Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door frodo quin
#3187153
Ik voer het liefst kleinere diersoorten aan de katten wild en anders bio. Met lever en nier geraak ik altijd in de problemen, met hart ook wel is, maar dat vind ik geen ramp als ik het uitzonderlijk is van een industriedier moet geven. Lever kan ik steeds van bio kip aankomen, bio rundslever is ook zelden een probleem, maar dat vind ik eigenlijk een te groot dier om aan een kat te geven. Het meest geschikte alternatief is volgens mij dan lamslever, maar blij ben ik daar niet om.

Wat zouden jullie verkiezen?
Door Jacoba
#3187310
Waar precies ben je niet blij mee, dat de lamslever niet biologisch is of dat je dit nog een te groot dier vindt om te voeren?

Ik zie het zo: Onze kleine huiskatten kunnen nou eenmaal geen grote prooi vangen. Lukt ze niet ten opzichte van hun grotere wilde families. Wil niet zeggen dat als er een dood op de grond voor hun neus ligt ze er niet van zullen eten. Biologisch zou ik wél de voorkeur aan geven als je er goed aan kan komen. De grootte van het dier dus niet.
#3187664
Lam vind ik een vrij acceptabele diersoort qua formaat. Het probleem met lam is dat ik er bio niet aan geraak. Van rund wordt altijd gezegd dat de lever ongeschikt is voor een kat. De lever van grotere dieren bevatten blijkbaar meer afval stoffen en hetzelfde geld voor oudere dieren, wat rund ook is. Bio is natuurlijk een stuk beter, maar hoeveel beter?

Ideaal zou ik bio en wild lever van kleine dierenen voeren, maar je moet het zien te vinden, of het op één diersoort lever houden, maar ik ben bang dat ze dan toch tekorten zullen oplopen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3187671
frodo quin schreef:Lam vind ik een vrij acceptabele diersoort qua formaat. Het probleem met lam is dat ik er bio niet aan geraak.


Bandit, Darf en Oervoer hebben biologische lamspens.
#3187675
Bedankt, maar pens heb ik niet nodig, lever wel ;) Als je een leverancier ofzo weet hoor ik het graag. Ik bestel lever nu bij darf, de kippelever, maar geen lam, geit, eend of kalkoen lever te zien op hun site :(
Gebruikersavatar
Door pluk
#3187684
frodo quin schreef:Bedankt, maar pens heb ik niet nodig, lever wel ;) Als je een leverancier ofzo weet hoor ik het graag. Ik bestel lever nu bij darf, de kippelever, maar geen lam, geit, eend of kalkoen lever te zien op hun site :(
::) Pfff... sorry... zat net in ander topic over pens te lezen daar zal het wel door komen...

Oervoer heeft in ieder geval lamslever en schaapslever van scharrel slager.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door