Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Dreetje
#3188364
Rocky heeft iets te enthousiast gerend vandaag en heeft nu last van z'n voorpoot.
Ik heb nog traumeeltabletjes met houdbaarheidsdatums 09/2015, kan ik dit nog gebruiken?
Laatst gewijzigd door Dreetje op za 16 jan 2016, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#3188367
Dreetje schreef:Rocky heeft iets te enthousiast gerend vandaag en heeft nu last van z'n voorpoot.
Ik heb nog traumeeltabletjes met houdbaarheidsdatums 09/2015, kan ik dit nog gebruiken?

Ja, dat zou ik nog gerust doen, maar ik zou dan wel weer morgen/volgende week nieuwe kopen ;-)
Waarschijnlijk is alleen de werking achteruit aan het gaan en zal in het in geen geval kwaad kunnen, voor zover ik weet.

Suzanne
#3188405
als er staat 'tenminste houdbaar tot' kan je het rustig gebruiken. Het is mogelijk dat de kwaliteit iets minder wordt na de datum, maar de fabrikant is nu eenmaal verplicht dit erop te zetten.
Als er staat 'niet te gebruiken na' dan kan je het beter weggooien.
Door Lil
#3188414
Lida. S schreef:als er staat 'tenminste houdbaar tot' kan je het rustig gebruiken. Het is mogelijk dat de kwaliteit iets minder wordt na de datum, maar de fabrikant is nu eenmaal verplicht dit erop te zetten.
Als er staat 'niet te gebruiken na' dan kan je het beter weggooien.
En onder welke categorie valt exp(iratie)?
Dat is toch niet te gebruiken na? (Dat staat zowel op mijn traumeeltabletten als op de zalf).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door