft verdiept in dieren

groetjes en succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door