Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#318476
Bij de drogist heb ik gevraagd naar groene leem en toen kreeg ik Superfijne groene klei van Acgiletz. Importeur Aroma vera. Voor inwendig gebruik.
Is dit nu wel de goede of is dit helemaal verkeerd?
Ik wil het aan Josie geven (Teckel)omdat ze dus altijd die antiloopsheidtroep heeft gehad, maar hoeveel? Er staat op 1 dessertlepel aangemaakt in een kopje water per dag.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#318478
Zo te lezen heb je de juiste groene leem, dit wordt soms ook klei genoemd, en het merk doet er niet zo toe.
Ik zou voor Josie een theelepeltje per dag over haar voer doen. Je kan het wel in een kopje water oplossen, maar de meeste honden drinken dat niet vrijwillig op, door het voer vinden de meeste honden geen probleem.
Door Ike
#318481
ik heb hetzelfde merk, doe het oplossen in een beetje water en dan door wat biogarde yoghurt, dan nog vind ike het niet geweldig maar eet het wel op!
Door Lind@
#318482
Aaah mooi zo! Ze drinkt namelijk al zo weinig dus vroeg ik me af hoe ik dit moest gaan toedienen.
Handig dat het over het voer kan.
Weet je toevallig ook hoe lang ik het moet geven?
Door Audrina
#318494
Mijn jongste teef heeft nu in ca 5 maanden tijd 2 keer een leemkuurtje gehad en met mijn reu ben ik nu ook weer bezig en ik heb aan allebei niks gemerkt. Misschien dat je hond de eerste dagen een beetje hangerig wordt, maar echt superberoerd, nee dat zal wel meevallen denk ik. Of je hond moet echt boordevol troep zitten wat er door die leemkuur allemaal in 1 keer uitkomt.
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 11 mei 2005, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
#318497
Ik ben benieuwd.....
Ze heeft altijd antiloopsheidspuiten en brokken gehad bij haar vorige baasje, eigenlijk had ik al veel en veel eerder zo'n kuurtje moeten doen, maar ik wilde afwachten of het lijfje uit zichzelf weer loops kon worden, maar dat kan dus niet. Ook stinkt ze als een bunzing, dus er zal best wat uitkomen!
Door Audrina
#318502
Als je een paar dagen leem geeft en het wordt te heftig (dat ze toch beroerd gaat worden) kan je altijd nog de dosering halveren.
Door Lind@
#318504
Audrina schreef: Als je een paar dagen leem geeft en het wordt te heftig (dat ze toch beroerd gaat worden) kan je altijd nog de dosering halveren.
Ok, dank je ;) Vanavond krijgt ze meteen de eerste dosis ;)
Door Lind@
#318616
Audrina schreef: Ik moet het hier trouwens wel altijd goed door de CB prakken anders eten ze het mooi niet op. ::)
Ze hebben het heerlijk opge(vr)eten!!! :D
Door Supermax
#318941
Dan heb ik toch een erg makkelijke hond :). Max (duitse dog) dronk het zo op uit het schaaltje..... Had het gewoon in water opgelost en het hem voor gehouden en meneer dronk het zo op..... Heeft ie de hele kuur lang gedaan, heb er alleen niet veel effect van gezien maar ach....
Door amber2
#319137
Hebben jullie ook wel eens de reinigingskuur met leem en essentiele olien geprobeerd? Dit wordt door de Silverlinde aangeraden met olien van tea-tree, citroen en jeneverbes. Werkt sterker dan als je alleen groene leem gebruikt. Helaas lukt het mij niet om etherische olieen aan de honden te geven, ze weigeren het te eten.. Maar dit is lang niet bij alle honden zo heb ik begrepen; als je het maar in een lekker hapje verpakt (blokje kaas, stukje worst oid).
Door amber2
#319143
Ik lees net dat iemand de leem in de waterbak deed. Dit zou ikzelf niet doen, want de leem zakt naar de bodem en dan heb je toch veel minder kans op een goed resultaat omdat ze er nog maar weinig van binnenkrijgen. Gewoon door het voer mengen dus!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door