Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3188792
Otje en Pluk worden dit voorjaar 11. Ik was van de week bij de dierenarts en hij zei ook "ze zijn wel op leeftijd aan het raken".

Nou vroeg ik me af, hoe oud wordt een kat nou eigenlijk. Ik heb altijd gedacht dat 12 a 13 heel normaal is, maar ik heb de indruk dat het heel normaal gevonden wordt als de 15 ruim gepasseerd wordt. Dat er uitschieters mogelijk zijn weet is, ik heb een poes van 21 gekend. Maar wat normaal is, daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar.
Door Lil
#3188799
Volgens mijn da 12-13 jaar en is 15 stokoud. Whiskey is 13,5.... En ze heeft tegenwoordig moeite met de 2 meter schutting en neemt die zelden meer. Verder is ze nooit ziek geweest op een 3 keer oormijt na en 1 keer nieziekte waarvoor ik geen da nodig heb gehad.
Door hamada
#3188801
Diverse katten met een jaar of 6 verloren :'( allemaal door allerlei ziektes, veelal auto immuunachtig.
Wammes verliet ons onverwacht met 12 jaar door nierfalen, Sheba met 13 door een autoongeluk voor het huis.
Nu hebben we Nymphea, van oorsprong tentoonstellingskat, kort harige pers, maar met haar 16 jaar niet kapot te krijgen :D .
We gaan afwachten hoe zij zich houdt en of zwervertje Midget van een jaar of 6 haar gaat inhalen.
Gebruikersavatar
Door joel
#3188805
Ik zat het me te bedenken, jij maakt een topic.....
hier hebben we heel veel geluk met de katten, Trio ging 1,5 jaar geleden, ze is 18 geworden. En onze Gorgie is nu ook echt "op", afgelopen sept is ze 17 geworden......waar ze eerder nog lekker kon eten en beetje in t zonnetje kon slapen....t gaat nu hard....
Maar vind dit wel een mooie leeftijd voor katten, 15-20 jaar. En ja katten van 21 jaar, als je dan nog lekker kan genieten van je hapjes en t zonnetje op je vachtje, mooi toch!
Door Lizzy
#3188809
Onze Siamees is 21 geworden. Ik heb 3 HTK katten gehad, een is 19 geworden, een is 18 geworden en een is 7 geworden (nierfalen en auto-immuunziekte). Ik ben er van overtuigt dat naast aangereden worden doodsoorzaak nummer 1 tot en met 5 is : brokken.
Door Martine-Tom
#3188818
Lizzy schreef:Exact. Onder andere. En veel vaccineren + brokken als oorzaak voor auto-immuunziektes.
Yep!
In de tijd dat Youp diabetes kreeg (hij was toen 11) kwam ik op een forum en echt 90% van de katten is 10 of 11 als ze daar binnen komen, het is van het begin al mijn overtuiging dat tegen die tijd het lijf het gewoon opgeeft van alle slechte voeding en medicijnen enzo.
Mijn katten zijn beiden 12 geworden en waren beiden behoorlijk ziek, beiden pancreatitis en de ene er dus diabetes bij en de ander eosinofiel granuloom, de ene is aan het eosinofiel overleden (2 dusdanig aangetaste poten dat er niks opzat als amputeren..en dat kan niet met 2 poten) de ander aan diabetes ten gevolge van Cushing waardoor hij amper instelbaar was, een diepe hypo kreeg (onmeetbaar lage suikerspiegel) en daar hersenschade van heeft gekregen.

De gemiddelde kat word een jaar of 12, maar in mijn overtuiging zouden ze echt makkelijk tussen de 15 en 20 moeten halen...
#3188822
Onze poes Willem is ondertussen bijna 12. De katten van mijn ouders zijn 16, 18 en 19 geworden. Ook Willem eet brokjes, echt veel pogingen gedaan om haar dan in elk geval op kvv over te krijgen, lukt niet.... Maar ik merk nog niet echt dat ze ouder wordt, behalve dat ze wat dwingender wordt.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen, enten doe ik niet. Mijn ouders ook nooit gedaan, ja in het begin. Maar daarna niet meer
#3188824
Ik had buren . Hun HTK-kat is 22 geworden .
Mijn eigen twee HTK- katten zijn 15 en 16 geworden
En ik zat met Noa eens bij Any Animal in de wachtkamer , en er zat en vrouw naast me met een kat van 23 jaar
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door