Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3189134
constance.blokzijl schreef:Ik heb het meer voorbij zien komen, er schijnt ook iemand te zijn aangesproken en die is gevolgd, buurman zag mannen door de tuin struinen....
Die had een Stafford, als ik het me goed herinner. Maar dat maakt het niet minder angstaanjagend dat mensen met bepaalde types honden tot aan hun huisdeur achtervolgd worden door kerels die foute plannen hebben met die hond. Wat is er toch aan de hand met deze wereld... :(
Door Martine-Tom
#3189137
Anne in Duitsland schreef:Die had een Stafford, als ik het me goed herinner. Maar dat maakt het niet minder angstaanjagend dat mensen met bepaalde types honden tot aan hun huisdeur achtervolgd worden door kerels die foute plannen hebben met die hond. Wat is er toch aan de hand met deze wereld... :(
Er zijn al 2 verhalen inmiddels, 1 uit Ridderkerk met een staff en 1 uit den haag (geloof ik) met een staff x herder
Door eelke
#3189138
Klinkt nogal brrrr!

Wat ik wel opvallend vind, het zijn altijd mannen in witte busjes, of witte auto's
Door zurca
#3189164
Zal eens extra opletten of ik wat apart zie hier in de omgeving....
Zelf ben ik ook al eens staande gehouden door 2 mannen (nee niet in in een wit busje/auto Eelke ;D ) Of mijn honden een beetje snel waren, of ze konden jagen... Nee, ze zijn afgekeurd als jachthond in Spanje...ze lopen voor geen meter en knuffelen een haas dood heb ik ze verteld. De Hoeksche waard staat ook bekend om stropers die met zgn. lange honden jagen. Vond het toen niet prettig maar heb ze gelukkig nooit meer gezien!
Door eelke
#3189166
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er iemand het risico tot stelen ofzo gaat lopen als je voor 200 euro pups via MP kunt kopen...
Door petralita
#3189175
eelke schreef:Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er iemand het risico tot stelen ofzo gaat lopen als je voor 200 euro pups via MP kunt kopen...
Deze honden zijn al volgroeid en gebruiks klaar.... En er zal genog geld in die wereld omgaan dus die 2500 euro is een schijntje. :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3189189
petralita schreef:Deze honden zijn al volgroeid en gebruiks klaar.... En er zal genog geld in die wereld omgaan dus die 2500 euro is een schijntje. :-\

Ook volwassen honden koop of krijg je op mp voor weinig. Ik snap de filosofie achter...ik koop een hond voor €2500,- om die vervolgens kapot te laten trekken in een hondengevecht...niet helemaal. Net zomin het idee van die persoon van.....een geïnteresseerde fokker....ja die plukken de honden ook van straat en lappen ter plekke €2500,- . MP staat vol met te dumpen stafjes/kruisingen voor veel minder.
Door Anne in Zweden
#3189192
Angelique schreef:Ook volwassen honden koop of krijg je op mp voor weinig. Ik snap de filosofie achter...ik koop een hond voor €2500,- om die vervolgens kapot te laten trekken in een hondengevecht...niet helemaal. Net zomin het idee van die persoon van.....een geïnteresseerde fokker....ja die plukken de honden ook van straat en lappen ter plekke €2500,- . MP staat vol met te dumpen stafjes/kruisingen voor veel minder.
Maar misschien zijn ze op MP achterhaalbaar? En willen ze daarom niet via MP kopen? Ik geloof trouwens niet dat je 2500 euri in het handje gedrukt krijgt wanneer je op het aanbod ingaat. Waarschijnlijk laden ze eerst je hond in, en dan geven ze gas of krijg je een knal.

Hoe dan ook, diep treurig word ik van de gedachte aan alles wat mensen honden (en andere dieren) aandoen. :'( En hoewel ik ver weg woon en in de negorij ook nog, houd ook ik mijn loslopende boxy goed in de gaten.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3189244
zurca schreef:Zal eens extra opletten of ik wat apart zie hier in de omgeving....
Zelf ben ik ook al eens staande gehouden door 2 mannen (nee niet in in een wit busje/auto Eelke ;D ) Of mijn honden een beetje snel waren, of ze konden jagen... Nee, ze zijn afgekeurd als jachthond in Spanje...ze lopen voor geen meter en knuffelen een haas dood heb ik ze verteld. De Hoeksche waard staat ook bekend om stropers die met zgn. lange honden jagen. Vond het toen niet prettig maar heb ze gelukkig nooit meer gezien!
Ja, dat wordt mij ook wel eens gevraagd. Vooral voor Leon was altijd veel interesse - grote imposante reu van 30 kilo. Doodeng vind ik dat. En die watjes van mij vangen echt niks, dus die zijn waardeloos voor de jacht, maar ja, dat zie je niet aan de buitenkant.
Door zurca
#3189271
Spikkelneus schreef:Ja, dat wordt mij ook wel eens gevraagd. Vooral voor Leon was altijd veel interesse - grote imposante reu van 30 kilo. Doodeng vind ik dat. En die watjes van mij vangen echt niks, dus die zijn waardeloos voor de jacht, maar ja, dat zie je niet aan de buitenkant.
Tous zou een goede jachthond geweest zijn! Heb altijd gezegt dat ze de verkeerde gedumpt hebben daar in Spanje (waar ik natuurlijk wel blij mee ben want je moet er niet aan denken wat voor leven hij dan gehad zou hebben)...Maar dat ga ik natuurlijk niet aan 2 eng uitziende mannen vertellen die zeer waarschijnlijk geen goede plannen met mijn Tousje gehad zullen hebben.
Ziggy echter....tja... :P :-*
Door yorokobi
#3189275
Ik heb het politie bericht gezien en het gaat om alle soorten honden. Ze schijnen zelfs 20.000 geboden te hebben voor een hond.
Door smulpaap
#3189591
yorokobi schreef:Ik heb het politie bericht gezien en het gaat om alle soorten honden. Ze schijnen zelfs 20.000 geboden te hebben voor een hond.
Een kennis van mij heeft ook al een waarschuwing gehad van de rasvereniging .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door