Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Dreetje
#3187946
Iemand een idee hoe dit een beetje snel over kan gaan?
Huis, tuin en keukenmiddeltjes???
Ik ga een gelzooltje halen en volgende week nog een foto laten maken
om te bevestigen dat het echt hielspoor is.
Diclofenac heb ik voor bedankt.
Laatst gewijzigd door Dreetje op wo 20 jan 2016, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#3187952
Ik kwam op een ochtend uit bed en kon amper nog op mijn ene voet staan... hielsppor, of in ieder geval iets wat daar op leek.
Omdat ik snel een oplossing zocht heb ik via deze site zooltjes gekocht; http://footlogics.nl/steunzolen-inlegzo ... wwod7vEH2Q
Al na een paar dagen merkte ik verschil. Ik heb uiteindelijk steunzolen aan laten meten en nooit geen klachten meer gehad.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3187957
Wat goed helpt is de volgende oefening: ga op een traptrede staan. Zorg dat je voorvoet stevig staat en laat de hiel over de traptrede heen zakken. Naar beneden strekken. Dit meerdere keren per dag doen. Hielspoor ontstaat vaak door stress of door verkalking.
Mochten de zooltjes niet voldoende helpen of wil je gewoon een paar schoenen waarmee je zonder pijn kunt lopen... dan kun je op de schoenen van Skechers met een zool van memory foam nog prima uit de voeten.
Door Lizzy
#3187959
Ik bleek een peesplaatontsteking te hebben. Ik ben naar een podoloog gegaan. De podoloog heeft een echo gemaakt en ook m'n peesplaat gemeten en die was verdikt. Ik weet niet precies wat het verschil is met een hielspoor... Enniewees, En heb zooltjes en het gaat al een heel stuk beter. Ik doe ook de oefening die luca en kira beschrijft. Mijn vriendin is eraf gekomen toen ze dit kreeg aangemeten:

Afbeelding
Door zurca
#3187962
Een tennisbal onder je voet rondjes draaien is ook een oefening die helpen kan. De tennisbal niet onder je hak maar in het midden van je voet. Ik gebruikte een "stressbal" zo'n zacht knijpding.
Door Dreetje
#3187966
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ga in ieder geval die zooltjes halen en ook die oefening doen.
Volgende week maar even afwachten wat de foto uitwijst.
Door Ingeborg58
#3188078
Weet je....hielspoor komt en gaat wanneer het wil. Je kunt er hemel en aarde voor doen,het verdwijnt pas op een moment dat je denkt er nooit meer van af te komen.
Verlichting heb ik gevonden in de zooltjes van tommy teleshopping ( walk fit) en xsensible stretchwalker schoenen, en daar loop ik nog steeds op.
Een sluipend probleem dat handenvol geld kan kosten omdat je alles probeert om er af te komen.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3188079
Ik heb een overbelaste peesplaat en ben daarvoor een paar keer bij de podotherapeute geweest.
Ze heeft mijn voet o.a. losgemaakt (paar jaar geleden enorm verzwikt) en een paar keer ingetapet.
Dat hielp wel redelijk en daarna hebben we besloten dat ik het eerst met zooltjes van Hallux zou proberen, nog niet speciaal aangemeten.
Moet zeggen dat het wel een hoop scheelt en langzamerhand wordt het steeds iets beter, hoewel ik denk dat het nooit helemaal over zal gaan.
Let wel op wat voor zooltjes je koopt, van Hallux hebben ze 2 soorten: dagelijks en sport en laag of hoog.
Bij mijn apotheek helpen ze je bij de keuze welke het beste zijn, maar mijn therapeute had al aangegeven welke ik moest hebben.
Sterkte ermee in ieder geval.
Door Martine-Tom
#3188092
Ingeborg58 schreef:Weet je....hielspoor komt en gaat wanneer het wil. Je kunt er hemel en aarde voor doen,het verdwijnt pas op een moment dat je denkt er nooit meer van af te komen.
Verlichting heb ik gevonden in de zooltjes van tommy teleshopping ( walk fit) en xsensible stretchwalker schoenen, en daar loop ik nog steeds op.
Een sluipend probleem dat handenvol geld kan kosten omdat je alles probeert om er af te komen.
Dat dus.
Heb er alles aan gedaan, klauwen met geld en niks hielp, op een gegeven moment maar bij neergelegd en alle zooltjes enzo de deur uit gedaan en voorwaar een half jaar later was het ineens over. Op de foto zijn nog steeds witte puntjes te zien maar heb nergens last van dus ik vind het wel prima zo.
Een quick fix bestaat niet...
Door Dreetje
#3188094
Dat klinkt niet allemaal heel fijn.
Ik heb ook zoiets met m'm duim, een muisduim, dat komt
en gaat maar gaat nooit echt over.
Door Borke
#3188108
Helaas weet ik er alles van.
Mijn advies: direc naar een goede podoloog gaan die gedegen onderzoek doet en dan maatwerk zooltjes aan laten meten.
Als je goed verzekerd bent dan wordt het vergoed en anders zou ik zeggen: bezuinig nooit op je eiegen gezondheid, dus koop goede zooltjes!

Tot je die zooltjes hebt zoveel mogelijk je voeten rust geven en niet staan, staan is heel slecht.
Verder zijn MBT's of fitflop's geschikt om in huis te dragen want je draagt toch niet de hele dag schoenen met steunzolen.
Door monster
#3188141
luka en kira schreef:Wat goed helpt is de volgende oefening: ga op een traptrede staan. Zorg dat je voorvoet stevig staat en laat de hiel over de traptrede heen zakken. Naar beneden strekken. Dit meerdere keren per dag doen. Hielspoor ontstaat vaak door stress of door verkalking.
Mochten de zooltjes niet voldoende helpen of wil je gewoon een paar schoenen waarmee je zonder pijn kunt lopen... dan kun je op de schoenen van Skechers met een zool van memory foam nog prima uit de voeten.
Pas alsjeblieft op met sketchers schoenen, want het kan ernstige knieproblemen geven. Ik heb die oplossing ook ooit gevolgt voor een hielspoor. Werkte perfect, maar ik heb nu 2 nieuwe knieen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3188150
Borke schreef:Helaas weet ik er alles van.
Mijn advies: direc naar een goede podoloog gaan die gedegen onderzoek doet en dan maatwerk zooltjes aan laten meten.
Als je goed verzekerd bent dan wordt het vergoed en anders zou ik zeggen: bezuinig nooit op je eiegen gezondheid, dus koop goede zooltjes!

Tot je die zooltjes hebt zoveel mogelijk je voeten rust geven en niet staan, staan is heel slecht.
Verder zijn MBT's of fitflop's geschikt om in huis te dragen want je draagt toch niet de hele dag schoenen met steunzolen.
Ik ga heel ver met Astrid mee, maar ik heb de eerste twee jaar alleen maar schoenen met steunzolen gedragen! Deed ze pas uit als ik naar bed ging en als ik 's nachts naar de wc moest ging ik op handen en knieën.... Brrr als ik er nog aan denk.

Ik heb dus ook geen hielspoor, maar peesplaatontsteking en dat helaas heel snel. Ben nu (na bijna 6 jaar) zover dat ik soms een dag op hakken kan lopen, omdat ik dan mijn voorvoet belast en dat is (zolang het niet te lang duurt) geen probleem. Maar eerlijk is eerlijk...., mijn steunzolen dat is me echt alles!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3188172
podoloog gaan!
heb ook zooltjes gekregen en die hielpen super, ook die dingen van tv besteld wat een zooi was dat kunnen niet tippen bij aangemeten zooltjes
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door