Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#3187175
Gister kwam ik thuis. Max wou deze avond niet eten kreeg ik te horen van mijn ex. Bij thuiskomst zag ik dat hij de halve woonkamer had onder gebraakt. Terwijl ik de laatste restjes opruim braakt hij opnieuw. Ik lijk te horen dat hij vervolgens een buffelhoorn oppakt om erom te sabbelen. Niets is minder waar. Meneer had iets hards uitgebraakt. Terwijl ik het ding bekijk zie ik een ingedeukte piepbal erin. Ik herken ze...van de action. Een tijd geleden zag ik bij een andere Cane Corso een soortgelijk verhaal. Ik had deze ballen al verbannen. Max sloopt nog wel eens een speeltje, maar spuugt elk stukje braaf uit. Hoe hij het heeft binnen gekregen...ik vermoed dat tijdens het spelen (hij gooit ze zelf weg, springt ermee op de tuintafel, rent er mee rond) de bal in zijn keel is gegleden.

Het is eruit, maar mijn god ik weet niet hoe lang dit ding er al heeft ingezeten. Hij poept elke dag braaf, en tot gister at hij goed. Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik alsnog een DA moet bellen met dit "geval" het is eruit. Hij is vandaag erg rustig, voelt zich beetje zielig. Maar ik heb hem vannacht ook mee naar bed genomen om hem in de gaten te houden omdat ik me zorgen maakte vannacht. Meestal is hij na zo'n nacht bij mij een enorme kleef-aan-hond.

Wat denken jullie? De dierenarts bellen of gewoon vandaag en morgen even afkijken of hij weer gewoon gaat eten? Hij heeft gister voor het braken overigens nog wel een bakje smuldier gehad als extra. Avond maaltijd liet hij staan, daarna is hij gaan braken en kwam op het laatst die bal eruit. Daarna heeft hij ook niet meer gebraakt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3187192
Als je zeker weet dat alles eruit is en de hond doet en voelt zich verder prima, dan is het denk ik wel klaar nu. Dank het beschermengeltje maar, want de hond van een kennis van mij is hier jaren geleden aan overleden. Die hond had een plastic speeltje gesloopt en stukken waren in de darm terechtgekomen, daar keihard geworden en pas na maanden klachten gaan geven. Alleen zaten de stukken overal door de darm heen verkleeft en was er niks meer te redden.

Zooi is het. De weekmakers in plastic reageren heel raar op maagzuur, dan wordt het plastic keihard.
Door marjan23
#3189305
Ik ben zeer dankbaar dat het in zijn geheel eruit is gekomen. Ik ben er ook van overtuigd dan het niet bewust is opgegeten maar met spelen naar binnen is geslikt. Kleine bal, grote hond. Dacht ook echt na een soortgelijk verhaal al die kleine piepballen had ontruimt. Maar blijkbaar lag er nog één verstopt.

Hij is gewoon levendig, eet normaal, poept normaal etc.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3189322
Jeetje!
Wat een geluk dat die bal in de maag is blijven zitten en hij hem later heeft kunnen uitspugen! Eenmaal in de darmen kan dat grote problemen geven.

Als die bal er heel uitgekomen is en je hond is weer een beetje zichzelf denk ik dat er verder niks aan de hand is.
Als je twijfelt, kan je altijd de dierenarts bellen en je verhaal doen.
Door Lizzy
#3189567
Ik sluit me aan bij Lique. Ik denk dat je het wel gehad hebt maar man man, wat hebben jullie een toffe beschermengel! Die heeft overuren gemaakt de laatste tijd! Ik zou hem gewoon goed in de gaten houden en bij de eerste beste symptomen van "bleh niet lekker" gelijk hier aan denken. Maar aangezien ie er in z'n geheel is uitgekomen, denk ik dat dit het was.
Door Diego
#3189654
Wat een mazzel dat het er heel is uitgekomen, en dat het überhaupt eruit is gekomen! Ik denk dat het de na reactie is van alles en dat hij nu weer lekker op gaat knappen van het gespuug.
Ik ben erg op mijn hoede nu met speeltjes.
Mijn hond heeft door zo'n stomme pieper een hele zware operatie gehad, die was dus in zijn maag naar de darm toe vast komen te zitten en de boel naar de darmen toe was dus verstopt. We wisten eerst niet wat er was met hem, tot we een popje vonden in de tuin zonder de pieper erin. ( hadden we gekregen, komt nooit meer in huis, rot dingen!). Op de foto was iets ronds te zien, en bij de operatie kwam dat eruit.
Ik ben nog nooit zo bang geweest, want daarna heeft het nog lang geduurd voor hij de oude was, maar gelukkig goed gegaan verder.

Ik ben blij voor je dat hij het uitgespuugd heeft!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door