Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3189073
Ik heb mijn tweede kaart vol! En al 1 mes gekocht van Ap. Maar ik vind de kwaliteit van dat mes niet echt geweldig......... :-\ . Ben ik gewoon een zeikerd? Welke messen hebben jullie gekocht en hoe bevallen ze? Welke moet ik van mijn 2de kaart kopen?
Door fransbulletje
#3189074
Ik heb er inmiddels drie maar ze zitten nog in de doos :biggrin2:
Ben nog druk aan het sparen voor meer messen om het blok compleet gevuld te krijgen.
Kan je dus nog niet vertellen wat ik van de kwaliteit vind.
Snijden ze niet?
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3189092
Ik heb al sinds ik 17 ben ( en begon aan slagersopleiding) slagersmessen en bijlen van victorinox of minimaal gelijkwaardig merk . Ik bestel bv messen bij Rook en vuur een website die naast rooktonnen etc ook worstmakerij en slagersartikelen verkoopt
Gebruikersavatar
Door jelleensarah
#3189094
Hoi gebruik al 5 jaar victorinox messen nog steeds perfect. Nooit dit soort messen in de afwasmachine altijd met dehand afwassen, victorinox zijn de beste voor ons barf werk, AH zijn echt waardeloos.
groetjes
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3189151
De messen staan leuk op het aanrecht, en daar is dan ook eigenlijk alles mee gezegd.
Voor het geld dat je kwijt bent om de zegels bij elkaar te meubelen, kun je net zo goed naar een goede messenverkoopwinkel (in het echt of online) en daar messen kopen.

Ik heb mijn messen hier in Leeuwarden gekocht bij een bedrijf wat ook slijpen kan. En wat ook het verschil weet tussen een Japans mes, een hakmes en een molenmes. En ook hoe die messen geslepen moeten worden... Dus...
Door Lizzy
#3189167
Ronald schreef:De messen staan leuk op het aanrecht, en daar is dan ook eigenlijk alles mee gezegd.
Voor het geld dat je kwijt bent om de zegels bij elkaar te meubelen, kun je net zo goed naar een goede messenverkoopwinkel (in het echt of online) en daar messen kopen.

Ik heb mijn messen hier in Leeuwarden gekocht bij een bedrijf wat ook slijpen kan. En wat ook het verschil weet tussen een Japans mes, een hakmes en een molenmes. En ook hoe die messen geslepen moeten worden... Dus...
Die zegels zijn natuurlijk gratis :) . En mijn moeder heeft heel hard voor me gespaard dus ik wil eigenlijk toch wel een mes kopen......
Door zurca
#3189171
Lizzy schreef:Die zegels zijn natuurlijk gratis :) .
Precies... als je toch je boodschapjes bij AH doet...
Kijk ik koop er geen product meer voor om zo aan mijn zegeltjes te komen maar asl ik dan afreken en ik krijg zegels dan neem ik ze aan. Voor het eerst nu aan het sparen gegaan...Nog 12 zegels nodig. Zal bij benieuwen of het a; lukt de kaart op tijd vol te krijgen...b; het mes wat ik wil dan nog te koop is ;D

Dus om terug te komen op je vraag Lizzy, geen idee hoe de kwaliteit is...hoop er over een paar weken iets over te kunnen zeggen :biggrin2:

(Mocht iemand nog werkeloze zegels hebben....*hint* :P )
Door Borke
#3189183
constance.blokzijl schreef:Ik heb het santokumes, ik ben daar wel blij mee, kan er zelfs vrij simpel pompoen mee snijden
Wij ook, dat leek ons de enige interessante.
Wij hebben er nu 4 gespaard, 3 als cadeautje wegggegeven en de ontvangers zijn er erg blij mee, allemaal mensen die zelf goede messen hebben.

Nu nog een paar zegels en dan is er weer een kaart vol en dar wil ik die scharen voor hebben, altijd handig voor in onze vakantietas.

De rest van die messen lijt me weinig toevoegen aan wat wij al hebben.
Door BusKay
#3189188
Lizzy schreef:Ik heb mijn tweede kaart vol! En al 1 mes gekocht van Ap. Maar ik vind de kwaliteit van dat mes niet echt geweldig......... :-\ . Ben ik gewoon een zeikerd? Welke messen hebben jullie gekocht en hoe bevallen ze? Welke moet ik van mijn 2de kaart kopen?
Ik koop als professional deze messen:

http://www.kookwinkel.nl/webshop/50436- ... messen.asp

Ze zijn prijzig maar dat merk je wel....

Koop nooit keramische messen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door